Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bananchoklad
Tänkte börja spela med en alt men vet inte vilken class jag ska välja, marauder eller blackguard. Förslag?

Beror väll på lite vad du har som main skulle jag säga.
Annars marauder av den enkla anledningen att destruction inte har så stort underskott på tanks

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Beror väll på lite vad du har som main skulle jag säga.
Annars marauder av den enkla anledningen att destruction inte har så stort underskott på tanks

Ha ha nej de har du rätt i

Jag har en sorcerer som main förövrigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Det stod väl något om det i det senaste nyhetsbrevet? Man kan dela ut trial-konton och sen får man 30 dagar gratis om den andra personen köper spelet sen.

/hulle.

åfan du råkar möjligtvis inte vara en warhammer online spelare som kan dela ut ett trial-konto ? =P

eller om någon annan kan det skulle vara extremt tacksam..

edit: skicka ett PM om ni kan skicka en invite till ett trial konto eller hur det nu funkar ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Tjenare gott folk!
Funderar lite på att börja spela lite WAR igen nu när man har lite ledigt igen

Tänkte höra om de senaste patcharna har balanserat spelet lite bättre eller om det är ungefär detsamma.

Är det mer openRvR nu och keep sieges och sådant?

Eller är det fortfarande mest RvR som dominerar?

Hur är annars balanseringen mellan klasserna och så?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhiteTigeR
Tjenare gott folk!
Funderar lite på att börja spela lite WAR igen nu när man har lite ledigt igen

Tänkte höra om de senaste patcharna har balanserat spelet lite bättre eller om det är ungefär detsamma.

Är det mer openRvR nu och keep sieges och sådant?

Eller är det fortfarande mest RvR som dominerar?

Hur är annars balanseringen mellan klasserna och så?

Blivit mycket mer oRvr aktivitet sen senaste patchen, nu när oRvr ställena har egna influence saker och rare/epic rewards så vill ju alla ha dom,
Så det är väldigt mycket mera Orvr aktivitet nu än det var för några patcher sen.

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Tackar för den infon Yahoo

Min förraserver var visst low population
Flyttade över gubbarna till Karrak Azgal nu med

Min gubbe heter:
Tagert

och den andra skickade ja in request att byta namn på för någon hade redan det nicket

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wa
3e fortress raiden på Azgal på en vecka just nu.
Helt galet många människor på varje sida som är inne o krigar.

Destruction?

KDS zergar väl sönder och skryter om det på forumet fortfarande antar jag.

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar på Eltharion (stavning?) eller flyttar alla över till Azgal?
Om det finns någon här som fortfarande spelar på Eltharion vill ni då invita mig till en guild om ni har en.
gärna Destruction då

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Destruction?

KDS zergar väl sönder och skryter om det på forumet fortfarande antar jag.

Haha, blir alltid lika glad då KDS syns på diverse forum

Permalänk
Medlem

Hade one hell of a time igår.
Mycket folk från order som var med på tier2 keep sieges under hela kvällen

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToBeAs*
Haha, blir alltid lika glad då KDS syns på diverse forum

blir också glad när man ser hur omogna personer kan vara.
http://www.warhammeralliance.com/forums/search.php?searchid=5...

Trevlig person du är Handa, Deprimerad?

KDS kommer alltid bli flame'ade för sina organiserad PvP, Blir så på varje spel vi drar till. Men vissa personer tar det lite för långt. :>
När folk skapar t.o.m guilds fullt med whiners och flamers (points at handa's guild) så kan ju ni andra förstå hur mycket vi smeker sönder andra sidan.

/Ozan Officer of KDS

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Nja, Kds har väl oftast 1 warband. Mindre än det vid många tillfällen har jag sett.

Men så fort det är mer än 1 destruction i en zon. Så heter det
ZoMG DESTRUCTION ZERG WTF från order sidan.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
blir också glad när man ser hur omogna personer kan vara.
http://www.warhammeralliance.com/forums/search.php?searchid=5...

Trevlig person du är Handa, Deprimerad?

KDS kommer alltid bli flame'ade för sina organiserad PvP, Blir så på varje spel vi drar till. Men vissa personer tar det lite för långt. :>
När folk skapar t.o.m guilds fullt med whiners och flamers (points at handa's guild) så kan ju ni andra förstå hur mycket vi smeker sönder andra sidan.

/Ozan Officer of KDS

Hahaha.. exakt var så i SWG (där jag senast var riktigt aktiv) och nu i Warhammer..

Permalänk
Medlem

Ska precis börja lira, men jag har hört att det är mycket trassel med servrarna. Ojämnt med Order vs. Destruction osv.

Finns det några servrar som är riktigt bra och som det är jämnt fördelat mellan O och D?

Fungerar Core servrar och ORvR servrar lika bra? Är det mycket ganking på ORvR?

Tack i förväg!

(Sökte runt lite i tråden, men hittade inte svar på mina frågor)

Permalänk
Medlem

Både Karak Azgal(core) och Eltharion(Open) är bra/populära servrar, tror det också är jämt fördelat med folk på de båda sidorna.

Spelar själv på Eltharion och upplever inte så mycket ganking eftersom områderna är oftast fördelade för Destruction respektive Order.

Permalänk
Medlem

Karak-Hirin är en välbalanserad server, vissa dagar mer order andra dagar mer destruction. Så oavsett vilken sida du väljer kommer den servern fungera bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
blir också glad när man ser hur omogna personer kan vara.
http://www.warhammeralliance.com/forums/search.php?searchid=5...

Trevlig person du är Handa, Deprimerad?

KDS kommer alltid bli flame'ade för sina organiserad PvP, Blir så på varje spel vi drar till. Men vissa personer tar det lite för långt. :>
När folk skapar t.o.m guilds fullt med whiners och flamers (points at handa's guild) så kan ju ni andra förstå hur mycket vi smeker sönder andra sidan.

/Ozan Officer of KDS

Jag måste försvara Handa här, detta har inget med hur mogen man är som person att göra. Nu har jag inte spelat på ett tag pga saker som måste göras irl, men när jag var som mest aktiv var det ett faktum att KDS levde på sitt antal, inte sin skicklighet. Märk väl, jag säger inte att det är så nu, men för en månad sen och tillbaka var det ett faktum att KDS var = zerg, och inte omtyckt av speciellt många hos order.
Det är mycket möjligt att detta har ändrats, och då är jag den förste att gratulera. Det återstår dock att se, tills dess keep up the fighting! Trots allt, en zerg är bättre än inget ;).

Angående Handas guild var han förr i Boon Control, som mig veterligen inte längre finns. Att påstå att dom enbart bestod av flamers och whiners är fel. Observera att jag själv inte har något med vare sig KDS eller Boon Control att göra, jag vill bara ge min syn på saken då jag tycker det är onödigt att dra detta till personliga påhopp.

Jag ber på förhand om ursäkt för eventuella faktafel som finns i mitt inlägg då jag som sagt inte har spelat på över en månad, jag vill bara ge min syn på hur det var på servern då. Sen att klockan är 10 och jag har bråttom en juldag med allt vad det innebär är en annan diskussion ;).

Än en gång, detta är inget illa menat utan bara hur gemene man uppfattade situationen då.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

KDS Har Nu tagit bort sina characters och rerollat Order.

Vi kände att sidorna var ojämna och nu försöker vi fix ojämnheten.

jag deletade precis min 51 rr tank med full sentintal. Lycka till destruction sidan youll need it!

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Haha! ska ni rulla destruction igen om det blir för många på order sidan sen då?

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

så hitta man hit igen. har nog inte vart på tråden sen man gnällde om betan. så det är dax att posta lite brags nån som kan slå det?

det måsre ju finnas nån som kan slå det så jag har nåt att kämpa efter

Permalänk
Medlem

Bästa jag haft e 1250 RP & drygt 15k xp.. fast på level 17. Högsta rank jag har på nån karaktär e 24, så jag kan inte vet vad jag skulle haft.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wa
Haha! ska ni rulla destruction igen om det blir för många på order sidan sen då?

Alla servrar har samma problem , order blir smekta på alla servrar. Det vi vill göra i KDS är att skapa en bra community och en server där alla kan trivas. KDS kommer mycket troligt börja dominera destruction runt februari. Order kommer aldrig ha för många spelare, och destruction kommer vilja joina vår server eftersom det är bara på vår server destruction kommer få en utmaning.

visst detta kommer tolkas väldigt arrogant och att vi på KDS är gudar or whatever. Men jag lovar detta kommer hända.

Vi på KDS deletade eller övergav 180 characters (de flesta lvl 40, med rr 50+) för att gå till order för att jämna ut servern. Bara detta säger en hel del om oss. Vi som guild vilken sammanhållning vi har som kan göra detta tillsammans, har du någonsin varit i närheten va en guild som kan få 80 members att deleta sina characters för att joina andra sidan?

Kan du själv säga att du skulle göra det samma?

skulle förslå att du läste och tog lärdom av dessa människor på denna tråden
de uppskattar åtminstone vår uppoffring.
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=2237...

@suddigum

såg en kille som fick över 500000 en gång, men bra healing där iaf!

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
Alla servrar har samma problem , order blir smekta på alla servrar. Det vi vill göra i KDS är att skapa en bra community och en server där alla kan trivas. KDS kommer mycket troligt börja dominera destruction runt februari. Order kommer aldrig ha för många spelare, och destruction kommer vilja joina vår server eftersom det är bara på vår server destruction kommer få en utmaning.

visst detta kommer tolkas väldigt arrogant och att vi på KDS är gudar or whatever. Men jag lovar detta kommer hända.

Vi på KDS deletade eller övergav 180 characters (de flesta lvl 40, med rr 50+) för att gå till order för att jämna ut servern. Bara detta säger en hel del om oss. Vi som guild vilken sammanhållning vi har som kan göra detta tillsammans, har du någonsin varit i närheten va en guild som kan få 80 members att deleta sina characters för att joina andra sidan?

Kan du själv säga att du skulle göra det samma?

skulle förslå att du läste och tog lärdom av dessa människor på denna tråden
de uppskattar åtminstone vår uppoffring.
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=2237...

@suddigum

såg en kille som fick över 500000 en gång, men bra healing där iaf!

Arrogans ftw. Men gl.

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga, har funderat på att börja spela warhammer online gen men har några frågor först. Fortfarande jätte lång kö för att lira senarion och man kommer alltid in i samma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddigum
så hitta man hit igen. har nog inte vart på tråden sen man gnällde om betan. så det är dax att posta lite brags nån som kan slå det?

http://img513.imageshack.us/img513/4551/ethelin025ac7.th.jpg

det måsre ju finnas nån som kan slå det så jag har nåt att kämpa efter

Hur fasen fick du 85 kills me 75dmg?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag impulsköpte WAR häromdagen när jag var uttråkad och nu är jag rätt fast.
Den karriär jag gillar mest hittils är White Lion, kanske då jag spelade WoW-combat-rogue i 2 år.

Hur som helst, jag heter Kvina (R15/RR15) på Eltharion. PMa om du också spelar där!

edit:

Någon som vet varför grafiken på framförallt axlarna är så spinkig/ofyllig? Texturerna är bara printade på raka linjer, som om allt är gjort av papper!
Tror inte att det var så förut, men jag har testat ominstallera för säkerhets skull.

http://pici.se/pictures/nRSImobgF.jpg

Permalänk
Medlem

Tror inte att kvinnliga alver brukar va så bredaxlade ?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Tror inte att kvinnliga alver brukar va så bredaxlade ?

Du kanske försöker vara rolig, men iaf.. Det jag menar är att texturerna är printade på pappersliknande modeller, axelskydden ser ut som papper, kolla kanterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
KDS Har Nu tagit bort sina characters och rerollat Order.

Vi kände att sidorna var ojämna och nu försöker vi fix ojämnheten.

jag deletade precis min 51 rr tank med full sentintal. Lycka till destruction sidan youll need it!

hehe, jag tyckte väl att de hade jämnat ut sig lite

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
blir också glad när man ser hur omogna personer kan vara.
http://www.warhammeralliance.com/forums/search.php?searchid=5...

Trevlig person du är Handa, Deprimerad?

KDS kommer alltid bli flame'ade för sina organiserad PvP, Blir så på varje spel vi drar till. Men vissa personer tar det lite för långt. :>
När folk skapar t.o.m guilds fullt med whiners och flamers (points at handa's guild) så kan ju ni andra förstå hur mycket vi smeker sönder andra sidan.

/Ozan Officer of KDS

Organiserad PvP? Du skämtar med mig va? Det enda ni gjorde var att skrev på forumet när ni faktiskt började köra, när jag spelade så gjorde ni inte ett skit förutom att zerga sönder 100 mot 20 en gång i veckan.

Deprimerad? Nej.

Roligt att du tror att min guild på warhammeralliance är en riktig guild iallafall.