Skapa hemsida med inloggning?
Jag kan absolut ingenting om något webbprogrammeringsspråk, men jag behöver en hemsida där användare kan registrera sig och logga in. Sedan ska varje medlem ha en personlig sida med information.
Finns det färdiga skript för detta? Finns det företag som säljer hemsidor hyffsat billigt med dessa funktioner? Kan man lite snabbt lära sig hur man själv gör en? Jag använder i nuläget BlueVoda för att göra hemsidor (superbra).
Jag kan ju berätta vad jag ska ha det till... Jag har företag med e-handel. Nu tänker jag starta en tjänst där vem som helst kan registrera sig som affiliate. Jag tar ett exempel om hur det ska fungera:
1. Olle Persson registrerar sig på den sida jag vill skapa.
2. Han får ett affiliatenummer.
3. Olle tipsar alla han känner om min e-handel och mina produkter.
4. Olles kompis, Kalle, lägger en order på min e-handel och anger Olles affiliatenummer i samband med beställningen.
5. När jag tar emot ordern ser jag att Kalle angett ett nummer. Jag kollar upp vems nummer det är och uppdaterar Olles personliga sida. Han har nu fem poäng och kan snart välja ett tangentbord som premie.
6. Olle tipsar några till som gör beställningar och anger Olles nummer.
7. Nu loggar Olle in på sin sida och ser att han har tillräckligt med poäng för att välja den premie han vill ha. Han bockar för den och bekräftar. Olles poäng reduceras och jag får ett mail med information om att Olles premie ska skickas.
Det blir ett liknande system som datorbutiken.com har/hade, förutom att man får poäng för att tipsa andra, inte genom att själv köpa. Tror att ett sådant här system kan vara uppskattat. En s.k. win-win situation.
Förstår ni ungefär hur denna sida ska vara uppbyggd? Hjälp uppskattas! Poängen med hela grejen är att det ska öka min försäljning samtidigt som andra kan få premier om de hjälper till. Det får alltså inte kosta så mycket, för då ryker ju hela idén. Vore bra om jag kunde göra det själv eller utnyttja något som redan finns.