Permalänk
Medlem

Dell är bra fula

Mitt grafikkort 7800 GTX pajjade på min Dell m170. Skickade in den och fick betala kalaset då garantin har gått ut. Får tillbaka den med ett 6800 Ultra kort i..

Vad gör man nu? Ska givetvis ringa på måndag och kräva pengar tillbaka eller att dom byter ut det till det jag begärde få (alltså ett nytt 7800 gtx).

Nu stod det inte specat i offerten dom gav mig när jag begärde nytt grafikkort.. antar att jag inte har en chans att yttra mig?

Permalänk
Medlem

Klart du ska ha ett likadant/likvärdigt kort, annars kan dom ju lika gärna slänga in ett GF 2MX?

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att det blev några tusingar.. att dom har mage att ta i så mycket på reservdelar. Jag hade inget val då jag var tvungen att få igång datorn.

Permalänk

De borde kontakta dig & sagt vilka kort som finns tillgängliga för din laptop innan de satte dit grafik kortet & skeppar hem den till dig. & vad de olika korten kostar för dig.

För detta är trots inte tt garantiärende, utan en reparation.

Kontakta dell & prata med dem, de kan nog fixa ett vassare kort, betala mer i mellan skillnad.

Permalänk

Fy vad svinigt gjort. Kräv genast att de fixar "rätt" kort och skadestånd för att du får vara utan datorn för att de satte i "fel" grafikkort.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Rekamtions rätt repareade min 3åriga HP när grafik pajades

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe

Härlig meningsuppbyggnad med totalt avsaknad av rättstavning och grammatik. Vad var det du ville få sagt egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe

all your base...?

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Härlig meningsuppbyggnad med totalt avsaknad av rättstavning och grammatik. Vad var det du ville få sagt egentligen?

Bortsett från språket så skulle du kunna prova reklamera datorn innan du gick med på reparation, skulle det vara ett ursprungsfel hos GPUn som gjorde att den dog nu så är det mycket möjligt att dell skulle stå för kostnaderna.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att dom går med på att byta ut kortet kostnadsfritt.

En sak bara. Hur kan man kolla exakt vilket grafikkort jag har i datorn?
Jag har lagt in drivrutinen för 7800 GTX, så i enhetshanteraren står det rätt, men det står fel i Nvidias kontrollpanel och i ett annat program som jag har för att kontrollera fläktarna (minns inte vad det programmet heter).

Kan tillägga att jag hade problem med att lägga in drivrutinen för 7800 GTX, det var så jag började misstänka att jag hade fel kort, men den accepterade den till sist efter lite krångel.

Alltså min fråga är, finns det något program som kan kolla vilken hårdvara man har installerad i datorn?

Permalänk
Medlem

om du har 3dmark kan du ju kolla där, annars är det bara googla på det. orkar inte länka nåt.

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

Klart att dom bytar ut det åt dig. Jäkla gnäll från div. medlemmar
Tror bara att det var någon som begick ett misstag.

Föressten, XPS-supporten är alltid öppen. Engelska på icke-kontorstid dock.

Själv hade jag en tekniker hemma som bytte fläktar till CPU & GPU i torsdags på min Inpiron 9400.

Visa signatur

Alienware Aurora ALX: Core i7 960 , 12 GB DDR3 2, ATI 5870 CF , 2 TB Raid 0

Permalänk
Medlem

Japp, dom byter ut det. Får dock det hemskickat så får jag byta själv. Alternativet var att dom tog in datorn igen.. jag orkade inte tjabbla nå mer, sen kan det vara lite kul att skruva själv också

Hoppas bara att jag får ihop den sen efter att jag dissikerat den stackarn

Permalänk
Avstängd
Citat:

[i]Själv hade jag en tekniker hemma som bytte fläktar till CPU & GPU i torsdags på min Inpiron 9400. [/B]

Hade du garanti kvar ? Om inte vad kostade det ? , skulle behöva få dom utbytta själv nämligen...

Permalänk
Medlem

Jag hade ingen garanti kvar. Det kostade ca 4000 att byta kortet.. men företaget betalade.. Hutlöst dyrt ändå.. Men jag var tvungen att få den att fungera snabbt iom jobbet.