Rädda minneskort - hur gör jag?

Permalänk
Medlem

Rädda minneskort - hur gör jag?

Stoppade in mitt minneskort i en minneskortsläsare och när jag kopplade ur den lyckades förbannade os x att korrumpera minneskortet på något vänster... Så frågan kvarstår, hur i guds namn räddar jag mina jul / nyår / semesterbilder? Hade tagit cirkus 400bilder, nu är varenda en borta.

Type : Disk Partition Map Scheme : Unformatted Disk Identifier : disk2 Media Name : Lexar Media Inc. MS Media Media Type : Generic Connection Bus : USB USB Serial Number : 20050720170913000 Device Tree : /PCI0@0/EHC1@4,1/@2,3:0 Writable : Yes Ejectable : Yes Mac OS 9 Drivers Installed : No Location : External Total Capacity : 3,7 GB (4_001_366_016 Bytes) S.M.A.R.T. Status : Not Supported Disk Number : 2 Partition Number : 0

Tips önskas! Tyvärr så har jag ingen PC med mig, och jag känner inte till ett räddningsprogram för os x.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

Man ska inte bara rycka ut lagringsmedia i OSX, man ska mata ut dom först

de större lagringsmedie-tillverkarna brukar väll skicka med restore-program? men de kanske inte bryr sig om OSX iofs... =/

Permalänk
Medlem

Är så van med att usb är PnP... Har alltid fungerat, tills nu.

Lite svårt med att hitta information från tillverkaren gällande det då jag befinner mig mitt i Afrika. :/

Finns det inga program / tips som åtminstonde kan återskapa några bilder?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kolla in FileSalvage eller File Juicer. Har inte provat de själv men de utlovar sig kunna rädda filer från USB/Minneskort.

Hoppas det löser sig.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Hittade efter mycket åm och men Lexar's Image Rescue 3 som lyckades hitta och återställa samtliga bilder.

Tack så hemskt mycket för hjälpen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Hittade efter mycket åm och men Lexar's Image Rescue 3 som lyckades hitta och återställa samtliga bilder.

Tack så hemskt mycket för hjälpen!

Skönt att höra.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)