Permalänk
Avstängd

GA-P35-DS3 med PCI-E problem

Nu är de så att farsan dator strular en del med sitt nya grafikkort. Han köpte ett HD4850 ganska billigt.
Problemet är att när han kör igång ett spel så är prestandan dålig. Jag har felsökt en del och hittat att hans PCI-E port bara arbetar i 1x hastighet. De som riktigt tråkigt är att de inte finns något i BIOS som man kan ställa in detta i.
Något tips eller liknande på hur detta kan lösas vore kanon.

Hans dator.

Q9300
GA-P35-DS3
4GB Corsair PC6400 (800MHz)
HD4850 512MB
WD VelociRaptor 300GB
WD Raptor 150GB
Antec Basiq 500W

Edit: Problemet löst!
Farsan hade inte fått i grafikkortet helt i PCI-E porten.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Hedersmedlem

Istället för att radera din post, skriv ut ditt problem och vad du gjorde för att lösa det.

Det hjälper ju andra personer med samma fel!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Istället för att radera din post, skriv ut ditt problem och vad du gjorde för att lösa det.

Det hjälper ju andra personer med samma fel!

Du kan ju radera eller låsa tråden bara onödigt att ha en tråd med opassande rubrik där trådskaparen i sig raderat sitt inlägg

ELLER!!

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Avstängd

Jag har redan anmält tråden så den kommer försvinna skulle jag tro. För den som ändå är intresserad isf så berodde problemet i att farsan inte hade satt i sitt grafikkort ordentligt. Hans grafikkort gick då bara i 1x.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Hedersmedlem

Täck om alla gjorde som du nu gjort vad hade hänt med Sweclockers forum då?

Jag har nästan 18 000 inlägg att ta bort i så fall och det skulle ta mig hela våren att ta bort alla de inläggen ju...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Jag har redan anmält tråden så den kommer försvinna skulle jag tro.

Du behöver inte vara orolig för det. Vi tar inte bort trådar bara för att problemen blir lösta. Ha en fortsatt trevlig tid på SweClockers.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Täck om alla gjorde som du nu gjort vad hade hänt med Sweclockers forum då?

Jag har nästan 18 000 inlägg att ta bort i så fall och det skulle ta mig hela våren att ta bort alla de inläggen ju...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Du behöver inte vara orolig för det. Vi tar inte bort trådar bara för att problemen blir lösta. Ha en fortsatt trevlig tid på SweClockers.

Jag är ofta väldigt nogran av mig när jag lägger upp en ny tråd. Men med tanke på att jag löste de så fort kändes de som ett helt onödigt inlägg bara.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Täck om alla gjorde som du nu gjort vad hade hänt med Sweclockers forum då?

Jag har nästan 18 000 inlägg att ta bort i så fall och det skulle ta mig hela våren att ta bort alla de inläggen ju...

det är därför vi anmäler trådarna. får ni in 18000anmälningar / dag ja då kan jag förstå men inte 10 hur många modaratorer är ni igentligen. Vissa trådar är ni råsnabba på o låsa o liknande. Om nvi nu snällt ber er ta bort detta inlägg (anmäler) då tycker ja som det att så jobbigt, är det inte ,men men det är min åsikt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Du behöver inte vara orolig för det. Vi tar inte bort trådar bara för att problemen blir lösta. Ha en fortsatt trevlig tid på SweClockers.

okej tur ni har bra resurser..... angående denna tråd så varför ha en tråd som står Porblemet löst på som huvuddel från trådskaparen det ger som inget till oss övriga. Då skulle jag lika gärna ta bort den om jag nu va modarator. Angående trevlig tid ,så kul att komma in på en tråd o det står så här är det faktist inte. Du vet om det att söker man på google så kan man även bli länkad till detta forum om det nu är en datarelaterad grej. å ser man då detta som svar på sin fråga ja då blir man som sagt förbannad. Nu vet ni.. vi är lika mycke modarator som ni, vi kanske åxå vill ha nån ordning på detta ställe. Specielt nu när det är så många som klagar på att man inte söker på google innan man nu skapar en ny tråd. allt hänger trots allt ihop. Hoppas du förstår va jag menar.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Hur får man reda på PCI-E arbetar rätt?

Visa signatur

i7-4820k 3,7 GHz | ASUS P9X79 | Corsair 8 GB | ASUS 660GTX x2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XabieL
Hur får man reda på PCI-E arbetar rätt?

GPU-Z funkar jättebra.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!