Permalänk
Medlem

Överhättning?! :S

Hej!

Vet inte om detta är rätt forumsdel då jag är rätt ny här och detta är min första tråd så sry om allt är fel ;P . Iaf, mitt problem är att min PC antagligen är aningen varm då jag gämför med andras temp mätningar...
Datorn är inte den nyaste, men jag "städar" den ofta så med damm är det inga problem iaf =).

Chassi: Cooler master mystique 631

Mobo: Asus M2N32-SLI Deluxe

CPU: AMD 6000+ (original kylare) Enlig CoreTemp: 52c idle

RAM: 4GB 800MHz (minns inte tillverkare xD )

GPU: 8800GTS (640MB version) enligt GPU-Z: 60c idle med fläkt på 60% hastighet... (då jag inte är så bra på datorer så vet jag inte hur man ökar hastigheten x(

Nätagg: Corsair 620w

OS: Vista Premium 64bit

Vet inte om alla dom specs:n va nödvändiga men ändå haha. Det jag ber er om är att säga om detta är normala temperaturer, om inte, så hur kan jag sänka dessa? (Lägg märke till att jag inte är händig med hårdvara)

Tack på förhand

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag kan ju iallafall säga att det inte är något fel på din grafikorts temperatur, ligger runt den normala tempen Har själv två av dessa i SLI

Men processor tempen var nog lite hög, har själv en 5600+ och den ligger runt 38-40 i idle så din temperatur låter lite hög, dock vet jag inte hur den skulle kunna bli bättre så det får någon annan svara på

Permalänk
Medlem

Re: Överhättning?! :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster91
Hej!

Vet inte om detta är rätt forumsdel då jag är rätt ny här och detta är min första tråd så sry om allt är fel ;P . Iaf, mitt problem är att min PC antagligen är aningen varm då jag gämför med andras temp mätningar...
Datorn är inte den nyaste, men jag "städar" den ofta så med damm är det inga problem iaf =).

Chassi: Cooler master mystique 631

Mobo: Asus M2N32-SLI Deluxe

CPU: AMD 6000+ (original kylare) Enlig CoreTemp: 52c idle

RAM: 4GB 800MHz (minns inte tillverkare xD )

GPU: 8800GTS (640MB version) enligt GPU-Z: 60c idle med fläkt på 60% hastighet... (då jag inte är så bra på datorer så vet jag inte hur man ökar hastigheten x(

Nätagg: Corsair 620w

OS: Vista Premium 64bit

Vet inte om alla dom specs:n va nödvändiga men ändå haha. Det jag ber er om är att säga om detta är normala temperaturer, om inte, så hur kan jag sänka dessa? (Lägg märke till att jag inte är händig med hårdvara)

Tack på förhand

CPU tempen verkar lite hög om det är idle temp, ladda ner Everest och kolla om det är samma samma temp som core temp.
Annars kan du ta bort kylaren och byta pasta så kanske det blir bättre temp. på processorn.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Vore det inte en bra idé att kika i bios för bios har alltid rätt.

Permalänk
Inaktiv

Låt bli dammsugaren när du "städar". Kan rädda din dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Låt bli dammsugaren när du "städar". Kan rädda din dator.

Ehh? Jag städar inte med dammsugare x'D utan med såndär luft på burk haha x)

Men tack för alla svar alla ni som postat

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster91
Ehh? Jag städar inte med dammsugare x'D utan med såndär luft på burk haha x)

Men tack för alla svar alla ni som postat

Bra.

Permalänk
Medlem

Ta av hättan så blir det inte lika hett.