Permalänk
Medlem

Ok, nej jag lär nog inte märka någon skillnad.. är inte så fixerad vid hur bra bilden är.. min nuvarande 20" LG "platt tv" eller hur stor den nu är + comhem kabeltv med dålig bild stör mig inte så.

Men ska ju köpa en 26" eller en 32" efter jobbet också och då vill man ju gärna kunna få ganska bra bild.

Så om det fortfarande finns kvar så blir det nog en "Bundle" med microsoft´s hdmi kabel.. det blir ju bara 100kr mera än enbart konsolen då så det blir ju billigt.

Dock undrar jag fortfarande om prissänkningar.

Och så har vill jag ha speltips.
Spel jag kommer köpa när jag köper 360´it är :
GTA IV (Vill verkligen spela det!)
Call of Duty 3 (Skivan till mitt Xbox "1" pajade så jag kan inte spela det längre.. )

Så fler tips på spel.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk

Lär inte komma några prissänkningar innan jul, däremot ryktas det om uppdaterad hårdvara i höst vilket innebär mindre ljud och värme, kan vara värt att vänta på.

Permalänk
Medlem

"The Wall Street Journal reports that Microsoft will slash prices on their mid-range Pro unit. As of Sunday, this unit should instead of $349 cost $299, which is a $50 cut."
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Är väl mer eller mindre klart att 20GB-modellen kommer bytas ut mot en 60GB-modell snart. Ska tydligen meddelas på E3!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
"The Wall Street Journal reports that Microsoft will slash prices on their mid-range Pro unit. As of Sunday, this unit should instead of $349 cost $299, which is a $50 cut."
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

I USA ja, vi fick våran prissänkning i våras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas

Call of Duty 3 (Skivan till mitt Xbox "1" pajade så jag kan inte spela det längre.. )

Hur spela du COD3 på en vanlig xbox?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Hur spela du COD3 på en vanlig xbox?

Troligen genom att köpa det, sätta i skivan, och börja spela:
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=114321

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Exakt så.

Och sedan att jag hade en 20år gammal tjockis tv när jag kunde lira det försämrade antagligen bildkvalitén lite så man vill ju få återuppleva det spelet med lite bättre bild.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Någon som kan nämna ett demo man kan ladda ner som också har Multiplayer funktion? Jag vill spela lite med kompisar... men vi har inga spel. :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Någon som kan nämna ett demo man kan ladda ner som också har Multiplayer funktion? Jag vill spela lite med kompisar... men vi har inga spel. :/

Bad Company är väl det som körs mest.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Mm men FPS på konsol = Fail.

Nåt annat skulle vara bättre, sport, racing, till och med third person funkar...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

FPS Funkar hur bra som helst på konsol... Det är bara du som inte kan.

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem

Precis fps på konsoll äger.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor.H
FPS Funkar hur bra som helst på konsol... Det är bara du som inte kan.

Bättre än på PC? Knappast... några ljusår ifrån typ...

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Bättre än på PC? Knappast... några ljusår ifrån typ...

din åsikt, men knappast nödvändigtvis en universal sanning

jag föredrar fps på konsoll numera, men steget dit var långt

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
din åsikt, men knappast nödvändigtvis en universal sanning

jag föredrar fps på konsoll numera, men steget dit var långt

/Daniel

Nästan universal...

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Nästan universal...

återigen din åsikt inte allas, bl.a. inte min

/Daniel

Permalänk
Medlem

Helt klart bättre än på PC. Känslan på PC ligger ljusår efter den som finns på konsoll.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Lol nu har ni säket fått reda på att Final Fantasy XIII kommer till Xbox 360 fan vad grymt hheh p3 har inget att komma nu. Final Fantasy XIII och MG4 var de som gjorde att jag kanske kunnde tänka mig ett p3 också.

Men nu känns det mer som att det gäller att ha tålamod så kommer säkert MG4 också till x360

Ps Ifall någon är sugen eller har några act på Insane kvar att klara på Gears of war så är det bara att adda mig så kör vi

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Ny tanke/fundering.

Börjar inte 360:ns grafiska möjlighet att bli tunn nu för kommande nya spel(speciellt fps)?

Visst Call of Duty 4 blev nästan en chock tyckte jag när man såg hur snyggt det flöt på men så finns det andra saker som jag inte tycker är lika bra.

Köpte Condemned 2 förra veckan och tyckte att det var ett väldigt spännande, dock ej lika skrämmande men en bra uppföljare. Men när det gällde fps:en tyckte jag att det gick upp och ner alldeles för mycket.

Jag menar ta bara S.C.U byggnaden inne i bårhuset där ljussättningen i rummet helt laggar sönder konsolkänslan. Att det är högre fps om man tittar in i en vägg eller ner på marken är ju glasklart att det blir men när man vänder sig om eller tittar upp så tycker inte jag att det skall kännas som om det plötsligt blir en stark motvind till rörelserna.

Detta väcker ju hemska minnen om hur jävligt det var att gå igenom ett rökmoln på Goldeneye till Nintendo 64

Permalänk
Medlem

Det är ju utvecklarna som får se till att vi slipper drops, antingen genom att optimera som tockar eller att de drar ner på grafiken litegrann.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet om xbox live koder, points osv funkar oavsett region?
Funderar på att beställa från
http://www.shatteredcrystal.com/code.php/xbox_live
då det var lagom mycket billigare än från xbox.com

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning varför att det står att det är this is a united state code, och den är på grund av att det inte fungerar.

Vist kan du regga upp ett konto länkat till USA och använda dem men det är allt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Det finns en anledning varför att det står att det är this is a united state code, och den är på grund av att det inte fungerar.

Vist kan du regga upp ett konto länkat till USA och använda dem men det är allt.

Var ju det jag undrade, tack tack.
Finns det nåt annat ställe där man kan köpa EU koder från då?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Tjena någon som kommer att köpa SoulCalibur IV nu på torsdag?
Den verkar riktig grym, själv har jag redan förhandsokat den, så hoppas den veckan går fort så att man får lira lite soul

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om nu någon missat denna? Blir nog ett köp trots allt!

Soul Calibur 4 recension
http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3168981&p=4

Citat:

As someone who's _- as the years march on -- become less interested in how utterly hardcore a fighting game can be and more concerned with how a game can move the genre forward, I'm glad to say that Soul Calibur 4 achieves both. Balanced and feature-rich, SC4 improves on the groundwork of core fighting mechanics laid in the series' previous iterations while giving players a virtual fighting sandbox. Returning characters are tweaked so that they still feel familiar yet fresh, with new moves and chains to which you'll find yourself saying, "Wow, [character name] is a badass this time around" over and over again. All of the returning vets -- Mitsurugi, Voldo, Raphael, Taki, and so on -- retain their signature play styles, but each receives worthwhile adjustments. You can even tag-team characters now (SC finally catches up to Dead or Alive and Tekken in this respect), a feature that's long overdue.

Where SC4 really shines, however, is in its character-creation mode. The more you use your custom characters, the more options you unlock -- with a wealth of weapons and armor pieces offering boosts to strength, impact, speed, and more, while certain stat modifiers improve your chances to escape throws or reverse counters. By selecting attributes designed to compensate for your weaknesses or enhance your play tendencies (or both), you can craft the fighting-game character of your dreams, to a degree that games like Fighter Maker don't begin to approach. That you can use these characters in any mode --- and have their appearance reflected in things like cutscenes -- is just an extra layer of detail that you must see to appreciate.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

LOL måste verkligen ha detta spelet hehhe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jannethaman
nä, det var SATC

eftersom sex and the city inte släppts på dvd än så är det alltså källmaterialet det är fel på. har inte haft några problem med bildkvaliteten på mitt xbox, kollat en hel del film på den dessutom. Visst blir bilden inte knivskarp om man kollar dvd (speciellt om man är van vid att spel i 720p/1080p) men den blir ju inte direkt sämre än om man skulle kollat en dvd via en standalone dvd-spelare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
eftersom sex and the city inte släppts på dvd än så är det alltså källmaterialet det är fel på. har inte haft några problem med bildkvaliteten på mitt xbox, kollat en hel del film på den dessutom. Visst blir bilden inte knivskarp om man kollar dvd (speciellt om man är van vid att spel i 720p/1080p) men den blir ju inte direkt sämre än om man skulle kollat en dvd via en standalone dvd-spelare.

det var dvdboxen med alla säsonger..

Visa signatur

Who are you, and why should I care?

Permalänk
Medlem

DVD-region 5

Tjena , teoretiskt så är region 5 för Eastern Europe, Russia, India, Africa.
vilket kommer till ditt problem, om du köper boxen där så måste du frakta dina spel ifall du då inte vågar dig på att flacha consollen, ifall du gör detta så kan du spela spel från vilken region som helst. Personligen har jag inte vågat mig på det ifall det skull gå fel eller så.

Hmm borde gå att frakta en consoll med dvd region 2, till ryssland. Om inte annat så åker du la hem till götet o hälsar på
Då för du passa på att köpa en x360

hmmmm skumt någon hade nämligen skrivit ett inlägg om detta men jag hittar den inte , låter denna stå

Visa signatur