Permalänk
Medlem

Någon som vet vad detta är?

Har ni sett detta förut?

http://img192.imageshack.us/img192/2813/whutisthis.jpg

Får det ca 1 gång i timmen, helt random bara. Internet stängs ner och jag får den där "errorn".

Riktigt störande, speciellt om man skriver något eller så.

Tack på förhand

// Niklas

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Flashplugin i guess. Testa att avinstallera flash och installera om den.

Permalänk
Medlem

Varför använder du inte firefox?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Varför använder du inte firefox?

kan man undra..

jag har verkligen försökt använda ie8 till facebook etc men blir bara irriterad på det..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Varför använder du inte firefox?

+1

Permalänk
Medlem

Sluta tjata om att jag borde använda firefox. Enligt mig så är det webbläsare som webbläsare...
Jag har alltid kört IE och därför är jag van med det. Har testat firefox men känner mig bara vilse då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Flashplugin i guess. Testa att avinstallera flash och installera om den.

Och hur gör man de?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Orsaken jag använder FireFox är pga tillägget Adblock, skulle inte kunna leva utan det på nätet.
Sedan finns det givetvis många andra plugins om jag kör med, men den är livsviktig.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Sluta tjata om att jag borde använda firefox. Enligt mig så är det webbläsare som webbläsare...
Jag har alltid kört IE och därför är jag van med det. Har testat firefox men känner mig bara vilse då.

Och hur gör man de?

Vadå hur man gör? Som alltid när du avinstallerar program från windows Kontrollpanelen > lägg till/ta bort program > leta upp Flash player > avinstallera

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Entusiast

Flash player 10 och senare utnyttjar delvist hårdvau-acceleration med hjälp av grafikkortet.

Det kan hända att problemet avhjälps med att installera/uppdatera drivrutinerna till grafikkortet.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Enligt de två översta trådarna så är det flashplayer 10 som har problem att arbeta med internet explorer. Men det borde ju vara åtgärdat eftersom trådarna är 4+ månader.

Själv använde jag internet explorer 7 innan, med tillägget ie7pro. Sedan testade jag firefox av en slump och gick över. Skaffade alla tillägg som ie7pro bjöd på och var fast. Lite letande av funktioner och inställningar i början, men nu är jag vilse i och hatare av internet explorer. Gillar man inte firefox finns det flera andra webbläsare att testa som inte är sämre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus

jag har verkligen försökt använda ie8 till facebook etc men blir bara irriterad på det..

Jag har fattat att det är något med IE 8 och FB, men vad?

Permalänk
Medlem

Ska försöka vänja mig med FireFox. Nu vill inte IE funka alls... Kommer inte ens in på hotmail med det. Just därför tog det ett tag innan jag kunde svara här.

Problemet är löst, skippar IE så länge.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Välkommen till den nya världen "Firefox"!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Ska försöka vänja mig med FireFox. Nu vill inte IE funka alls... Kommer inte ens in på hotmail med det. Just därför tog det ett tag innan jag kunde svara här.

Problemet är löst, skippar IE så länge.

Om du inte trivs med FF så finns ju chrome, safari och opera som alternativ, alla bättre och snabbare än IE enligt mina erfarenheter.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Jag gick från IE till Chrome och jag är förälskad i chrome <3
Enligt min menning helt underbart!

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Medlem

Som en sa innan, Opera är ett alternativ och iallafall för mig den smidigaste. Synd bara att firefox är så mainstream.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrandtOE
Som en sa innan, Opera är ett alternativ och iallafall för mig den smidigaste. Synd bara att firefox är så mainstream.

Skillnaden mellan Firefox mainstream och IE Mainstream är att folk använder Firefox för att det är bra och folk använder IE för att de inte vet bättre.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidDread
Skillnaden mellan Firefox mainstream och IE Mainstream är att folk använder Firefox för att det är bra och folk använder IE för att de inte vet bättre.

Jo men sen borde ju IE knappt vara ett alternativ. Jag är övertygad om att om opera blev mer poulärt så skulle fler vara nöjda med det än FF.

Permalänk
Medlem

Ge mig pluginssystemet som finns till FireFox till opera så byter jag direkt.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Och med varken FireFox eller IE8 går det att se bilder...

Typ denna sida:
http://forums.dota-allstars.com/index.php?showtopic=33844

Ser inga bilder, endast text...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Varför måste alla såna här trådar spåra ur tack vare hundra FX-nördar?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

"Problemet är löst, skippar IE så länge"

Bra idé! Fortsätt så...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Men kan ni hjälpa mig med mitt andra problem, som jag beskrev ovan? Så jag slipper göra en ny tråd bara för det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Varför måste alla såna här trådar spåra ur tack vare hundra FX-nördar?

Varför måste folk få problem dagligen bara för att ett gäng nördar på MS vill tjäna massor av pengar?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Gällande den sidan så fungerar den utmärkt för mig, vad är det som du inte ser ?
Renderas likadant i IE som FF, de bilder som antagligen skall finnas i början fungerar dock inte ens med min IE.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Sen har vi ju Netscape Navigator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Och med varken FireFox eller IE8 går det att se bilder...

Typ denna sida:
http://forums.dota-allstars.com/index.php?showtopic=33844

Ser inga bilder, endast text...

tror det är nån plugin till firefox som saknas men som du ser så får du en länk som säger IPB Image skulle kunna tro det är där bilderna ska vara men at firefox behöver ett tillägg för att kunna öppna dom

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
tror det är nån plugin till firefox som saknas men som du ser så får du en länk som säger IPB Image skulle kunna tro det är där bilderna ska vara men at firefox behöver ett tillägg för att kunna öppna dom

IPB Image, ja. Men vad ska jag ha för tillägg då? Den där sidan hjälper mig att bli en bättre dota-spelare...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Och med varken FireFox eller IE8 går det att se bilder...

Typ denna sida:
http://forums.dota-allstars.com/index.php?showtopic=33844

Ser inga bilder, endast text...

Sidan fungerar kalas i ff för mig iaf. Skulle nog också tro på att någon plugin fattas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Sidan fungerar kalas i ff för mig iaf. Skulle nog också tro på att någon plugin fattas.

Vilken plugin tror ni att det kan vara då?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare