Automatisering
Jag har ett problem och för att jag enklast ska berätta hur jag vill ha hjälp tänkte jag att jag kan berätta hur jag vill att lösningen ska se ut:
Någon går in på min webbplats och skriver in ett användarnamn i en ruta och klickar på "fortsätt". Nu skapas en kopia av index.htm på mitt webbhotell i rotkatalogen för webbplatsen. Denna fil ska heta "användarnamn.htm", och då menar jag givetvis att "användarnamn" ska vara det namn som besökaren skrev in.
Till sist ska innehållet i användarnamn.htm ändras på så sätt att ett visst ord på tre ställen ska ersättas med "användarnamn", precis som om man öppnade Anteckningar (Notepad) och gick till Redigera->Ersätt->Ersätt alla
Om jag skulle göra jobbet manuellt så skulle jag göra ett formulär så att användarnamnet skickas till min e-post. Sedan skulle jag kopiera index.htm och döpa den till "användarnamn.htm". Sedan skulle jag öppna den filen och ersätta "bumbibjörnarna" med "användarnamn", d.v.s. byta ut ett befintligt användarnamn mot det nya.
OCH, efter att min besökare har skrivit in sitt användarnamn och klickat på fortsätt ska han komma till en sida som berättar adressen till den nya filen, d.v.s.
http://mindomän.se/mapp1/mapp2/användarnamn.htm
Går detta att göra automatiskt, eller måste jag helt enkelt göra det manuellt? Går det annars att automatisera bara på något sätt? det borde väl gå med javascript, men problemet är att jag verkligen inte kan ett dugg om det.
All hjälp uppskattas!