Ny mobiltelefon som håller värdet bra i ett par månader?

Permalänk
Medlem

Ny mobiltelefon som håller värdet bra i ett par månader?

Min iPhone har förolyckats och jag kommer att köpa en igen men vill invänta eventuellt den nya versionen, lite beroende på hur länge den dröjer.

Min fråga är vilken telefon som ni tror håller bäst i värde? Alltså om jag köper en idag och skall sälja den om ett par veckor till två månader?

SE 905? Eller vad tror ni?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Closure
Min iPhone har förolyckats och jag kommer att köpa en igen men vill invänta eventuellt den nya versionen, lite beroende på hur länge den dröjer.

Min fråga är vilken telefon som ni tror håller bäst i värde? Alltså om jag köper en idag och skall sälja den om ett par veckor till två månader?

SE 905? Eller vad tror ni?

Köp en billig mobil för typ 400kr som du har tills nya iphone kommer ut, när du sedan köper din iphone så kan du använda den billiga som reservtelefon, eller något.

Permalänk
Medlem

Köper du en gammal iphone (3G) så kommer värdet sjunka som en sten då (4G) kommer. Räkna med att många vill sälja sina gamla versioner.
Hur som helst så kan du spara in en del om importerar en iphone själv genom ebay, då tror jag inte att du förlorar så värst mycket om du säljer i sverige sen.
Sen så skulle jag personligen inte satsa på en skruttig Iphone, utan ett en mobil med ett vettigt operativsystem, som Android.

Permalänk
Medlem

Pengar är inga problem, så om vi bortser från den faktorn vilken ny telefon borde jag prova?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Medlem

Skulle säga Sony Ericsson W995 som svar på din fråga.

Permalänk
Medlem

Magic eller Topaz