Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aLmgr3n_
1. Remode Desktop? berätta! vad är det för något?

2. Kan coreplayer spela upp nerladdade filmer med sub t.ex.?

1. Remote Desktop är fjärrstyrning av dator. Dvs. jag kan logga in på min datorn från (nästn) vilken dator som helst. Detta går också att göra från X1 med ett program.

2. Enligt Coreplayers hemsida: "Subtitles COMING SOON!!! SRT/SMI/SMIL subtitles"

Permalänk
Medlem

okajokaj, låter nice ju!

Permalänk

Någon som testat att syncha med datorn? Själv kör jag Vista och måste då köra Windows Mobile Device Center istället för Activesynch, vilket inte gör något direkt.

MEN! När jag synchat över kontakter från Outlook och kopplat ur USB-sladden (använde den första gången) blev mobilen oerhört slö. Detta har även hänt en gång när jag haft lite program igång och startat en film med Coreplayer. Det enda att göra är att starta om den (hjälper inte att döda allt med hjälpa av tex Task Manager). Riktigt störande. Det kan ju inte direkt vara något hårdvaruproblem så de flesta borde uppleva det någon gång, förutom de som är lite långsammare inte tokklickar runt överallt samtidigt typ. Får väl hoppas på en fix i första firmware-uppgraderingen... Dock har jag bara synchat en gång så det kanske inte händer nästa, men eftersom det hänt när jag pillat med annat i telefonen tänkte jag att jag frågar om någon vart med om samma?

Permalänk
Medlem

Vart hittar man Coreplayer? Gratis?

Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem

undrar jag med ...

Permalänk

Det kostar pengar. Finns bara gratis på diverse sidor som ej får nämnas här.

Permalänk
Medlem

Där ser man! Vilken busunge du verkar vara då

Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem

Fått ett problem med min X1 helt plötsligt :S

Idag när jag skulle lyssna på musik, så när jag skulle sätta på knapplåset medans jag lyssnade så pausades musiken konstigt nog ...
Provade både i CorePlayer och i MediaPlayer ...
Någon som vet varför?
Någon inställning jag kommit åt?

Installerade något med handgo innan också, provade att avinstallerade det med problemet kvarstår ...

*EDIT*

Nu satte jag i mitt headset och provade att släcka skärmen, och då funkade det?

Det funkar bara när jag har i hörlurarna .. vet ni varför?

Tacksam för snabbt svar

Permalänk
Citat:

AdrofleXx: Vilken spelare använde du för att kolla på divx/xvid? Testade precis en xvid med Windows Media Player men det ville sig inte. Har inte haft tid att grotta i det än men kan lika gärna fråga.

Hmm, tror det var Media Player men är inte helt säker.. =/

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk

Med Media Player enbart kan man inte se på Xvid. Men med t.ex. Coreplayer funkar det. Dock har jag märkt att telefonen inte riktigt pallar med xvid. De hackar lite. Körde ett benchmark i Coreplayer och xvids kom bara upp i 16-17 fps mot normala 24 (som en mp4a, t.ex. bond-trailerns om kom med i min telefon, gör). Någon mer som märkt detta. Inte alla som tänker på sånt men ajg gör. Någon mer som vill testa? Starta en xvid med Coreplayer och välja benchmark under Tools-menyn. Då startar filmen och den körs med lite olika hastigheter osv. Ni kan klicka på bilden efter ett litet tag, ni behöver inte köra igenom hela filmen. Räcker med nån halvminut. Testa sen även med en mp4a. Jämför vilken fps och data rate ni får jämfört med vad filmen har (listas under resultatet).

Permalänk
Medlem

Varför inte bara konvertera filen till mp4a? :S
Gjorde jag på några filmer, funkade perfekt. Dom blev dessutom mycket mindre så man får plats med mera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aLmgr3n_
Varför inte bara konvertera filen till mp4a? :S
Gjorde jag på några filmer, funkade perfekt. Dom blev dessutom mycket mindre så man får plats med mera.

Jo jag vet. Lär ju bli så. Och inte så mkt jobb. Är väl mest de få gångerna man har riktigt bråttom och skulle vilja slänga över en Xvid då.

Vilket program konverterar du med och vilka inställningar använder du?

Permalänk
Medlem

Jag hittade något gratis program tror jag det var, "ImTOO 3GP Video Converter" använder det också när jag ska lägga över filmer från X1 till datorn och vill ha ett annat format.

Väldigt lätt program, dra in filen i fältet bara.
Sen nedanför ställer du inte vilken fil du vill ha etc. och i vilken mapp den ska skapas i, sen trycker du bara Actions, Convert.
Peace of cake!

GLHF

BÖRJAR BLI RIKTIGT LACK PÅ DENNA TELEFONEN NU!!! DEN BARA STÄNGS AV HELA TIDEN :S SITTER OCH LYSSNAR PÅ MUSIK VIPPSSS SÅ STÄNGS DEN AV!!! :*(

kan någon hjälpa mig?!

EDIT*

Vart nere och lämnat in den idag .. haft ett jävla snack med både telenor och SE, inte haft telefonen i 14 dagar ens, och dom vägrar ge mig en ny ... ist måste jag vänta i 2-4 veckor för att få den tillbaka.
Blev förälskade i Xperian direkt men igår var det nära på att brista ... nära att den åkte i väggen.
Hoppas att jag får in dom nya mjukvarorna i den direkt av SE, men det blir la inte av heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aLmgr3n_
Jag hittade något gratis program tror jag det var, "ImTOO 3GP Video Converter" använder det också när jag ska lägga över filmer från X1 till datorn och vill ha ett annat format.

Väldigt lätt program, dra in filen i fältet bara.
Sen nedanför ställer du inte vilken fil du vill ha etc. och i vilken mapp den ska skapas i, sen trycker du bara Actions, Convert.
Peace of cake!

GLHF

BÖRJAR BLI RIKTIGT LACK PÅ DENNA TELEFONEN NU!!! DEN BARA STÄNGS AV HELA TIDEN :S SITTER OCH LYSSNAR PÅ MUSIK VIPPSSS SÅ STÄNGS DEN AV!!! :*(

kan någon hjälpa mig?!

EDIT*

Vart nere och lämnat in den idag .. haft ett jävla snack med både telenor och SE, inte haft telefonen i 14 dagar ens, och dom vägrar ge mig en ny ... ist måste jag vänta i 2-4 veckor för att få den tillbaka.
Blev förälskade i Xperian direkt men igår var det nära på att brista ... nära att den åkte i väggen.
Hoppas att jag får in dom nya mjukvarorna i den direkt av SE, men det blir la inte av heller.

Det låter som att du behöver uppdatera ROMen bara. Det behöver du INTE lämna in den för!!

Gå in till www.winmobile.se så hjälper de dig där, de sysslar bara med windows mobile, på svenska!

Ps, För er som vill ha Core Player gratis, det heter/hette "TCMP" på den tiden det var gratis, googla och ladda hem. Ni kommer inte att sakna några större funktioner gentemot Core Player. Och det är gratis, och lagligt.

Visa signatur

winMobile.se
Sveriges största Windows Phone site!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonijj
Det låter som att du behöver uppdatera ROMen bara. Det behöver du INTE lämna in den för!!

Gå in till www.winmobile.se så hjälper de dig där, de sysslar bara med windows mobile, på svenska!

Ps, För er som vill ha Core Player gratis, det heter/hette "TCMP" på den tiden det var gratis, googla och ladda hem. Ni kommer inte att sakna några större funktioner gentemot Core Player. Och det är gratis, och lagligt.

Det mest troliga är väl att han har samma rom som mig och de flesta andra som köpt den i Sverige senaste tiden? Visst buggar den och kräver omstart ibland. Men den stänger inte av sig själv eller sånt. Låter snarare som ett hårdvarufel.

Telenor verkar vara ena jävla svin i så fall. För man ska ju få skicka den på service iaf. Men kanske var det de ville? Man har ju inte öppet köp eller nåt när man öppnat kartongen. Men garanti har man och jag tror inte så många ger en ny direkt. De skickar på seriver några gånger innan de beslutar (eller ens får besluta) att ge dig en helt ny.

Någon som vet som senaste mjukvaran från SE har kommit än?

Permalänk
Medlem

Idag exakt är det 2 veckor sen jag lämnade in den, ringde telenor idag ... och hon sa att den hade skickats till en annan verkstad :S låter riktigt weird .. antagligen har den skickats tillbaka till SE eller något.

Lär la inte få tillbaka den innan nyår iaf ... vilket suger !

Jag mailade SE och fråga om mjukvare uppdateringar med, inget datum hade sätts ännu fick jag som svar.

Permalänk
Medlem

Det släpptes ju en ny ROM till Xperia 1 för några få veckor sedan.

Sedan finns det en del roliga egenkokade ROMs som man kan köra istället.

En ÅF har alltid laglig rätt att skicka in enheten på reparation 3 gånger innan de måste ersätta den med en ny.

Visa signatur

winMobile.se
Sveriges största Windows Phone site!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tonijj
Det släpptes ju en ny ROM till Xperia 1 för några få veckor sedan.

Sedan finns det en del roliga egenkokade ROMs som man kan köra istället.

En ÅF har alltid laglig rätt att skicka in enheten på reparation 3 gånger innan de måste ersätta den med en ny.

Släppted det en uppdatering genom Sony Ericsson Update Service menar du?

Permalänk
Medlem

Vet inte om något har tipsat om det tidigare i tråden, men jag såg ett program som det tipsaded om i GP idag.
Programmet heter XperiaTweak och tillåter en att ändra lite grejor, som ex. vilken panel man vill att telefonen ska starta med, och att skärmen inte stängs av när man pratar i telefon. Mycket bra program.

Finns på http://www.cliffords.nu/

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt få batteriikonen att synas uppe vid täcknings- och klockikonen på startsidan?

Som det är nu måste jag trycka på "lilla klockan" längst upp på startsidan för att se hur mycket baterri jag har kvar (mycket irriterande)

Permalänk
Medlem

Hej
Jag har ett stort problem med min x1!
Imorse när jag skulle använda den så märkte att jag batteriet va slut,
den startade igång en snabbis med batteri-varning som följd,
därefter har jag inte lyckats få igång den igen? Har haft den på laddning i flera timmar
samt tagit ur minneskort, sim kort , batteri osv ... får inte igång den igen.

Någon som har varit med om liknande? När jag trycker på ON-knappen så blinkar den
till med 2 röda dioder och när jag stoppar i laddaren så lyser power-on knappen röd,
det har jag aldrig sett förut

Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Hej
Jag har ett stort problem med min x1!
Imorse när jag skulle använda den så märkte att jag batteriet va slut,
den startade igång en snabbis med batteri-varning som följd,
därefter har jag inte lyckats få igång den igen? Har haft den på laddning i flera timmar
samt tagit ur minneskort, sim kort , batteri osv ... får inte igång den igen.

Någon som har varit med om liknande? När jag trycker på ON-knappen så blinkar den
till med 2 röda dioder och när jag stoppar i laddaren så lyser power-on knappen röd,
det har jag aldrig sett förut

Snälla hjälp!

Det står ingenting om det i boken om xperia?
Har för mig att det ska stå vad alla olika ljus betyder etc.?

Själv har jag inte haft min Xperia på 3 veckor ... den är på lagning.
Har för mig också att min lyste rött en del och att den inte vill starta, men sen startade den om och om igen hela tiden.

Annars skicka ett mail till Xperia Supporten, dom är snabba på att svara med!

Permalänk

Röd laddningslampa på windows mobile-lurar brukar innebära att batteriet är väldigt slut eller vad man skall säga, då behöver man i princip en väggladdare för att få igång dem.

Permalänk
Medlem

Han hade ju redan provat att ladda den jätte mycket, fast vet inte om han provat att starta den direkt med sladden i ... men det förmodar jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aLmgr3n_
Han hade ju redan provat att ladda den jätte mycket, fast vet inte om han provat att starta den direkt med sladden i ... men det förmodar jag.

Jo men laddar man med usb-kabeln i datorn så kan man ladda hur länge som helst utan att nåt märkbart händer, när den har blivit riktigt tömd får man ansluta den till en väggladdare

Permalänk
Medlem

Asså?
Bra och veta (Y)

Vetefan vad SE gör med min Xperia atm, har varit inlämnad i 3 veckor nu ... och när jag ringde dom hade dom skickat vidare den till en annan verkstad ... så något lurt är det.

Permalänk
Medlem

Ljudproblem + 400 andra problem

Är det någon mer än jag som har råkat ut för att ljudet slutar att fungera i telefonen? Min är totaldöd på ljudfronten tre av fyra gånger jag startar om telefonen. Det går inte spela musik eller liknande, jag får ingen ton i luren när jag ringer och jag hör inte den jag pratar med. Jag har hårdresetat telefonen men samma problem återkommer.

Jag får även en fryst "myrornaskrig-skärm" någon gång om dagen. Svarta och vita små prickar över hela skärmen. Enda sättet att komma bort från det är att plocka ut batteriet. Problemet har inte heller försvunnit när jag hårdresetat telefonen. Någon annan som råkat ut för detta och lyckas lösa det?

Sedan hänger sig telefonen (badboll) ungefär varannan gång jag ska gå in i min inkorg till meddelandena men det har jag liksom vant mig vid så det ser jag bara som en kul finess.

Mitt hat mot den här telefonen har växt lite väl snabbt sedan i oktober Den får väl åka in till verkstaden ett varv innan jag spolar ner den i toaletten men just nu saknar jag min P1 något oerhört. Den hängde sig bara. Inga andra problem alls...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fråga; Nån som vet om man kan ändra default browser från Explorer till Opera på ngt smidigt sätt?

Permalänk
Medlem

Har själv X1:an, älskar den fungerar helt perfekt <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cazorp
Fråga; Nån som vet om man kan ändra default browser från Explorer till Opera på ngt smidigt sätt?

I Xperia tweak så kan man göra det, länk till de programmet finns upp i tråden.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.