Vad är det som händer med Datorbutiken ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perklunt
Beställde ett datorpaket med montering för nån månad sen från db. Delarna kom in den tredje oktober och har stått i kö för montering sen dess.

Nu till frågan: Paketet kommer kosta mig cirka 9500 kronor utan frakt från db, om jag pillar ihop ett eget paket på komplett fast utan montering går alla delar på 9400 kronor och kan levereras imorgon. 100 kronor för montering är ju ingenting men denna väntan blir man ju tokig på. Ska jag satsa på komplett istället och knåpa ihop datorn själv eller helt enkelt vänta på att db fixar? Har komplett.se funkat bra för er andra på sistone?

vi sitter många med liknande leverans problem jag avbeställde allt som inte var i lager och beställde det via komplett istället, då vart orden på dator butiken och komplett " leveransklara " samtidigt. orden på komplett vart skickad 3 timmar efter det. På dator butiken tog det tre dagar innan den vart " under behandling " nu har det gått 1 veckas tid sedan dess och fortfarande samma sak hos DB. Så beroende på hur länge man vill vänta så skulle jag nog rekommendera någon annan leverantör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perklunt
Oj, märkte att jag inte heller kan avbeställa längre :(. Vad göra vad göra....

Man kan alltid köpa hos en annan leverantör ändå och när nu db väl har levererat så returnerar man ordern från dom, visserligen får man ligga ute med lite pengar och betala frakten. men man slipper ju iaf vänta till jul typ.

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zecert
Man kan alltid köpa hos en annan leverantör ändå och när nu db väl har levererat så returnerar man ordern från dom, visserligen får man ligga ute med lite pengar och betala frakten. men man slipper ju iaf vänta till jul typ.

Om dom är så här med ordrar undrar man hur dom är med returer, deras telefonservice är ju helt kass å jag har aldrig kommit fram när jag ringt dom utan vart på plats 1 i kön i 20 min varje gång.

Permalänk
Medlem

Har suttit och väntat över en vecka på att SAPHD4850L ska komma i lager men inte ett smack har hänt. Beställde datorn för en månad sen och sitter bara och väntar på grafikkortet, Menar liksom hur länge måste jag behöva vänta för att få min dator?
Har mejlat db och fått svar att jag bara kan vänta då det är brist på kortet, hur länge måste jag vänta? Dessutom så har statusen för kortet inte ändrats alls. Om det är brist på kortet beställer man väl in fler än vanligt så man kan nöja sina kunder eller?

Permalänk
Medlem

Jo men finns det inga att beställa så hjälper det väl inte att beställa fler. Iofs känns det som att DB kommer en bit ner på leverantörernas lista då andra butiker brukar få in korten snabbare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Jo men finns det inga att beställa så hjälper det väl inte att beställa fler. Iofs känns det som att DB kommer en bit ner på leverantörernas lista då andra butiker brukar få in korten snabbare.

okej med andra ord väntar db på att korten ska göras?!?! för att sedan kunna sätta ihop datorn och skicka iväg den...? Varför inte bara skriva att man väntar på att få in kortet i lager istället för att skriva avvaktar nytt datum? Med andra ord kan det ju ta månader innan kortet är i lager...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thoorop
okej med andra ord väntar db på att korten ska göras?!?! för att sedan kunna sätta ihop datorn och skicka iväg den...? Varför inte bara skriva att man väntar på att få in kortet i lager istället för att skriva avvaktar nytt datum? Med andra ord kan det ju ta månader innan kortet är i lager...

Varför inte bara beställa någon annanstans då det sedan länge är konstaterat hur dåligt db:s leveranser fungerar i dagsläget?

Komplett har 500+ av det kortet i lager t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Varför inte bara beställa någon annanstans då det finns
femtioelva inlägg om hur dåligt db fungerar?

Komplett har 500+ av det kortet i lager t.ex.

Hur ska jag göra det när jag redan har betalt för hela datorpaketet hos db?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thoorop
Hur ska jag göra det när jag redan har betalt för hela datorpaketet hos db?

Avbeställ hela skiten, så kanske du slipper vänta nån månad till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Avbeställ hela skiten, så kanske du slipper vänta nån månad till.

Nu är det så att jag inte bygger ihop datorer själv och komplett bygger inte ihop delar man plockar ihop själv sen så väntar jag och se hur lång tid det tar för db att skicka min dator. Orkar inte klydda med komplett eller inet.se för den delen heller.

Permalänk
Inaktiv

jag fick vänta i över2 månader på mitt datorpaket hos datorbutiken.nej!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thoorop
Nu är det så att jag inte bygger ihop datorer själv och komplett bygger inte ihop delar man plockar ihop själv sen så väntar jag och se hur lång tid det tar för db att skicka min dator. Orkar inte klydda med komplett eller inet.se för den delen heller.

Du orkar alltså att vänta i flera månader och bråka i forum om datorbutiken, men orkar inte att beställa paketet från inet.se istället o ha det inom några dagar? Eller har jag missuppfattat något ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Heh ja hur gör man då om man redan förbetalt för paketet?

Visa signatur

| Intel Core i7-980X 3.33 Ghz | XFX Radeon HD 5870 GDDR5 SDRAM | ASUS Rampage III Extreme Intel X58 | Corsair Dominator PC3-16000 DDR3 2048 3x | ASUS XONAR ST | Intel SSD 120 GB, WD Raptor 10k RPM 300 gb, Maxtor Diamond 160 GB, Segeate Barracuda 750 GB, Segate 160 GB | Windows 7 Home Premium X64 |

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nahlem
Heh ja hur gör man då om man redan förbetalt för paketet?

Trycker avbeställ och får pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Trycker avbeställ och får pengarna tillbaka.

Avbeställs knappen försvinner när statusen ändrats till "Under behandling" vilket dom gör väldigt snabbt men sen tar de ju tid att få sitt paket med. Tur att man inte betalade i förskott bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Avbeställs knappen försvinner när statusen ändrats till "Under behandling" vilket dom gör väldigt snabbt men sen tar de ju tid att få sitt paket med. Tur att man inte betalade i förskott bara.

Du har alltid rätt att ångra ditt köp. Beställ hos en leverantör som kan leverera och ångra ditt köp hos DB.
När din beställning väl har skickats till dig från DB kan du knappa in dig på din order via deras hemsida och begära retur pga av ångrat köp. Du får då fraktsedlar för att returnera din order och får då dina pengar tillbaka.

visserligen får du nog betala frakten och om du förskotts betalat ligga ute med pengarna ett tag. men men det är ju bättre det än att vänta till jul iaf.
lr för evigt ?

Är det nån som får nått från DatorButiken levererat??

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk
Medlem

Beställde ett par 500 gb WD RE3 diskar förra helgen som blev skickade nu i måndags, statusen på dom när jag beställde var att dom skulle finnas i lager.

Får hoppas att det börjar ordna upp sig för dom.

Permalänk

För mig är det exakt en vecka sedan min order fick status "Under behandling", där verkar den ha fastnat.

Visa signatur

Abit Kt7A-Raid : Xp1600 @ 146.3*12.5 = 1828.75 : Vcore 2.15 : 3.3V @ 3.66V : Prime stabil i 36 timmar sen stängde jag ner självmant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoardBum
Beställde ett par 500 gb WD RE3 diskar förra helgen som blev skickade nu i måndags, statusen på dom när jag beställde var att dom skulle finnas i lager.

Får hoppas att det börjar ordna upp sig för dom.

skönt att höra att det iaf levereras saker. då är inte hoppet helt ute.

Kan man säja DB Leverans skuld till maffian?

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk
Medlem

Nu fick jag precis mail att min dator har blivit levererad till posten! Suprise suprise fan va gött :). Hoppas ni andra får era grejjer med.

Permalänk
Medlem

Beställde en hel del saker åt en kompis för några veckor sedan, blev skickat så fort allt kom i lager (Vilket iofs tog ca två veckor)

Själv har jag väntat i en vecka nu på att dom ska få in HD4850 igen och det ser ut som det blir en vecka till, allt annat jag beställt är leveransklart :/

Permalänk
Medlem

Lyckades komma fram innan idag när jag ringde till Datorbutikens telefonservice efter en hel veckas försök att ringa dom. Han påstod att ordrar som är Under behandling och leveransklara skickas någon vecka efter statusen varit så och att det blir förseningar för att de flyttar lagret, jag frågade om de gick att avboka men då sa han att han kunde försöka å göra de men i mitt fall skulle min order skickas när som å att han kanske inte hann få kontakt med lagret innan dess så jag får vänta helt enkelt.

EDIT : Fick precis ett mejl om att det jag beställt blivit skickat och jag har nu kollinummer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Lyckades komma fram innan idag när jag ringde till Datorbutikens telefonservice efter en hel veckas försök att ringa dom. Han påstod att ordrar som är Under behandling och leveransklara skickas någon vecka efter statusen varit så och att det blir förseningar för att de flyttar lagret, jag frågade om de gick att avboka men då sa han att han kunde försöka å göra de men i mitt fall skulle min order skickas när som å att han kanske inte hann få kontakt med lagret innan dess så jag får vänta helt enkelt.

Fast det är ju klart det måste försöka säga någonting för att minska avbokningar. Måste ju vara sjukt många avbeställningar där nu när läget är som det där.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahkah
Beställde en hel del saker åt en kompis för några veckor sedan, blev skickat så fort allt kom i lager (Vilket iofs tog ca två veckor)

Själv har jag väntat i en vecka nu på att dom ska få in HD4850 igen och det ser ut som det blir en vecka till, allt annat jag beställt är leveransklart :/

Jag fick in mitt kort i lager... dvs leveransklart

Permalänk

Min order är fortfarande "Under behandling" och allt är "Leveransklar".
Beställde datorn för 1 vecka sen. Allt fanns i lager. Gpun beställde jag från komplett och den har jag framför mig nu xD

Kom igen db.. be faster please o_O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thoorop
Jag fick in mitt kort i lager... dvs leveransklart

ja men grattis då får du vara med i " under behandling " klubben, med veckors väntetid som bonus om du har otur

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zecert
ja men grattis då får du vara med i " under behandling " klubben, med veckors väntetid som bonus om du har otur

haha nädå tror inte det kommer ta så lång tid
Har ni också "I kö för montering" på era produktsatusar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thoorop
nä,lathet handlar det inte om, osäkerhet och inte tillräckligt med kunskaper handlar det om. Hade naturligtvis gjort det själv om jag kunnat.

Hehe.. ja ja nä man glömmer lätt ibland att man hade typ 20 år på sig att lära sig om hårdvara..inte alla har den lyxen hehe... förlåt om jag lät lite taskig=)

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

fick tag på Db i dag dom säger att dom ligger efter en vecka ungefär med leveranserna. och jag ligger ju redan en vecka efter. har man tur så blir den skickad snart.....mmmm visst!

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk

Min order har varit "under behandling" i 8 dagar nu. Känns jävligt surt att inse jag antagligen inte kommer få den förrän nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Gött, då var man också med i "Under Behandling" kubben.
xD