Permalänk
Medlem

Ny dumburk (Snabbt svar tack:)

hej kollar runt lite på datorer.. då jag inte är någon höjdare på hårdvara vill jag gärna ha lite hjälp..
Jag spelar rätt mycket spel och sitter vid photoshop och 3d studiomax. Så det blir några renderingar.

är detta en bra grund? Och vad behöver jag köpa till (ex. grafikkort) isf?

http://www.netonnet.se/?iid=se117060

tack på förhand

Permalänk
Medlem

bygg din dator själv tycker jag

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

som sagt är jag inte bra på hårdvara.. så det skulle ju inte gå direkt bra det heller ^^

Permalänk
Medlem

jo.. det skulle absolut gå bra.. Du kan få hjälp med vilka delar du ska köpa här i forumet!
Tror du att du klarar av att beställa hem delarna, och besitter händighet i stil med att bygga lego, så är det inga som helst problem.

Sakerna går inte sönder och är sjukt svåra att montera fel.. finns dessutom matnyttiga guider överallt. om man inte vågar fråga på ett forum. så det ända som kan ställa till det för dig är nog igentligen brist på intresse..

men jag skulle surfa in på komplett.se och hitta ett färdigt datapaket och inte netonnet skräpet..

Lycka till

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

ok låter vättigt..

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323837

duger nått sådant eller ska man behöva gå upp mer i prisklass för att få en vettig speldator?

Permalänk
Medlem

De grejerna är okej! Men ett hett tips är att byta ut grafikkortet mot ett Radeon 4850, eller ett 4870. Om det är tung rendering kanske du borde fundera på att byta upp dig till en fyrkärnig processor också, bara några kronor dyrare.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Ok.. låter som att det är det valet det lutar emot nu hoppas det duger fint ^^ kanske återkommer när jag ska bygga ihop den hehe