Tjena!
Lite Backstory:
Har hyrt en dator från ett företag i 3år nu och hunnit byta massa saker i den.
Men nu är det så att jag har fått brev om jag vill köpa loss den eller lämna tillbaks den.
Visst, det rör sig bara om ett par tusen så det är ju inte superfarligt men sen o andra sidan har den tuffat på nästan 24/7 i 3 års tid så den kan ju kollapsa med.
Om jag lämnar tillbaka den sitter jag med Skärm, Tangentbord, Mus, Grafikkort, Hårddisk, 1GB RAM(2st 512), DVD-läsare/brännare samt ljudkort som inte ska tillbaka utan är saker jag köpt till genom åren.
Jag har inte så stor erfarenhet av datorbygge heller...
Mening:
Jag söker ju då Chassi, Nätagg, Moderkort, 1GB minne till, Snabb syshårddisk och en bra processor.
Men just nu har jag noll koll på vad som är bra pris för prestanda samt vilka saker som passar vad, om DualCore verkligen är något o ha i praktiken för de saker jag gör osv.
Jag satsar inte på att bygga en superdator utan det ända jag spelar är onlinespel som Warcraft3, L4D och sånt skit. Och det tuffar på super med mitt 8800GT.
Frågan:
Kan nån bygga ihop en lista över en liten låda med ovanstående komponenter jag saknar med rekommenderade delar?
Och det borde ju inte heller överskrida 4-5000 tycker man eftersom jag har mer än hälften av prylarna redan, men som sagt, jag har ingen superkoll just nu.
Om det är någon som inte har något att göra kanske
Tack på förhand!