Datorbutiken.com i konkurs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0ddan
Jag förstår inte hur ska jag få tebax mina pengar om jag har betalt med mitt bankkort som drar från mitt konto. Jag har letat på swedbanks hemsida efter något som gör så att jag kan reklamera min betalning men hittar inget. Sen hur får man tag på konkursförvaltaren?
Vill hemsk gärna få ett svar har beställt varor där för över 4000kr

Det har nämnts bara några inlägg tidigare:
Kan de som betalat med kort reklamera köpet via sin bank?
– Om man gjort köpet på kredit är det konsumentkreditslagen som gäller, och då kan man få tillbaka sina pengar. Om man bara betalat från sitt konto med kort går det tyvärr inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gryshnozk
Jäkligt synd, utan tvekan mitt favoritställe att beställa från. Kommer sakna dem, allt är USA och deras finanskris' fel..

Det är ju knappast USA:s fel att db tar sig vatten över huvudet
när de köpte JME vilket var ett stort misstag.

Permalänk

va fan jag som ville gå och kolla i deras butik på DH /cry =(

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tyckt att datorbutiken varit billigare än Komplett. Jag har skickat in ett trasigt nätaggregat, moderkort och MP3-spelare och fått alla tre ersatta efter en vecka, så jag har bara bra erfarenhet från Datorbutiken.

Jag har också förskottsbetalat från Datorbutiken. Det var en skrivare till lillbrorsan för 809 kr. Han ringde till dem efter tre veckors väntan och fixade en gratis frakt, som inte existerar längre. Fick ett mejl den 24 oktober om leveransbekräftelse.

Lite tur i oturen att skrivaren inte har kommit, då jag igår(!) beställde delar för 6970.99 kr från Komplett för att Datorbutiken varit så sega med skrivaren.

Är illa för alla som förlorar en massa pengar. Går det inte att söka bidrag för sånt här från någon fond?

Permalänk
Medlem

Vem står som chef/ägare för datorbutiken ? han kommer att bli så illa tvungen att öppna sin plånbok om inte tjejen får tillbaka sina pengar..

Jag åker och hälsar på honom om så behövs,

omoget av mig ? förmodligen ja, men när tjejen har sparat flera månader för att kunna köpa en ny burk och nu är helt förstörd så brinner alla säkringar i min hjärna

Permalänk
Avstängd

R.I.P DB!

Jme slogs ihop med dom så nu är det bara komplett kvar av dom 3st butiker ja brukade handla från.

Kommer ihåg deras julsånger och att dom skicka med godis ibland när man köpte saker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Vem står som chef/ägare för datorbutiken ? han kommer att bli så illa tvungen att öppna sin plånbok om inte tjejen får tillbaka sina pengar..

Jag åker och hälsar på honom om så behövs,

omoget av mig ? förmodligen ja, men när tjejen har sparat flera månader för att kunna köpa en ny burk och nu är helt förstörd så brinner alla säkringar i min hjärna

Jag förstår dig. Skulle bli minst lika galen själv om samma hände mig & tjejen!
Inte några småpengar det handlar om heller. Och ägaren är ju medveten om allt.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

R.I.P.= Rot In Peace Datorbutiken.com

Mitt slutgiltiga omdömme!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Vem står som chef/ägare för datorbutiken ? han kommer att bli så illa tvungen att öppna sin plånbok om inte tjejen får tillbaka sina pengar..

Jag åker och hälsar på honom om så behövs,

omoget av mig ? förmodligen ja, men när tjejen har sparat flera månader för att kunna köpa en ny burk och nu är helt förstörd så brinner alla säkringar i min hjärna

Ja du är så tuff så.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD

Jag åker och hälsar på honom om så behövs,

omoget av mig ? förmodligen ja, [/B]

Hälsa från mig, jag har 16k som brinner inne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Ja du är så tuff så.

skrev jag att det var tufft av mig.. omoget var mitt ord.. så var du bara tyst och sluta jävla trolla

Permalänk

Jävla tur man la senaste beställningen på HD4850 och Samsung 320GB HDD på Komplett då. Har ju en del grejer köpta på DB också, bland annat ett Asus-moderkort som jag nog ska skicka tillbaka, men sådant brukar väl Asus själva lösa har jag hört.

R.I.P DB, och sänder en tanke till er som ligger ute med pengar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Ja du är så tuff så.

Vad skulle du göra om du blev av med, vi säger 15'000:- ? Skulle du bjuda på det? Eftersom det knappast lär komma tillbaka med tanke på hur prioriteringen är vad gäller sånt här.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Vad händer med de fysiska JME-data butikerna? Kommer de finnas kvar och drivas enskilt alt. bli uppköpta eller stängs kedjan också?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
R.I.P DB!

Jme slogs ihop med dom så nu är det bara komplett kvar av dom 3st butiker ja brukade handla från.

Kommer ihåg deras julsånger och att dom skicka med godis ibland när man köpte saker

Jag har alltid tyckt om DB, och deras godis. Sorgligt att det gick så långt, det är svåra tider.

Byggde min första dator med delar enbart från Datorbutiken 6 år sedan. Lyckades med bedriften att ha sönder min Athlon XP (Thoroughbred (T-Bred)) 2400+ pga. felplacerad processorkylare. Åkte ned till deras lager och de bytte ut processorn på plats, t.o.m. till en 2600+ med bara någon hundralapp i pålägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Vem står som chef/ägare för datorbutiken ? han kommer att bli så illa tvungen att öppna sin plånbok om inte tjejen får tillbaka sina pengar..

Jag åker och hälsar på honom om så behövs,

omoget av mig ? förmodligen ja, men när tjejen har sparat flera månader för att kunna köpa en ny burk och nu är helt förstörd så brinner alla säkringar i min hjärna

Gör du det Då löser du verkligen problemet. Bara att acceptera Sveriges lagar...

Visa signatur

Toshiba Qosmio X300-11S | Core 2 Duo P8600 2.4GHz | 17" TFT 1440 x 900 (WXGA+) – TruBrite | 4 GB DDR3 SDRAM – 1066 MHz | Nvidia GeForce 9700M GTS – 512 MB TurboCache | 160GB 7200RPM – 320GB 5400RPM

Permalänk

Någon som vet om butikerna i Lund/Malmö är igenbommade eller öppna?

Permalänk
Medlem

Det var verkligen min favoritsajt där jag brukade handla hemelektronik!
Synd att det blev såhär, då får väl komplett bli nästa då!

Permalänk
Medlem

Fan, fan!!

Varför är det alltid de duktiga som åker i skiten Jag som tänkte köpa en Phenom 8750 Black edition för ca 1300kr och komplett som är min "näst-favorit" butik tar 1200kr FÖR DEN SÄMSTA X3, 8450 2,1GHz!!

Man läser bara om hur världen förstörs hela tiden

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlaXouT
Gör du det Då löser du verkligen problemet. Bara att acceptera Sveriges lagar...

Sveriges lagar är ju så fantastiska!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

En del av historien går i graven. DB har liksom alltid funnits där.

Tur det finns ett stort utbud av bra butiker kvar. Än så länge i alla fall..

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

fandå!! datorbutiken.com var ju billiga och bra support, men men nu blir komplett, inet, dustin mkt glada då alla DB's kudn er troligtvis går över till dom

Visa signatur

"The door can see into your soul"

Permalänk
Medlem

Sjukt synd, har ALLTID handlat där. Säkert köpt 10 system i rad där... och så var det godiset... *snyft* men alltså hur fan gick det såhär illa?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumban
fandå!! datorbutiken.com var ju billiga och bra support, men men nu blir komplett, inte, dustin mkt glada då alla DB's kudn er troligtvis går över till dom

Det är ganska osannolikt att folk inte skulle gå över till dustin också.

Permalänk

Tråkigt Jag har inte själv handlat där men många kompisar har rekommenderat DB.

Jag tycker särskilt synd om er som lagt ut pengar på något ni inte kommer få:'(. Hoppas att ni kan få tillbaka dem.

Permalänk
Avstängd

Blir det två flugor i en smäll nu då? JME slogs ju ihop (eller köptes upp) med datorbutiken.com. Det kändes inte helt bra då dom sällan hade nåt i lager av vissa varor man ville ha

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Synd, dom var bra =/ Hoppas ni alla får ut era förskottspengar*

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Hjälpsam

Till er som har betalat för grejer som ni inte fått.
Om jag föstår saken rätt är chansen god att ut dom saker som DB har i lager.
Så om du har betalt för en dator som inte leverats pga att chassit inte funnits i lager, kanske du kan få resten av grejerna via konkursförvaltaren.

Sen får den här historian mig att totalt tänka om vad gäller Visakort knutet till bankkkortet, nu blir det kreditkort som gäller för betalning via nätet, Hej då Visa och Välkommen Mastercard.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Vem står som chef/ägare för datorbutiken ? han kommer att bli så illa tvungen att öppna sin plånbok om inte tjejen får tillbaka sina pengar..

Jag åker och hälsar på honom om så behövs,

omoget av mig ? förmodligen ja, men när tjejen har sparat flera månader för att kunna köpa en ny burk och nu är helt förstörd så brinner alla säkringar i min hjärna

Hon kommer få tillbaka pengar utav konkursförvaltaren, dock så är det inte säkert om man får tillbaka full summa utav pengarna.

Det absolut bästa är att ringa direkt till konkursförvaltaren och fråga då "ägaren" av datorbutiken inte kan göra något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Hon kommer få tillbaka pengar utav konkursförvaltaren, dock så är det inte säkert om man får tillbaka full summa utav pengarna.

Det absolut bästa är att ringa direkt till konkursförvaltaren och fråga då "ägaren" av datorbutiken inte kan göra något.

Jag tror ganska säkert att ägaren kan göra något åt saken då han medvetet tagit emot förskottsbetalningar när han var medveten om att dom skulle gå i KK.
Så ägaren lär ha fipplat till sig en massa pengar innan KK'n helt enkelt. Så pengar i fickan lär han ha, i överflöd. Garanterat.

Och att vänta på konkukrsförvaltaren, det lär ta tid. OM kunderna ens får tillbaka pengarna, det vill säga om det nu lyckas bli något över när staten och allt annat fått sitt först. Vilket inte är så troligt.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Sveriges lagar är ju så fantastiska!

Det måste ju gå att sätta dit dem för bedrägeri. Man kan ju inte säga att grejerna finns på lager och de packas i turordning. Allt beror på flytt?

Nä polisanmäl de BMW åkande ägarna. De har nog tömt bolaget på pengar. Våra pengar. Några prylar på lager fanns aldrig.