Permalänk
Medlem

AM airspray

Jag köpte en burk med AM airspray för att rengöra den bärbara, men när jag skulle blåsa i datorn så kom det nån jävla vätska och sen kom ett frätande ljud. Jag tänkte att detta var slutet men datorn funkade fortfarande. Ska det vara på detta viset? Vätskan kommer när man minst anar det, vågar inte blåsa någe mer.

Permalänk
Inaktiv

Kan väl vara kondens eller nåt..

Det frätande ljudet gissar jag var från spray-flaskan?

Permalänk

Har haft en liknande spray med samma resultat, vilket gjorde att jag inte vågade använda den. Det spottas ut någon mild variant av flytande kväve typ.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Inaktiv

Man ska inte vända på flaskan upp och ner, eftersom vätskan är tyngre än luften så kommer den ut först då.

Permalänk
Medlem

Om man, som sagt, vänder flaskan för mycket eller förflyttar den lite för snabbt när den är ganska full kommer gasen att komma ut i vätskeform istället. Det fräsande ljudet kommer av när vätskan träffar varmt (allt är relativt) föremål och börjar koka. Detta är i regel tämligen ofarligt för de flesta typer av utrustningar, men kan lämna spår eftersig, varför man inte bör anända denna typ av produkt för tex optik/kameror eller liknande, tex. Man bör åxå unvika att få vätskan på huden eftersom man kan få köldskador, om man har otur.

Permalänk
Medlem

Det frätande ljudet kom från datorn. Alltså man ska blåsa 10 sek och ha burken helt stilla sen så loskar den helt plötsligt. Ska man skaka burken eller nått? Fick icke med någe instruktioner och skakning verkar inte hjälpa så mycket.

Permalänk
Medlem

Man måste hålla burken rak. Vinklar man den börjar den spy ut vätska. Fick erfara det på brudens laptop för några dagar sedan. Tangentbordet blektes för en stund =/

Permalänk

Japp den måste hållas rakt upp

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!