Permalänk
Avstängd

Ny inom fiber

Jag flyttar på måndag in i ett hus med ComHem. Jag valde 10/10. Nu till min stilla undran:

Vad använder man för typ av modem in i "trehålsanslutningen" i väggen? Vanligt ADSL-modem? Undviker helst att fråga på netonnet. ComHem erbjöd ett trådlöst modem som jag tackade nej till. Var det dumt gjort kanske? Går det att köra via kabel även på ett trådlöst modem?

Har suttit på samma 2mbit-lina i sex år och aldrig behövt bry mig om att lära mig annat. Men nu känns det lite dumt att ställa såna här frågor.

Jag läste FAQ, sökte, hittade inget.

MVH

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ja kabelmodem

att tacka nej till dlink 524(?) var ett av det smartaste du gjort,,

ja klart du kan göra både kabel och trådlöst mha trådlös router, det du inte kan köra kabel på är en accesspunkt

Permalänk
Avstängd

Tack för det snabba svaret. Jag tycks inte hitta kabelmodem på prisjakt, komplett, dustinhome eller något liknande. Varför är det så svårt att hitta? Finns det ingen marknad?

EDIT:

Modemet var ett "Scientific Atlanta EPC2434". Ska jag ta det eller försöka hitta något bättre tycker du/ni?

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Tack för det snabba svaret. Jag tycks inte hitta kabelmodem på prisjakt, komplett, dustinhome eller något liknande. Varför är det så svårt att hitta? Finns det ingen marknad?

EDIT:

Modemet var ett "Scientific Atlanta EPC2434". Ska jag ta det eller försöka hitta något bättre tycker du/ni?

Det är bäst att du tackar ja till den, för då har du även support om nätet skulle gå ner, comhem har en tendens att klaga på kunden först innan de tittar på egna utrustningen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Det är bäst att du tackar ja till den, för då har du även support om nätet skulle gå ner, comhem har en tendens att klaga på kunden först innan de tittar på egna utrustningen.

Då gör jag så

Tack för svaren. Hatar att göra "onödiga" trådar

Visa signatur