Black Week-stream med Webhallen!
Permalänk
Medlem

Formatering av XP?

Hej är det någon som vet hur man formaterar hela hårddisken på windows xp home edition? har en enda partition där allt ligger på och kan inte tvinga fram en formatering när systemet körs från samma enhet jag vill formatera. någon som har ett lättförklarligt tips om hur man gör?
verkar inte gå ut några vettiga söksvar av allt Googlande.

//Andreas

Permalänk
Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
http://xps.maratonmannen.se/

Vilket av alternativen skulle du rekommendera i mitt fall?

//Andreas

Permalänk

Beskriv lite mer hur du menar, vågar inte mig på en rekommendation. Har du bara en hårddisk? Är den uppdelad i partitioner? Har du bränt ut allt du är rädd om osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Beskriv lite mer hur du menar, vågar inte mig på en rekommendation. Har du bara en hårddisk? Är den uppdelad i partitioner? Har du bränt ut allt du är rädd om osv.

Laptopen köpte jag av kompisen och fick hem den idag. Windows XP finns redan på den och hårddisken har bara en partition (C).
Det jag vill är att sopa rent på hela hårddisken, allt befintligt och köra om allt från början. Allt viktigt har jag skapat kopior på så det är fixat.

Permalänk

Kolla upp så att du hittar alla drivrutiner innan och ladda hem dom och bränn ut dom om möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Sen är det bara att starta en ny installation. Formateringen fixar du i installationen av XP (eller vad du nu ska köra för operativsystem).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG