Permalänk

28" "tjock" TV

Hej våran tjock tv på 28" ej WS har en del saker för sig
dels turkosa sträck tvärs över bilden vid start försvinner senare men det blir röda "auror" runt folk i series filmer program osv.

Vad är det som händer med den den är från 03 kan den vara på sista stretchen?

mvh
=/

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Re: 28" "tjock" TV

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
Hej våran tjock tv på 28" ej WS har en del saker för sig
dels turkosa sträck tvärs över bilden vid start försvinner senare men det blir röda "auror" runt folk i series filmer program osv.

Vad är det som händer med den den är från 03 kan den vara på sista stretchen?

mvh
=/

jag är ingen expert på gamla crt-teve (även om jag har en själv) men precis allt pekar på att bildröret verkar sjunga på sista versen. Eftersom andrahandsvärdet på en 28 crt som dessutom inte ens är WS är obefintligt(jag har sett WS 28-tummare på tippen som funkar prima) så är mitt råd att hutta ut(=slänga ut) skiten innan den (i värsta fall) exploderar.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Den håller på att avlida RIP.

Om du är fattig så hittar du en ny "gratis" på blocket brukar dyka upp ca st i veckan om man söker på bortskänkes.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

ok då blir det nog en 32" LCD till sovrummet då har ne 40" i vardagsrummet därför satte vi CRT´n inne i sovrummet .

JAg har misstänkt den kan vara på g men när är frågan.
en Crt tv kan väl inte explodera på ett sätt som får bitar att flyga eller? för jag har för mig det kan explodera/implodera inuti men inte utåt?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ok då blir det nog en 32" LCD till sovrummet då har ne 40" i vardagsrummet därför satte vi CRT´n inne i sovrummet .

JAg har misstänkt den kan vara på g men när är frågan.
en Crt tv kan väl inte explodera på ett sätt som får bitar att flyga eller? för jag har för mig det kan explodera/implodera inuti men inte utåt?

du har nog rätt i att den isåfall imploderar inuti men även för det är sannolikheten låg. Hur som helst är en teve från 2003 inte så gammal men det kan skilja mellan olika tillverkare och olika exemplar. Jag köpte ex en begagnad(minst 7 å gammal då) Luxor 28 crt år 2000 för 600kr som höll nästan 9 år innan den började blixtra och spraka lätt när man satte igång den vilket gjorde att jag lämnade den till en miljöstation.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

ja det blir som röda skuggor runt folk eller en extrem röd ton på näsa haka osv.

samt nu för nån kväll sedan så vart bilden (såg ej själv men sambon sade) att den böjde inåt på båda sidor så nog tror jag den är på sista stretchen en samsung tv

Visa signatur

Permalänk

Det absolut bästa man kan göra med gamla tjock-tv'n är att kasta ner dem från någonstans högt.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Läs på baksidan vad det är för modellnummer. Det ska börja på C, K eller W. Posta här igen, så försöker jag hjälpa dig.

Visa signatur

Hinc robur et securitas