Permalänk
Medlem

det är en av sakerna som jag tycker är så idiotiskt med den här lagen.

den få folk att börja skapa anonymitetstjänster vilket peddo's och andra kommer att använda

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Vi får se vad som händer... jag gissar på att det kommer bli kaos och dom blir tvungna att ta bort lagen.

Vad sägs om att vi ALLA börjar skicka in högvis med stämningar när lagen träder i kraft? ^^ För att överbelasta.

Kanske skulle ha någon effekt.

Permalänk
Medlem

En tidsfråga innan någon oskyldig/pensionär/blind eller död krävs på pengar av IFPI/APB.

Sen har man inget ett parti att rösta på längre. Alla 7 är skit eftersom jag inte heller sympatiserar med kommunistkräk och hippies. Ack ja... ljuva Sverige... när slog det slint?

Visst fasen... EU.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagel
Jaha, välkommen till Nordkorea.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Flytta till Holland någon?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Jahopp detta var ju då intressant. Dock så blir man ju inte förvånad över att dessa "idioter" röstar fram något sånt. Speciellt när det verkar räcka med skärmdumpar för att dömma någon för detta.
http://piratbyran.org/bevismaskinen/
Ska nog skapa någon låt, lägga upp den på tpb och sen använda bevismaskinen för att få in lite extra cash.... Sen är det ju också en fråga om av skadeståndet bör ligga på. Går ju att ladda ner diverse material utan att dela ut det. Vilket då gör att du inte har delat ut något. Dömmer de en för att då ha "snott" 1 film eller?

Aja, svearike i ett nötskal.

detta är ju löjligt....nu får ju förfan Sverige ta sig i kragen! bevismaskinen...provade, och det såg helt övertygande ut :S

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
En tidsfråga innan någon oskyldig/pensionär/blind eller död krävs på pengar av IFPI/APB.

Sen har man inget ett parti att rösta på längre. Alla 7 är skit eftersom jag inte heller sympatiserar med kommunistkräk och hippies. Ack ja... ljuva Sverige... när slog det slint?

Visst fasen... EU.

Att du inte delar åsikter med någon annan och tycker att de citat är "kräk" är kanske inte deras fel.

Självklart röstar man på piratpartiet så man kanske kan ha någon form av privatliv kvar.

Permalänk
Medlem

bra sätt för kassa artister att tjäna pengar... fildela sin egen musik och stämma alla som laddar ner den! XD
sicket skämt.
lagar som berör alla människor borde det folkomröstas om... eller?
var inte det tanken med demokrati? eller var det monarki vi hade? eller en blandning? jag röstar för att kungen får bestämma... han skulle antagligen styra landet bättre än regeringen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Blir nån enns förvånad?
och snart lär ni nog få sitta och suga på en ipred 2 också.

Får hoppas att norge har lite mer vett.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Kommer nu officiellt att starta ett Företag på mitt gymnasium. Ska tillverka en värdelös låt och låta en vän eller dyligt att sprida den på t.ex tpb. Kommer stämma satan nu

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk

Asså för i helvete! Hur jävla dumma är (majoriteten av) våra politiker!??!?!?
Fattar dem verkligen inte hur dumt detta är!?

suck..

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Det ser man. Lär väl inte tas bort vid ett eventuellt regeringsskifte.

Helt klart kommer det inte tas bort vid ett regeringsskifte men ett generationsskifte hade inte suttit fel!

Med Vänliga Hälsningar

EtZi11

Visa signatur

Dator: Intel C2D E8400 3.0Ghz @ 3.6Ghz | Moderkort: Gigabyte EP35 DS4 | Hdd: Hitatchi 500 Gb | Grafikkort: Sapphire 4870x2 | Chassi: Antec 900| Nätagg: Corsair Tx 750W | 8 Gb Ram PC 6400 | Nec brännare | Skärm: 20" WIdescreen (L207WT)

Permalänk
Medlem

Har tidigare lovat mig själv att aldrig rösta på något oserriöst parti som piratpartiet eftersom livet handlar så mycket mer än om att värna om fildelning... men nu har staten ta mig f#"¤ gått över gränsen...! Kommer rösta på piratpartiet i en ren irrationell protest...

Permalänk
Medlem

Frågan är om det uppstår en folkrörelse där alla laddar ner och anger sina egna IP-nummer för att överbelasta domstolarna.

Det finns säkert en del medelålders och pensionärer som oroar sig över att ungdomarna blir så sönderstämda att ålderspensionen minskar eller rentav upphör. Det är ju ungdomarna som i slutändan ska betala åldringarnas leverne, var det tänkt. (Politiker bryr sig inte eftersom de ändå får mer i pension än vad de flesta vanliga tjänar på förvärvsarbete.)

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Inte oväntat..

Sitter och hoppas på att någon kommer börja leverera en snabb vpn/proxy-tjänst (som stöder snabb nerladdning).

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte det minsta om IPRED

Folk kommer ändå fortfarande att tanka,det är redan försent att försöka sätta stopp för fildelning.

Finns så mycket produkter som kan användas i samband med fildelning också.

Dom flesta som köper en dvd brännare gör det för att kunna bränna ut filmer och musik.Klart man kan använda den till att göra backup.Men hur ofta görs det,finns ju externa diskar för det.

Samma med tomma dvd,cd-skivor,Mediaspelare,mediacenter,mp3 spelare m.m

Sen är det kanske lite dumt att hänga på DC++ och visa vad man delar med sig.

Förstår inte riktigt hur dom ska gå tillväga om dom ska sätta dit en för fildelning genom torrent.

Alla drar ju från samma torrent och vem är då den skyldige att åka fast?Ska dom sätta dit alla eller?

Kanske mer han som laddar upp filen som är skyldig då.Finns så många privata trackers också att hänga på om man nu tankar,och det gör ju risken mindre att åka fast

Nej dom kommer försöka att gå efter dom stora grupperna som tankar satan.En vanlig svensk som drar en film eller en skiva då och då och som inte hänger på DC++ kan nog känna sig ganska lugn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
bra sätt för kassa artister att tjäna pengar... fildela sin egen musik och stämma alla som laddar ner den! XD
sicket skämt.
lagar som berör alla människor borde det folkomröstas om... eller?
var inte det tanken med demokrati? eller var det monarki vi hade? eller en blandning? jag röstar för att kungen får bestämma... han skulle antagligen styra landet bättre än regeringen.

Håller med, fler folkomröstningar och mer lokalt självstyre genom direktdemokrati. Då blir även konsumentvalprocessen på marknaden bättre då samhällen kan kasta ut företag som inte sköter sig och gynna de som bidrar.

Men lär inte hända på ett tag så man får prioritera och fokusera på vad som är möjligt och viktigast som det ser ut nu. Staten kan väl ha makt utan att det är problematiskt men det är alltid en fara i det och grundar sig på att folk är informerade, dock så är detsamma sant för den mer lokaliserade metoden, men den är ändå säkrare även om den kräver mer för att initeras .

Representativ demokrati gör inte alltid ordet demokrati - folkstyre, rätta.

Nästan off topic...

Permalänk

Proxy i Korea från och med april...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Själv är jag 17 om ett par månader, så jag får ju rösta nästa år då.
Det lär ju inte bli på Moderaterna, om man säger så.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Det var droppen för min del... jag röstar pirat även om jag vet att det är rätt illa eftersom det finns så många andra viktiga frågor inom politik. Men det verkar inte som om gubb och kärringdagiset Rosenbad fattar de långsiktiga konsekvenserna av IPRED och FRA så det är väl det enda sättet att få dem att fatta... Tragiskt sverige.

Varför ska en branch som inte förstår sin marknad få dessa rättigheter? Med Napster sa konsumenterna hur produkten skulle se ut, den kom aldrig och nu är situationen som den är. "Du kan inte anpassa marknaden till dig men du kan anpassa dig till marknaden".

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

hoppas att det är någon som sätter ihop en grymt stor antiköpar skivor, filmer, spel bojkott under en tid som alla följer, då får dom fan känna hur det riktigt svider till i plånkan

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Träder i kraft den första april. Vilket skämt ;P man kan ju iaf önska att det var det. Jag förstår ärligt talat inte hur dom tänker men aja får hoppas på eu nu dom hade ju någon bra idé mot det där.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem

Tror även på ett minskat köp av mp3-spelare inte bara skivor som blir drabbade... om det blir hot mot mp3-spelare så ska det blir skoj och se hur bolag som Apple tar sig an det

Blir att rösta in vänstern helt enkelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Det var droppen för min del... jag röstar pirat även om jag vet att det är rätt illa eftersom det finns så många andra viktiga frågor inom politik. Men det verkar inte som om gubb och kärringdagiset Rosenbad fattar de långsiktiga konsekvenserna av IPRED och FRA så det är väl det enda sättet att få dem att fatta... Tragiskt sverige.

Varför ska en branch som inte förstår sin marknad få dessa rättigheter? Med Napster sa konsumenterna hur produkten skulle se ut, den kom aldrig och nu är situationen som den är. "Du kan inte anpassa marknaden till dig men du kan anpassa dig till marknaden".

Själv så skulle jag aldrig kunna rösta för piratpartiet och inte heller tar jag ställning med pirater och inte heller sympatiserar jag med några kommunister på piratkommunityn.

Det här, för min del, sådant här ska bekämpas intellektuellt, och chansen bör tas för att sprida uppmärksamhet om vikten av personrätt, demokrati och vad marknadsfrihet faktiskt innebär.

Med det sagt så stödjer jag inget parti i riskdagen förövrigt heller. Inte förrens något av dom börjar prata om någon av de viktigaste och grundligaste frågorna idag... miljöpartiet har varit nära någon udda gång.

Permalänk

Inte nog med att IPRED kommer kränka våran integritet, IPRED kommer också resultera i att fler skaffar anonymitetstjänster, så vi får svårare att övervaka vad de håller på med..

Nä det är fel att sådant skall ta upp i civilmål, där den ena parten har mer resurser. Ni som är rädda för att eran integritet kränks, ja stoppa inte ut huvudet genom dörren för vårat samhälle håller på att bli proppfull med övervakningskameror.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4469176.ab
1984 som många brukar säga, dock glömmer vissa bort de stora hoten. (kamerorna)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur Sverige som brukar ses som ett föredöme inom utveckling röstar igenom en lagg som kommer användas emot utveckling, att lagra film och speciellt musik på skiva är idag otympligt, icke miljöväligt då det kräver transporter samt plastmaterial mm.

Men vad kan man göra som en ensam medborgare? Och varför lyssnar inte politiker på sitt folk? Låta vinstdrivande företag få sådan makt? Vad tänkte de på :'(

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Ok, när börjar skiten gälla?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Varför är jag inte ens förvånad...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Ok, när börjar skiten gälla?

1:a April,vilket skämt eller hur

Permalänk
Medlem

Det vore rätt kul att se hur många röster piratpartiet skulle få i dagens läge

Visa signatur

<(.__.<)