Permalänk

Personligen tycker jag det ändå är rätt imponerande att en 16 åring driver en egen datorbutik. Bra jobbat

Permalänk

Måste bara säga lycka till och bra jobbat !

Jag är lite inne på samma ide att sätta ihop färdigmonterade datorer och sälja till folk / företag och endast det men får se vad det blir av det.

Jag tycker sidan var lätt och snygg faktis går självklart förbättra med bättre information osv, men annars bra.

Tycker du ska göra som du gjorde först att montera ihop och sälja färdiga paket eftersom det var det som gick bra vad jag förstod.

Skummat igenom tråden också bara lite gran

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Undrar hur det går med sidan just nu?
Har du fått mer kunder osv?
Lycka till, får se om du börjar sälja komponenter, då kanske jag beställer något från dig

*Edit*
Läste lite på sidan 19.. och såg då att du slutat sälja komponenter osv, utan bara tjänster

Permalänk

jag kan förstå att du tycker det var jobbigt att tjäna pengar och driva firma samt ha skolan samtidigt, men jag undrar hur "enorma" dina vinster var?
snackar vi typ 30-40 000 i månaden, eller kanske totalt 8 000 under hela tiden som företaget var igång och byggde datorer, eller var det typ 1000 under hela tiden? du behöver inte säga exakt, bara ungefär. (säga "typ" FTW)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AleexF
Okej, du kanske hade för liten procentuell vinstmarginal?

Ja, gör det

Japp, definitivt för liten vinstmarginal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SupaBeast
Personligen tycker jag det ändå är rätt imponerande att en 16 åring driver en egen datorbutik. Bra jobbat

Tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiceFire
Måste bara säga lycka till och bra jobbat !

Jag är lite inne på samma ide att sätta ihop färdigmonterade datorer och sälja till folk / företag och endast det men får se vad det blir av det.

Jag tycker sidan var lätt och snygg faktis går självklart förbättra med bättre information osv, men annars bra.

Tycker du ska göra som du gjorde först att montera ihop och sälja färdiga paket eftersom det var det som gick bra vad jag förstod.

Skummat igenom tråden också bara lite gran

Tack! Blir förmodligen att sälja färdiga datorer igen, men jag behöver en paus från allt. Jag kommer att stänga ner e-handeln (eftersom förnyelsepriset är runt 5000 kr exkl. moms) och avvakta. Jag behöver ägna mig åt skolan ett tag. Jag kommer istället för e-handeln ha en sida som erbjuder kunderna att skicka en offert på en dator. Jag kommer att jobba med att bara sälja skräddarsydda datorer.

Ni har ingen aning om hur otroligt mycket jobb det är med att hålla en e-handel uppdaterad och aktuell, och jag har helt enkelt inte tid med det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
jag kan förstå att du tycker det var jobbigt att tjäna pengar och driva firma samt ha skolan samtidigt, men jag undrar hur "enorma" dina vinster var?
snackar vi typ 30-40 000 i månaden, eller kanske totalt 8 000 under hela tiden som företaget var igång och byggde datorer, eller var det typ 1000 under hela tiden? du behöver inte säga exakt, bara ungefär. (säga "typ" FTW)

Runt 20.000 kr/mån i snitt (före skatt).

Permalänk
Medlem

Kom just på att ditt erbjudande med "övriga komponenter" täcker ganska mycket... Typ om man lämnar in datorn och vill ha en kompressor kylare installerad så är väll det värt mer än 100kr för besväret att installera den?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Inaktiv

har läst en hel del i denna tråd och måste bara säga hur impad jag är!
Grymt bra jobbat!

Du har verkligen fått saker och ting gjorda och prövat dig fram och det är allt som räknas. Att du dessutom tjänat en del är bara ett plus, det är attityden jag är imponerad av. Riktiga företagare är stora visionärer och jag hoppas din glöd håller. Spåret du är på nu verkar hållbart med tanke på dina studier, kom ihåg att du kommer ha all tid i världen efter gymnasiet, men fortsätt planera och tänka stort! Ge inte upp!

kom ihåg detta så kommer vi garanterat göra affärer i framtiden.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Tycker folk är lite negativa. Driver sj. en liknande verksamhet i sthlm som student, inte helt lätt. Bra jobbat och kul att andra studenter än jag delar samma företagar intresse

Lycka till, MvH.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Geeks
SweClockers

Gurra92 är avstängd för pyramidspel, reflänkar och spam. Därför låser vi tråden.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)