Söker du spellaptop? Titta här innan du skapar egen tråd.

Permalänk
Medlem

dunderbamse skrev Idag:
Är det verkligen ett 9600 GT kort å inte ett 9600M GT? Enligt hemsidan som du länkade till så står det 9600 GT.. låter verkligen fett om det är ett sånt kort i

Det är ett 9600M GT 512 som sitter och puttrar på innuti datorn, skall se ifall jag skall beservissra mig lite nästa gång jag sticker till inet och korigera lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pascal
dunderbamse skrev Idag:
Är det verkligen ett 9600 GT kort å inte ett 9600M GT? Enligt hemsidan som du länkade till så står det 9600 GT.. låter verkligen fett om det är ett sånt kort i

Det är ett 9600M GT 512 som sitter och puttrar på innuti datorn, skall se ifall jag skall beservissra mig lite nästa gång jag sticker till inet och korigera lite.

9600M GT & 9600 GT är samma kort
M står för Mobile. dvs för bärbara.

En del skriver med ett M en del inte.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
9600M GT & 9600 GT är samma kort
M står för Mobile. dvs för bärbara.

En del skriver med ett M en del inte.

Är det verkligen helt sant??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dunderbamse
Är det verkligen helt sant??

Du kan tex kolla listan: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

sök på tex 9600 så får du bara upp M kort osv.

M är bektekningen för laptop kort.

EDIT: samma du kan se det står Geforce GO.
och det är också bara för laptops

Finns inga laptops som kör med stationära grafikkort i =P
Och många missar att skriva M efter.
Men för den petige ska det stå M eller GO i namnet beroende på vad det är för kort.

EDIT 2: http://www.nvidia.com/object/geforce_m_series.html

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Du kan tex kolla listan: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

sök på tex 9600 så får du bara upp M kort osv.

M är bektekningen för laptop kort.

EDIT: samma du kan se det står Geforce GO.
och det är också bara för laptops

Finns inga laptops som kör med stationära grafikkort i =P
Och många missar att skriva M efter.
Men för den petige ska det stå M eller GO i namnet beroende på vad det är för kort.

EDIT 2: http://www.nvidia.com/object/geforce_m_series.html

Ah då är jag med på banan igen

Permalänk
Medlem

trevligt att höra =P

Lite lurigt med det dära faktiskt, men som sagt många "missar" just den detaljen. tyvär

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej.

Är lite sugen på ACER ASPIRE 5930G. Undrar om det finns någon liknande dator men med 17"skärm? Några tips? Samma prisklass.

Tack!

Permalänk
Medlem

Hej.

Det börjar bli dags för mig att byta dator, denna gång är jag inne på en bärbar. Jag har kollat runt på internet, var inne på zepto ett tag (vilket fortfarande är aktuellt), men det verkar som de har höjt sina priser?

Det jag är ute efter är en väl en speldator.

Jag har hyfsat klart för mig vad jag vill ha och inte vill ha.

Budget: 10-11000kr

Datorn behöver:
- Minst 15.4" skärm
- Intel processor, gärna C2D
- nVidia grafik, helst 512mb
- 3 eller 4gb minne
- 5.1 ljudkort (eller bättre)

Datorn behöver inte:
- Större än 15.4" skärm (har ingen användning av större då jag kommer använda extern skärm)
- Mycket hårddisk (Vem bryr sig gällande bärbar? inte jag iaf)
- Operativsystem

Hoppas ni förstår på ett ungefär vad jag är ute efter
Kom gärna med köptips!

Tack på förhand.

Visa signatur

überdator

Permalänk

Någon som vet något om asus M50-Vn? Verkar ju riktigt prisværd, ett 9650m gt på 1 gig grafikminne och tror det ær 256 bitars, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matrixxxx
Någon som vet något om asus M50-Vn? Verkar ju riktigt prisværd, ett 9650m gt på 1 gig grafikminne och tror det ær 256 bitars, eller?

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_9650m_gt_us.html

klicka på specc, står 256 där

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_9650m_gt_us.html

klicka på specc, står 256 där

I så fall borde det ju vara bættre æn ett 9700m gt kort, dubbelt så många bitar på minnet och dubbelt så stort grafikminne! Verkar ju vara riktigt prisvært.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av el96044
Hej.

Det börjar bli dags för mig att byta dator, denna gång är jag inne på en bärbar. Jag har kollat runt på internet, var inne på zepto ett tag (vilket fortfarande är aktuellt), men det verkar som de har höjt sina priser?

Det jag är ute efter är en väl en speldator.

Jag har hyfsat klart för mig vad jag vill ha och inte vill ha.

Budget: 10-11000kr

Datorn behöver:
- Minst 15.4" skärm
- Intel processor, gärna C2D
- nVidia grafik, helst 512mb
- 3 eller 4gb minne
- 5.1 ljudkort (eller bättre)

Datorn behöver inte:
- Större än 15.4" skärm (har ingen användning av större då jag kommer använda extern skärm)
- Mycket hårddisk (Vem bryr sig gällande bärbar? inte jag iaf)
- Operativsystem

Hoppas ni förstår på ett ungefär vad jag är ute efter
Kom gärna med köptips!

Tack på förhand.

Jag rekommendarar Acer 5930G. Kolla bakåt i tråden, har skrivit lite om den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidd
Hej.

Är lite sugen på ACER ASPIRE 5930G. Undrar om det finns någon liknande dator men med 17"skärm? Några tips? Samma prisklass.

Tack!

Jag har en LG som fungerar mkt bra, har iof endast testa WoW i spelväg än så länge men det flyter på riktigt bra när jag kör allt på high.

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=329994

Permalänk
Medlem

Är det samma dator som finns på netonnet som på inet bortsett från den 320 gigabytes hårddisken som dem har på netonnet?

Tänker då på datorn acer 5930G

Permalänk

Hejsan jag har en dell latitude d 830, hur funkar dem att spela med?
vi fick den av skolan och dom hade installerat WinXP på den så jag undrar om jag kan hämta hem nya drivrutiner till grafikkortet osv nu?

ge gärna tips som gör att min dator blir bättre

Permalänk
Medlem

Hejsan jag ska köpa mig en ny dator då min börjar få några år på nacken(se sign). Tänkte att ja kanske skulle köpa en bärbar. Jag vill den bästa 15" laptopen som finns för runt 18-25k. Om det nu ger mycket bättre dator att lägga ut så mycket?Kommer datorn va dålig om 6 månader eller hur är utvecklingen på bärbara jämfört med stationära?

Kollat lite på alienware area-51. Där finns de ju rätt många olika setuper men vet inte om det är värt att välja en 200$ dyrare processor framför en annan.Har aldrig kollat på laptops förut så jag är lite lost.

Men jag ska ha den till spel,surfa så den ska va smidig men även kraftfull och snygg.

Så skulle va snällt med lite hjälp från er som är lite mer insatta.

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk
Medlem

Jag är inte mycket insatt... men!

Kolla på GGSdata.se... det har ett par intressanta dator. Verkar likvärdiga alienware, dell xps, zepto o.s.v.
"GGS datorerna" är inga skönheter, om det nu är viktigt. För mig uppfyller den det viktigaste: Spel och film tittande.
Kommer nog med en recention imorgon någon gång och lite halv kassa bilder. Om man nu ska ha en spel dator så ska man nog ha en 15,4" monitor. Ganska lagom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CypherIV
Jag är inte mycket insatt... men!

Kolla på GGSdata.se... det har ett par intressanta dator. Verkar likvärdiga alienware, dell xps, zepto o.s.v.
"GGS datorerna" är inga skönheter, om det nu är viktigt. För mig uppfyller den det viktigaste: Spel och film tittande.
Kommer nog med en recention imorgon någon gång och lite halv kassa bilder. Om man nu ska ha en spel dator så ska man nog ha en 15,4" monitor. Ganska lagom

När jag skrev 15" ås menade jag 15" omkring där (inte en 17" skulle jag väl skrivit) Det känns som när man betalar såpass mkt pengar så vill jag ha designen med. Tack fär ditt snabba svar men de känns som ja har en del frågor som fortfarande behöver svar=)

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrillan
När jag skrev 15" ås menade jag 15" omkring där (inte en 17" skulle jag väl skrivit) Det känns som när man betalar såpass mkt pengar så vill jag ha designen med. Tack fär ditt snabba svar men de känns som ja har en del frågor som fortfarande behöver svar=)

dom har ju Bärbara M860TU Corsair som är 15,4" (omkring dom där 15")
du kan välja mellan 8800gtx 9800gt 9600gs 9800gts på gpu sidan och designen är den iaf jag skulle vilja ha på en spel-laptop. det beror på hur gammal man är kanske, du kanske är i den åldern man vill ha laptop som ser ut och beter sig som ett discotek.

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
dom har ju Bärbara M860TU Corsair som är 15,4" (omkring dom där 15")
du kan välja mellan 8800gtx 9800gt 9600gs 9800gts på gpu sidan och designen är den iaf jag skulle vilja ha på en spel-laptop. det beror på hur gammal man är kanske, du kanske är i den åldern man vill ha laptop som ser ut och beter sig som ett discotek.

Vet inte om jag är i den åldern..men jag är 18 iaf, men visst jag tycker det är rätt snyggt med upplysta tangentbord. Men bästa bang for the buck Alienware area-51 setupen?

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lite koll på SSD marknaden och kan skriva liten sammanfattning om vad som finns att välja där?

tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mega_bra
Är det någon som har lite koll på SSD marknaden och kan skriva liten sammanfattning om vad som finns att välja där?

tack på förhand

de som är nått bra att ha är fortfarande för dyra och de som är billiga är det fel på

Så har du mycket pengar att slänga så finns det några bra märke annars vänta till nästa år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
Jag tycker trådskaparen borde dela in dem, eller iallafall markera, storlek på skärmen. Detta är imo det viktigaste när man letar efter en bärbar dator.

Jag letar med ljus och lykta efter 13-tummare med god design åt flickvännen (asus/acer går tyvärr fetbort i de flesta fall, och zepto har inte en chans), typ vaio eller hp liknande, som har ett grafikkort i klass med 8600m eller bättre.
Det går inget vidare (har hittat lg P300 som uppfyller kraven, men tjejen är inte säker på designen). Fler tips är VARMT välkomna.

Då tycker jag att du kan vänta på P310 som är LG's nya 13.3" med 9600GT kort.
Finns en tråd om den.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CypherIV
Så!

Nu har jag beställt en MTU860TU Corsair - GT, T9400.
Kan dock tidigast komma med recention och bilder på torsdag... Ska bli spännande och se om jag hinner få den till dess.

nå! nu är det torsdag..å inget vettigt har kommit fram

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Skulle kunna behöva lite råd här om vilken laptop som är bäst för spelande.

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=380446
ASUS M50Vm : 9650m GT med 1GB/Intel Core 2 Duo P8600 @ 2.4 GHz/4GB DDR2 ram

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=362836
ASUS G50V : 9700M GT/Intel Core 2 Duo P8600 @ 2.4 GHz /4GB DDR2 ram

http://www.dustin.se/pd_5010189261.aspx
HP Pavilion DV-1195 : 9600M GT/Intel Core 2 Duo T9400 @ 2.53 Ghz/4GB DDR2 ram

http://www.dustin.se/pd_5010142336.aspx
HP Pavilion HDX9350: 8800M GTS/Intel Core 2 Duo T8100 @ 2.1 GHz/3GB DDR2 Ram

http://www.dustin.se/pd_5010184196.aspx
Acer Aspire 8930 :9700M GT/Intel Core 2 Duo P8400 @ 2.26 GHz/4GB DDR3 Ram

Brukar resa typ 3 - 4 gånger om året och hade tänkt lira spel som GRID, Fallout 3, Far Cry 2, WC3 etc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tadde
http://www.dustin.se/pd_5010184196.aspx
Acer Aspire 8930 :9700M GT/Intel Core 2 Duo P8400 @ 2.26 GHz/4GB DDR3 Ram

Snäppet bättre än g50v eftersom den är snyggare och har 18.4" skärm.
Ska köpa den.

Köp 69an om du vill ha bättre processor och mindre skärm, annars är den klockren.

Visa signatur

// mint
ASUS A8N-E AMD Athlon64 Venice 3200+@2,5Ghz Corsair TWINX 2x512 DDR PC3200@2-4-4-7 1T Dual PowerColor Radeon x800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minten
Snäppet bättre än g50v eftersom den är snyggare och har 18.4" skärm.
Ska köpa den.

Köp 69an om du vill ha bättre processor och mindre skärm, annars är den klockren.

18.4" ? =P gah å 15.4" är fan gränsen.

Ska du ha en skrinda när du ska iväg med den sen då eller?
Gissar på ett detta är du på väg å hämtar ut din laptop sen då? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ja men okeeej.
Det är 4kg, lite får man fan tåla.

Som sagt, 6935G om ni vill ha 15".
Om det blir för tungt köper jag en netbook sedan.

Visa signatur

// mint
ASUS A8N-E AMD Athlon64 Venice 3200+@2,5Ghz Corsair TWINX 2x512 DDR PC3200@2-4-4-7 1T Dual PowerColor Radeon x800GT

Permalänk
Medlem

Vissa har ju olika behov av en laptop/släpbar dator. Tex LAN är det ju perfekt med en släpbar dator då allt ligger i ett medans folk som reser gillar laptops, själv valde jag en slaptop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pascal
Vissa har ju olika behov av en laptop/släpbar dator. Tex LAN är det ju perfekt med en släpbar dator då allt ligger i ett medans folk som reser gillar laptops, själv valde jag en slaptop.

Allting ligger i ett i vilken laptop som helst.
finns ju 9700 gt kort i 15.4" lap med om man går efter grafikkort.

annars så får du förklara vad "allt ligger i ett" menas

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |