Permalänk
Robot

Busorjan's Plåtklump

Eller Orjan.Project[III]...

Ja, det finns väl egentligen inget namn. Jag vet inte riktigt om den ens ska ha något namn. Men chassit är ju faktist en plåtklump.

Efter mycket om och men har jag äntligen lagt manken till och tagit lite bilder som jag nu ska lägga upp. Bilderna är väl heller inte av himmelsk kvalitet men jag hoppas det duger.

Datorn innehåller:

Asus p5wdhdlx
ATI HD3870
5g ddr2 ram
8400 @ 3.0ghz
2x 320gb utrymme

Det som behövs... just nu.

Nog med snacket... jag låter bilderna säga sitt.

Här är länk till byggloggen: http://www.sweclockers.com/album/?id=878

Besök albumet: Busorjan's Plåtklump av busorjan

Permalänk

Fint bygge..!

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem

Ser riktigt tufft ut men du kunde ta lite bättre och mer bilder.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Lite ljusare bilder, jag tror inte "plåtklumpen" är rädd för att synas. Ser bra ut annars!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Inaktiv

Är chassit eget bygge? Aldrig sett något liknande. Men när jag ser den så får den mig att tänka på Big Daddy från Bioshock. =D

8p

Permalänk
Medlem

stabiltsomfan 8p

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Oj det där chassit är manligare än Chuck Norris. 8p, skulle vart intressant med fler bilder och lite bilder tagna under byggandets gång, för jag förmodar att Örjan protector är ett hemma bygge. Hur mycket väger det? kanske stod men missa det i så fall.

Permalänk
Medlem

Det skulle helt klart kunnat bli skitsnyggt, men om du frågar mig så ser det dåligt designat ut, och inte genomtänkt.

Bättre bilder, så kanske jag ångrar mig.

2p

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

en bra bild i ljus kanske?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Avvaktar, ser ok ut. Men bättre bilder istället för mobilbilder tack

Permalänk

Hehe tyckte den va grym ja skulle me vilja göra chassin men är för ''kass'' XD

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Avvaktar, ser ok ut. Men bättre bilder istället för mobilbilder tack

Det är faktist inte tagit med mobil. :S

För er som vill se flera bilder på bygget så har jag skrivit länken till byggloggen.

Här är den igen för er som inte orkar läsa så långt: http://www.sweclockers.com/album/?id=878

Och fler bilder har ordnats. Om bilderna är för dåliga, skyll på mej. Jag är inte proffs-fotograf.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Det är faktist inte tagit med mobil. :S

För er som vill se flera bilder på bygget så har jag skrivit länken till byggloggen.

Här är den igen för er som inte orkar läsa så långt: http://www.sweclockers.com/album/?id=878

Och fler bilder har ordnats. Om bilderna är för dåliga, skyll på mej. Jag är inte proffs-fotograf.

Du behöver inte bli ledsen, ditt bygge ser väldig bra ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Du behöver inte bli ledsen, ditt bygge ser väldig bra ut.

Tack, men jag är inte ledsen. Bara lite smått upprörd. :'(

Nej då. Om man inte kan ta kritik så ska man inte be om feedback, inte sant?

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk

lägg upp nåra bilder inuti datorn plzz då röstar jag

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk

Snyggt och riktigt mycket beröm för din bygg-logg.
Bug och bock...jag lyfter på hatten.

//Patrik

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

tja vad ska man säga, robust chassi! sen var det ett snyggt tema med att använda mycket metall

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

En del frågar om vikten. Jag antar att den ligger mellan ett ATX och en hightower.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Den datorn kommer vara jordbävnings säker! Snygg, rätt så stilren, mycket jobb = 10poäng, hoppas att andra ger fullpott.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt cool ut bara det att jag tycker att du skulle fixat de där med "muttrarna/skruvarna" lite bättre (de som sticker ut)

/Mvh skaparn

Visa signatur

Modding Is Believing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaparn
Ser riktigt cool ut bara det att jag tycker att du skulle fixat de där med "muttrarna/skruvarna" lite bättre (de som sticker ut)

/Mvh skaparn

Fixa bättre? En väldigt stor del av designen hänger på just skruvarna.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]