Permalänk

Har man ens 10 "datorpolare" i 30års åldern? jag har det inte iaf.. speciellt inte med den tid som barn och annat socialtliv kräver...

sweet hur som helst.

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7

Permalänk

blir det inte dyrt med spel till alla datorer?

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

skattesmitare!

Men håller med, när man läser 12st datorer känns det helt fel, men att köpa en bil för samma summa är inget man skulle fundera över

Har själv lagt ut 50-papp på hemmabio, och det är egentligen inga stora summor i sådana kretsar, och det är ingen som reagerat över det Hade jag dock köpt sånt till 12 rum

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME

men att köpa en bil för samma summa är inget man skulle fundera över

[/B]

Kanske inte så många som ens lägger 15k för en dator, för att lägga ut en sån här stor peng på dator system, så tycker jag det är sten dumt, alla dem där kommer va halv dassiga om 2-3 år hur kul är det? En bil kanske håller 10 år?
Men ball ide' iaf! 9 För mig !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maximusnick
warsow är as kul

du vart lite snål med dina kompisars mus/musmatta ;D

Måste fan hålla med. Warsow är sjukt kul att lana och som plus på kanten är det gratis. Allting är typ tecknat och jävligt likt quake.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Får man hänga på xD

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------
https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Bästa spelet ni någonsin skulle kunna spela.

Tibia.

Tibia är lätt det roligaste spelet att "Lana"

Om du inte kör Tibia, börja.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vidstig
Juste. Kan ju till lägga.
Det där med dedikated server till CS:s. Googla på det. Hittade en massa guider på det när jag själv funderar på att göra det. (då laddar du hem något program osv...)
Sen finns det att ladda hem ett "Tool" på steme också, som heter "Source dedikated server". (eller liknade)
Men du måste ju öppna lite portar osv... (i alla fall om du ska ut på internet med det)
och det är ju inte säkert....plus att du säkert redan vet hur man gör det...

Om du inte vet det....så har jag två bra länkar på hur man öppnar portar på router.
Snackar även nu med alla newbies där ute. (Är själv en sådan så )

P.s ber om ursäkt om det är en Massa stav fel i detta. Trött som stryk när jag skriver.
Så nu är det dags att sova.
Peace out
Vidstig

Inte säkert att öppna portarna som behövs för att en CS Server ska fungera normalt? Men herregud..

Du har två bra länkar på hur man öppnar portar men du säger inte vilka?

Permalänk
Medlem

Gud, helt enkelt skitcoolt!
Utan tveka en 10.

Permalänk
Medlem

miljonär? shit vad alla frågar om hans jävla pengar, jobba lite så ska ni se att ni har råd att göra något liknande.. allt handlar om prioriteringar.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Ser sjukt nice ut, ett sådant ställe hade man ju inte tackat nej till ;D

Permalänk

Du får ta ett kort när lan-hallen är in action!! : D
10p från mej för att det är så stilrent

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk

ta bilder med en annan kamera ;P 10 P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooNWeeD80
Jadå fullbokat i kväll men vart fan är GTA4/left4dead nu då? för de börjar bli segt me cod4

nån som kan rekomendera nått bra lir? förutom de jag redan kör

Americas Army
Armed Assault
Battlefield 1942
Battlefield Vietnam
Battlefield 2
Battlefield 2 - Project Reality
CS:Source
Call of Duty 2
Call of Duty 4
Call of Juarez
Company of Heroes OF
Crysis Wars
Day of Defeat:Source
Far Cry
Front Lines Fuel of War
Insergency
Quake Wars
Quake 3
Rainbow Six Vegas 2
Serious Sam II
Star Wars Battlefront II
Starcraft BW
Team Fortress 2
TrackMania United Forever
Unreal Tournament 2004
Unreal Tournament III
World In Conflict
Zombie Panic
Zombie Master

GTA San Andreas MulitPlayer!!!

http://www.gtasanandreas.net/news/single.php?id=3884

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Red Alert 2. Det är fortfarande grymt kul att lana. Får en att tänka tillbaka på de gamla goa tiderna också.
Hoppas att RA3 blir bra, då ska det lanas
Snyggt, men det blir nog mycket ghosting där, hehe.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony32
Bästa spelet ni någonsin skulle kunna spela.

Tibia.

Tibia är lätt det roligaste spelet att "Lana"

Om du inte kör Tibia, börja.

Håller med, börja så upptäcker du fort vilket världens sämsta spel är! Bra att ha som 1 på 10-skalan när man ska börja ge spel omdömen.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Håller med, börja så upptäcker du fort vilket världens sämsta spel är! Bra att ha som 1 på 10-skalan när man ska börja ge spel omdömen.

Håller absolut med. Man ska spela FPS spel på lan. Inte sånna grafik katastrofer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooNWeeD80

*Edit* å nej pappa betalar inget jag e pappa själv å närmare 30

Tänk om man var ditt barn och kunde ta hem kompisar och lana i källarn. 10p!

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Inaktiv

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woodlauncher
Inte säkert att öppna portarna som behövs för att en CS Server ska fungera normalt? Men herregud..

Du har två bra länkar på hur man öppnar portar men du säger inte vilka?

För det första, jag var skjut trött när jag skrev det.
Plus att jag inte har lärt mig lika mycket som den store "Woodlauncher" inom datorer osv...
Men du kan gärna berätta hur allt det där fungerar...jag lyssnar gärna....

Och länkarna...vill någon ha dem, så får de skriva...annars är det ju skit samma.
Det andra är att jag inte har sparat de länkarna på den här dator. Så jag tycker det var lite onödigt att köra upp den andra datorn kl 2 på natten bara för att få två länkar...
Eller??

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 3.0Ghz | 2048MB DDR2 | 1Tb 250Gb HDD | Nivida GTX 260 | 2x 23tum Acer Skrämar

Permalänk
Medlem

Va fan har ni köpt nån lokal lr något? Ser grymt chill ut

Visa signatur

Modding Is Believing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaparn
Va fan har ni köpt nån lokal lr något? Ser grymt chill ut

Svaret finns redan i tråden....

Och jusst ja, Mycket trevligt bygge!

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken LAN-lokal! Jag dreglar av bara tanken på att ha LAN där med den linan!

Permalänk

oh fyfan vad nice!!
vad jag blir sugen att lana o.o

btw.. vad kostade hela grejen?

Visa signatur

// Tobias

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1994
Håller absolut med. Man ska spela FPS spel på lan. Inte sånna grafik katastrofer.

Pfft!

Inte på Smulan i Sala! (www.salasmu.se/lan)
Här är det mest Wc3 TFT DotA som gäller, sedan lite andra custom maps och även lite Warcraft 2 och Quake3^^

10p om du postar nån pic på Gaminghallen-In-action!

Permalänk
Medlem

Väldans fint måste jag säga!

Varför måste alla fråga var pengarna kommer ifrån? Har man ett jobb som kräver högre utbildning så är det inte så ovanligt att man drar in 30-35papp i månaden. Skulle tro att de flesta Svenssons spenderar mer på sina hobbies/resor etc än vad detta kostade. Allt handlar om att prioritera.

Igen, grymt fint!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt gjort tycker jag! Bra jobbat : )

Permalänk
Medlem

Det där är ju inte helt fel... Skitnajs ju.

Tänk om min pappa hade skaffat något sånt. : O

Vill du bli min adoptivpappa? xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

finner inte ord.. 10p

Visa signatur

e6600, 8800gts 640MB asus P5N32-E SLI PLUS, 2gig 6400, 500hdd

Permalänk
Medlem

När ni inte kör LAN så är väl datorerna fullt upptagna med folding@SweClockers.com, eller...?
(Synd om så mycket datakraft skulle gå till spillo utan att göra nytta för mänskligheten)

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]