Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Det blir Chosen för mig iaf, en grymt stor yxa, en fet sköld och shoulders stora som bussar....det är min klass det
Desutom är det äg att dra på sig 3 mobs i samma level och äga upp dom.

Testade Magus först... men dom är alldeles för shuishy, iaf upp till rank 9. Den kanske kommer auror osv sen, men upp till lvl 9 dör dom aldeles för lätt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

GAH! så sorgligt att behöva dras med mupparna på GOA som inte ens lyckas patcha blir nog amerikansk version från dvdboxoffice istället

Visa signatur

Im not a good lover but atleast im fast ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jofka
GAH! så sorgligt att behöva dras med mupparna på GOA som inte ens lyckas patcha blir nog amerikansk version från dvdboxoffice istället

Tro mig, amerikanska versionen suger lika mycket....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jofka
GAH! så sorgligt att behöva dras med mupparna på GOA som inte ens lyckas patcha blir nog amerikansk version från dvdboxoffice istället

Kan folk inte lära sig att det är en beta? Finns inte en beta som det inte har krånglat med när det gäller patcher... eller ett spel på sitt första år för den delen heller.

Som min kompis sa när han inte fick sitt Open Beta mail: "Äh, de är ju nästan värre än Blizzard!". Och han spelade inte ens under WoW's första år.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Och ingen info alls på hemsidan...
Börjar bli sur nu. kan dom åtmistånde försöka informera vad som händer?

Om vi fick veta att det kommer ta antal timmar till servrarna är uppe igen så kan man ju kanske smälta det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Kan folk inte lära sig att det är en beta? Finns inte en beta som det inte har krånglat med när det gäller patcher... eller ett spel på sitt första år för den delen heller.

Som min kompis sa när han inte fick sitt Open Beta mail: "Äh, de är ju nästan värre än Blizzard!". Och han spelade inte ens under WoW's första år.

USA betan går BETYDLIGT mycket bättre. Varför gör inte EU det?

Svar: GOA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Och ingen info alls på hemsidan...
Börjar bli sur nu. kan dom åtmistånde försöka informera vad som händer?

Om vi fick veta att det kommer ta antal timmar till servrarna är uppe igen så kan man ju kanske smälta det.

http://www.war-europe.com/#/news/?id_news=en140&lang=en

Detta var dock över en timma sen.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
USA betan går BETYDLIGT mycket bättre. Varför gör inte EU det?

Svar: GOA

Nej, US-betan är precis lika illa.

Permalänk
Medlem

Hur gör ni? jag har uppe serverlistan hela tiden i minimerat fönster Det verkar som spelet söker av hela tiden, så det får vara så.

OJ Hilton, man kan se "news" nu?? jag har inte kunnat det på hela kvällen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOA
As you will have noticed the open beta servers are still down following the patch operation. Our technicians are working on the issue and we expect to be able to reopen them shortly. We are sorry for the delay.

Det här skrevs 19:45, va fan gör teknikerna? Dricker kaffe och försöker stirra igång servrarna?!
Nån slags kompetens får man väl han när man jobbar med ett så viktigt och tidspressande jobb -_-

Permalänk

Asså äre nån som har lust och dra lite kort hur det blir med headstart?? Behöver man göra nytt acc eller behöver man ny key? Och om man förbeställt, hur får man reda på om man kan börja lira ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Hur gör ni? jag har uppe serverlistan hela tiden i minimerat fönster Det verkar som spelet söker av hela tiden, så det får vara så.

OJ Hilton, man kan se "news" nu?? jag har inte kunnat det på hela kvällen.

Har märkt att News funkar bättre i IE än FF. Dock har jag kunnat läsa nyheterna hela kvällen.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Äh det är bättre att bara ta det lugnt, behöver inte uppstressad förräns på söndag om saker och ting inte fungerar då.

Men jag har lite besluts ångest när det kommer till klasser, så jag tänkte om man kunde få lite information om vad folk tycker/tänker typ.

Troligen så kommer det blir Order för min del och då står valet mellan dessa:

  • Rune Priest

  • Warrior Priest

  • Witch Hunter

Generellt så tycker jag om att köra helar klasser gjort det i de flesta online spel. Witch Hunter var kul att köra men troligen så kommer jag sakna healing möjligheter hehe.
Men mellan Rune Priest och Warrior Priest är det lite segt att välja tycker jag.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

GOA's 'tekniker' är lirare som inte fick jobb på ISS (städ delen ) och istället pluggade PC Tekniker på Komvux.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleJyrss
Asså äre nån som har lust och dra lite kort hur det blir med headstart?? Behöver man göra nytt acc eller behöver man ny key? Och om man förbeställt, hur får man reda på om man kan börja lira ?

Japp. Du måste göra nytt acc och för headstart måste du ha en nyckel som du får i ett mail när du beställer spelet. Tror man bara patchar beta-clienten och kör vidare eller nått. Inte säker

Permalänk
Medlem

Du patchar beta klienten, behöver inte installera om nånting.

Permalänk
Medlem

jävla gnäll om att det e beta spelar la ingen roll dom får sina patchar klara från mythic för att bara slänga in skiten sen att GOA sabbar det och behöver en hel dag för att lyckas e ju sjukt

Visa signatur

Im not a good lover but atleast im fast ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Äh det är bättre att bara ta det lugnt, behöver inte uppstressad förräns på söndag om saker och ting inte fungerar då.

Men jag har lite besluts ångest när det kommer till klasser, så jag tänkte om man kunde få lite information om vad folk tycker/tänker typ.

Troligen så kommer det blir Order för min del och då står valet mellan dessa:

  • Rune Priest

  • Warrior Priest

  • Witch Hunter

Generellt så tycker jag om att köra helar klasser gjort det i de flesta online spel. Witch Hunter var kul att köra men troligen så kommer jag sakna healing möjligheter hehe.
Men mellan Rune Priest och Warrior Priest är det lite segt att välja tycker jag.

För att hjälpa dig lite med din beslutsångest tycker jag du ska köra på warrior priest. Då är det ju inte bara healing. Där har du ju en fin kompensation mellan healing och dps

För min del är det svårt att välja mellan:

  • Bright Wizard

  • Swordmaster

  • Engineer

  • Runepriest

Jag gillar för det mesta dps och tanking, men har ofta upplevt en obalans i MMOs där det ofta är för mycket fokus på skada. Då det inte finns tillräckligt med healers dör man ganska snabbt
Ingen career har varit så rolig som Bright Wizard dock, men jag kan inte släppa dom andra fyra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Japp. Du måste göra nytt acc och för headstart måste du ha en nyckel som du får i ett mail när du beställer spelet. Tror man bara patchar beta-clienten och kör vidare eller nått. Inte säker

Säker på att man behöver göra nytt acc? Det behöver man inte i US i alla fall. Källa?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
För att hjälpa dig lite med din beslutsångest tycker jag du ska köra på warrior priest. Då är det ju inte bara healing. Där har du ju en fin kompensation mellan healing och dps

För min del är det svårt att välja mellan:

  • Bright Wizard

  • Swordmaster

  • Engineer

  • Runepriest

Jag gillar för det mesta dps och tanking, men har ofta upplevt en obalans i MMOs där det ofta är för mycket fokus på skada. Då det inte finns tillräckligt med healers dör man ganska snabbt
Ingen career har varit så rolig som Bright Wizard dock, men jag kan inte släppa dom andra fyra

Mjo sant men vad förlorar men ientligen om man väljer Warrior Priest över Rune Priest?

Och i åtanke med vad du har sagt om Bright Wizard hittills i tråden så skulle jag föreslå den för dig.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

btw, är det nån mer än mig som lirar Melee dps som tycker att alla "tanking" klasse med sköld blockar ALLDERLES för mkt? Enda som är jobbigt i pvp som WH

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Oh nejdå, block är bra skit ;D

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

tycker att spelet är väldig obalanserat men för övrigt så är det väldigt roligt. Healer classer är i stort sätt odödliga tack vare way to fast AP reg

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Servrarna är inte upp va? för jag kommer inte in iaf

Permalänk

Vår käre WAR bloggare Brent förklarar basic macros och scripts

Warhammer Online: The basics of macros and scripting

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
tycker att spelet är väldig obalanserat men för övrigt så är det väldigt roligt. Healer classer är i stort sätt odödliga tack vare way to fast AP reg

Det fungerar dock båda vägarna. All dps har ju samma AP reg, så på senare levlar när dps-klasser får lite skada så jämnar det ut sig.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

sant snat DunderMAX, spelet är OTROLIGT obalanserat i vissa lägen (healers som aldrig får slut på AP och tanks som blockar 24/7)

Men annars så är det otroligt roligt, man får nån speciell känsla när man rusar in i 20 destructions ^^ aja kort som gott, asbra spel, snyggt å roligt att spela men behöver lite koll på klass balansen

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
sant snat DunderMAX, spelet är OTROLIGT obalanserat i vissa lägen (healers som aldrig får slut på AP och tanks som blockar 24/7)

Men annars så är det otroligt roligt, man får nån speciell känsla när man rusar in i 20 destructions ^^ aja kort som gott, asbra spel, snyggt å roligt att spela men behöver lite koll på klass balansen

Öh, nej... om du ens slår på en tank i RvR så är antingen alla andra döda eller så spelar du fel. Att healers aldrig får slut på AP eller bara healar genom damage händer bara i tier 1 eller om spelarna inte kan spela sina klasser.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Öh, nej... om du ens slår på en tank i RvR så är antingen alla andra döda eller så spelar du fel. Att healers aldrig får slut på AP eller bara healar genom damage händer bara i tier 1 eller om spelarna inte kan spela sina klasser.

Amen! Dessutom så fungerar debuffs ypperligt mot blocken och armorn på tanks, när man väl måste ta ihjäl en

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

ehm... lirar WH, har ingen defuff mot blocks eller något... enda survivabilityn en WH har innan rank 18+ (är 17) är Flee (som alla har) och Incognito. Senare får man snare remove spell, men har inte sett någon mer spell som ger en WH mer survivability.

Eller har jag missat något?

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740