System link 360 funkar inte!

Permalänk
Medlem

System link 360 funkar inte!

Tja! Jag o mina polare har försökt att spela COD 4 genom system link, men det vill inte funka. Har testat med nätverkskabel mellan 2 konsoler och genom router. Det kommer inte fram något i rutan där man ska kunna joina. Så hur ska vi gå till väga?? Är det några speciella kablar som behövs eller nån viss router?

Permalänk
Medlem

Ska bara vara plug and play. Prova en annan typ av nätverksladd. eller ni kanske kör med den som man fick till xboxet?

Permalänk
Medlem

Vi har testat både xbox sladden och en vanlig, men kan det ha någon inverkan om man kör med det ena spelet som är det "svarta" utgåvan och ett som är original?

Permalänk
Medlem

Kör ni en kabel direkt mellan konsolerna ska den vara korsad, den medföljande är rak.

Kör ni via en router är risken att den inte släpper igenom konsolerna till varandra, så om du/ni bara har raka kablar så kör med en vanlig hub/switch i mellan dem.

Jag skulle dock föredragit den korsade kabeln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparco99
Vi har testat både xbox sladden och en vanlig, men kan det ha någon inverkan om man kör med det ena spelet som är det "svarta" utgåvan och ett som är original?

Om det är olika versionsnummer på spelen tror jag det inte går att få dem att fungera tillsammans.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Om det är olika versionsnummer på spelen tror jag det inte går att få dem att fungera tillsammans.

Det borde ju inte spela någon roll. Iallafall inte om båda konsollerna fått gå ut på nätet med spelet i sig för då är de ju patchade till senaste.

Problemet är nog troligast som Slogga säger.
Att en vanlig rak TP kabel aldrig kan koppla ihop två maskiner.
man kan ju inte ens koppla ihop två datorer så.

Behövs en korsad TP-kabel.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jupp korsad TP is the shit

Och gå inte in på nån jävla affär o köp en "xbox link" kabel nu för 400 spänn eller vad dom tar för den.

Gå in på valfri datorbutik och köp en korsad nätverkskabel för 100 pix istället.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf