javascript problem (xmlHttp.responseText)

Permalänk
Medlem

javascript problem (xmlHttp.responseText)

document.getElementById("txtHint").innerHTML=xmlHttp.responseText } if ( xmlHttp.responseText == "found" ) { document.getElementById("users").style.border = "1px solid #A6E1D2"; } else { document.getElementById("users").style.border = "1px solid #0033FF"; }

Hej, I kodbiten jag skrev ovan så sätter den värdet på min div txtHint men jag får samma kant, alltid den nedre, hur ska jag göra för att kolla vad det är för svar jag får?
Dom två möjliga är found eller inget svar alls, blankt, tomt.

Permalänk
Medlem

Vad får du för meddelande om du lägger in alert(xmlHttp.responseText); innan if-satsen?

Permalänk
Testpilot

Hur ser koden innan ut? ser du till att vänta på att requesten är färdigkörd med hjälp av onreadystatechange, readyState och status?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

azoapes:
jag får då upp found
testa själv på files.gtorrentz.org/dennis/
skriv in "denna" i sökfältet.

hunden:
function stateChanged()
{
if (xmlHttp.readyState==4 || xmlHttp.readyState=="complete")
{
document.getElementById("txtHint").innerHTML=xmlHttp.responseText
alert(xmlHttp.responseText);
if ( xmlHttp.responseText == "found" )
{
document.getElementById("users").style.border = "1px solid #A6E1D2";
}
else
{
document.getElementById("users").style.border = "1px solid #0033FF";
}
}
}

Permalänk
Testpilot

Vad ska man söka på för att få svaret "found"?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

denna

jag tror jag vet varför, det ser ut som att den skapar en radbrytning oxå
<div id="txtHint"></div>
så står det i källkoden innan man sökt, efter står det
<div id="txtHint">found
</div>

är det found\r\n som den igentligen skickar ut då eller?

EDIT: found\n var det.

Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Testa köra en xmlHttp.responseText.trim() ifall det kan vara radbrytningar och annat som stör (exempel på källa)

Tips: använd inte onblur utan använd onkeyup eller nåt istället så man inte behöver klicka runtom (men kom ihåg att bara skicka request då om strängen.length > 3 eller nåt)

EDIT: Oj ursäkta, hade inte uppdaterat. Letade en bra trim() Men du kan ju använda den ändå, det är en bättre lösning på problemet än att jämföra med "found\n"