Satt ihop dator men får ingen bild, Hjälp snabbt!

Permalänk
Medlem

Satt ihop dator men får ingen bild, Hjälp snabbt!

Hej, har precis satt ihop en dator.

Cpu: C2Q 6600
Minnen: Corsair 6400 xms2 (2x2048)
Grafikort: Gigabyte 9800gx2
Moderkort: Gigabyte GA-EP35-DS4
PCU: Corsair 750W

Har kopplat in allt i datorn, kollat alla kablar så dom sitter rätt...
Grafikortet visar att den får tillräckligt med ström, prövat att ta ut ett minne i taget. Kopplat bort all onödig hårdvara s som hdd och dvd-spelare.

Får ingen reaktion.. Men det kan inte vara så att cpun kräver 2x12w? Vågar inte testa utan att vara säker... Men jag har 1x12v i i alla fall, med andra ord den 4pins-kontakten.

Hjälp snabbt tack!

Edit: problemet löst! Var ett väldigt klantigt misstag.. Va noga med att sätta i skärmen i rätt dvi utgång!

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk

Jag lånar tråden och vill gärna ha svar.. nu löste sig ju BaaPa's problem genom att han ändrade på dvi utgångarna bara.. men mitt problem kvarstår.. testat att skifta mellan utgångarna men icke..

har en crt skärm som jag satt en adapter på och första gången jag startade datorn fick jag nåt fel meddelande på skärmen där det stog nånting om out of range och typ "vf 333khz hf 000khz" tänkte att jag skulle skriva ner mer specifikt men nu kommer inte det meddelandet upp igen..

har kollat alla kablar så dom sitter rätt.. allting snurrar igång som det ska oxå men får ingen bild bara..

grafikkortet är ett PowerColor X1950Pro..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)