Idag tog jag ett beslut som kommer ändra mitt liv för alltid

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Tack, jag håller mig fortfarande nykter, utan större problem. Trots att den "värsta" tiden är här nu, sommaren med allt som förknippas med festande, båtliv, festivaler etc känner jag att det kommer att bli en bra sommar. Jag tror att den här sommaren kommer att bli en av de bästa jag haft!

Kroppsligt orkar jag mycket mer, vågen visar 10 kg mindre än i vintras, inte en sjukdag hittills i år. Jag har gjort mig helt skuldfri och bygger nu upp sparkapital, båten är i bättre skick än någonsin.

Midsommar blir en speciell helg för mig, på Fredagen är det exakt 6mån nykterhet. Det kommer firas ordentligt!

En kille från AA har jag forfarande kontakt med och han vill att jag ska följa med på öppna mötet Ons innan 6 mån, men jag vete sjutton. Jag vill absolut inte gå in i de lokalerna igen.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Tack, jag håller mig fortfarande nykter, utan större problem. Trots att den "värsta" tiden är här nu, sommaren med allt som förknippas med festande, båtliv, festivaler etc känner jag att det kommer att bli en bra sommar. Jag tror att den här sommaren kommer att bli en av de bästa jag haft!

Kroppsligt orkar jag mycket mer, vågen visar 10 kg mindre än i vintras, inte en sjukdag hittills i år. Jag har gjort mig helt skuldfri och bygger nu upp sparkapital, båten är i bättre skick än någonsin.

Midsommar blir en speciell helg för mig, på Fredagen är det exakt 6mån nykterhet. Det kommer firas ordentligt!

En kille från AA har jag forfarande kontakt med och han vill att jag ska följa med på öppna mötet Ons innan 6 mån, men jag vete sjutton. Jag vill absolut inte gå in i de lokalerna igen.

Fan, det är ju underbart:).

Om värsta tiden är här nu vet jag inte, men får hoppas på att den inte är det:) Du ska se att allt kommer gå skitbra.

Nu vet jag inte vad du har för båt, men om möjligt kanske du kan ta en sväng i skärgården och slagga över där ?, förjäkla mysigt;).

Nja, knata inte in i de lokalerna igen, men fira på du

Permalänk
Medlem

Problemet med AA, förutom de religiösa delarna är att du ska, i princip erkänna att du är för svag och värdelös för att klara någonting utan AA/Gud.

Plocka in 20 nyktra alkoholister/narkomaner i ett rum och fråga om deras tro. De flesta har övergett sig helt till "Gud". Jättebra att de håller sig borta från missbruket, men det ger upphov till helt andra "problem" (visst, det är inte alla som ser det som ett problem).

Har träffat allt för många nyktra alkoholister/narkomaner som har blivit helt hjärntvättade. Hemskt att se.

Mitt råd: Tro på din egen styrka och fortsätt i samma takt! Bra kämpat!

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Tack, jag håller mig fortfarande nykter, utan större problem. Trots att den "värsta" tiden är här nu, sommaren med allt som förknippas med festande, båtliv, festivaler etc känner jag att det kommer att bli en bra sommar. Jag tror att den här sommaren kommer att bli en av de bästa jag haft!

Kroppsligt orkar jag mycket mer, vågen visar 10 kg mindre än i vintras, inte en sjukdag hittills i år. Jag har gjort mig helt skuldfri och bygger nu upp sparkapital, båten är i bättre skick än någonsin.

Midsommar blir en speciell helg för mig, på Fredagen är det exakt 6mån nykterhet. Det kommer firas ordentligt!

En kille från AA har jag forfarande kontakt med och han vill att jag ska följa med på öppna mötet Ons innan 6 mån, men jag vete sjutton. Jag vill absolut inte gå in i de lokalerna igen.

Oh, hoppas du gick ändå.
Få saker kan vara så effektiva för att driva en sak åt rätt håll som att bara peka på dörren och säga att "där har jag varit", när man är i sådan ställning som du är nu.
Kan säkert visa en och annan att man inte behöver förlita sig på annan makt än sig själv (och en hög hjälp från hjälpsamma).

Få personer har gjort intryck, alla har de gemensamt att de gjort något utsprunget från dem själva. Ay't?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Samus/ Visst är det en form av hjärntvätt. Följer man AA:s tolv steg så ska man redan i steg 1 vara maktlös, steg 2 komma till tro och steg 3 förlita sig totalt på sin "egna" gud för att hålla sig nykter.
I grund och botten handlar det om att man får inte tro på sig självt, gud "som man själv uppfattar honom" och hjälp från gruppen ska hålla en nykter. Går man inte på möten ständigt är man "ute i kylan" och utom all hjälp, det är bara en tidsfråga innan man går tillbaka till sitt gamla liv.

Alakai/ Han vill att jag ska med Onsdag innan Midsommar.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Uppdatering innan midsommar. Idag första semesterdagen, gick av igår och semester till 19 Augusti.
I morgon sticker jag iväg till sjöss, planerna är att ta mig söderut. Förhoppningsvis stopp över Fre/Lör vid Jungfrusund ~20nm norr Västervik. Vidare Söndag mot gästhamnen Västervik och bunkra mat - el - vatten, samt duscha och basta i några dagar, sedan hemåt igen.
Underbart att bara vara och veta att inga måsten finns på nästan 2 1/2 mån!

Mötet på Onsdag går jag alltså inte på. Får se vad min bekant tycker om det, han vill väl gratulera mitt halvår men det får bli via mobilen.

Ta det lugnt nu helgen som kommer så inga tragedier händer, och ha skitkul. Det ska jag ha!
I Västervik finns lånedator på turistbyrån, loggar in där och skriver hur helgen gått som helnykter, hur folk kommer reagera samt slänger in några bilder.

Ha det gött.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Uppdatering innan midsommar. Idag första semesterdagen, gick av igår och semester till 19 Augusti.
I morgon sticker jag iväg till sjöss, planerna är att ta mig söderut. Förhoppningsvis stopp över Fre/Lör vid Jungfrusund ~20nm norr Västervik. Vidare Söndag mot gästhamnen Västervik och bunkra mat - el - vatten, samt duscha och basta i några dagar, sedan hemåt igen.
Underbart att bara vara och veta att inga måsten finns på nästan 2 1/2 mån!

Mötet på Onsdag går jag alltså inte på. Får se vad min bekant tycker om det, han vill väl gratulera mitt halvår men det får bli via mobilen.

Ta det lugnt nu helgen som kommer så inga tragedier händer, och ha skitkul. Det ska jag ha!
I Västervik finns lånedator på turistbyrån, loggar in där och skriver hur helgen gått som helnykter, hur folk kommer reagera samt slänger in några bilder.

Ha det gött.

Fan va grymt!:).

Ha en jäkla skön semster nu och ta det lugnt, vore najs å vara till sjöss igen, men det får bli senare (har ingen båt själv och polarens farsa har mkt annat för sig).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Uppdatering innan midsommar. Idag första semesterdagen, gick av igår och semester till 19 Augusti.
I morgon sticker jag iväg till sjöss, planerna är att ta mig söderut. Förhoppningsvis stopp över Fre/Lör vid Jungfrusund ~20nm norr Västervik. Vidare Söndag mot gästhamnen Västervik och bunkra mat - el - vatten, samt duscha och basta i några dagar, sedan hemåt igen.
Underbart att bara vara och veta att inga måsten finns på nästan 2 1/2 mån!

Mötet på Onsdag går jag alltså inte på. Får se vad min bekant tycker om det, han vill väl gratulera mitt halvår men det får bli via mobilen.

Ta det lugnt nu helgen som kommer så inga tragedier händer, och ha skitkul. Det ska jag ha!
I Västervik finns lånedator på turistbyrån, loggar in där och skriver hur helgen gått som helnykter, hur folk kommer reagera samt slänger in några bilder.

Ha det gött.

+1!

Skitgött att du har tagit dig ut ur alkoholen och är stolt över det! Ha de bra nu och ta många bilder

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat!

Spelar du något spel eller sysslar med något nördigt vid datorn?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Idag blev jag också nykterist

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Idag blev jag också nykterist

Själv blev jag lite fundersam huruvida du skämtade eller inte.
Men jag tror det bästa om allt så jag hoppas vi får höra samma sak imorrn också.

EDIT: Jag menar såklart att man vill höra att någon blev nykterist igår. Precis som man vill höra att någon blev nykterist i förrgår osv.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Själv blev jag lite fundersam huruvida du skämtade eller inte.
Men jag tror det bästa om allt så jag hoppas vi får höra samma sak imorrn också.

EDIT: Jag menar såklart att man vill höra att någon blev nykterist igår. Precis som man vill höra att någon blev nykterist i förrgår osv.

Inget skämt. Dock ingen tråkig historia eller nåt bakom. Några rejäla fyllor har man såklart haft, men det var inte bara därför. Alkohol är inte min grej längre bara

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Inget skämt. Dock ingen tråkig historia eller nåt bakom. Några rejäla fyllor har man såklart haft, men det var inte bara därför. Alkohol är inte min grej längre bara

Rätt anledning, bland många andra. Vi håller tummarn även för dig och att du inte ångar dig på något sätt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

vad händer nu, du får uppdatera hur det har gått för dig!

Permalänk
Medlem

Följt tråden med spänning sedan starten. Hur går det för dig August? Bör man ta denna uppdateringsfattiga månad som ett "återfall", eller har du bara annat för dig?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Följt tråden med spänning sedan starten. Hur går det för dig August? Bör man ta denna uppdateringsfattiga månad som ett "återfall", eller har du bara annat för dig?

vi får hoppas att han lever livet och är lycklig!!

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst hela tråden, men väl första inlägget av August!
Och jag tycker det är strongt att gå ut på det här viset, starkt jobbat.
Verkar som att allt går bra också, kul att se.

Vad jag också vill säga är att jag tycker vi har en konstig samhällssyn/politik med den här sprit v drogdebatten.

Man tillåter denna brygd, alkohol, överallt.
Och det är ju helt OK att dricka bärs i samhällets ögon.
Däremot om vi börjar prata droger, cannabis/marijuana då jävlar sätter samhället stopp illa kvickt och det är förjävligt att ta sådant osv.

Grejen är bara den att alkoholen är inte ett dugg jävla bättre, bara mer accepterad.

Totalt offtopic men, sorry August.
Hoppas allt går väl för dig.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Jag har inte läst hela tråden, men väl första inlägget av August!
Och jag tycker det är strongt att gå ut på det här viset, starkt jobbat.
Verkar som att allt går bra också, kul att se.

Vad jag också vill säga är att jag tycker vi har en konstig samhällssyn/politik med den här sprit v drogdebatten.

Man tillåter denna brygd, alkohol, överallt.
Och det är ju helt OK att dricka bärs i samhällets ögon.
Däremot om vi börjar prata droger, cannabis/marijuana då jävlar sätter samhället stopp illa kvickt och det är förjävligt att ta sådant osv.

Grejen är bara den att alkoholen är inte ett dugg jävla bättre, bara mer accepterad.

Totalt offtopic men, sorry August.
Hoppas allt går väl för dig.

Håller med dig!

Permalänk
Medlem

Har du läst Mia Törnblom's bok "Så dumt!" ?
Gillar inte henne direkt, inte henne som person, men boken är ganska grym.
Handlar ju om hur hennes liv var innan hon blev drogfri.

Om du inte har läst den, så läs den.
Hon höll på skitmycket med droger, allt hon kunde få tag på men mest heroin hon var heeeelt nere i det där, och nu är hon jätte framgångsrik. Är det inte heroin man i princip aldrig kan bli av med?
Visar ju att om man bara vill tillräckligt mycket, ger sig fan på att det ska gå, så går det.

Lycka till i fortsättningen

Permalänk
Medlem

Re: Idag tog jag ett beslut som kommer ändra mitt liv för alltid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Nu får det vara nog. Jag har bestämt mig för ett nyktert liv.
Jag har sedan tonåren druckit till och från. Första fyllan kommer jag mycket väl ihåg, en kompis storasyster köpte en flaska Sangria och jag blev snorfull, allting snurrade och jag trodde allvarligt att jag skulle dö. De som var med tänkte ringa ambulans.
Vaknade upp dagen efter i en kompis garage/ förråd. Tänkte att det var inte så farligt. Den sommaren (när jag var 15-16) söps det alltid varje helg, vi gjorde fulblandingar av det som snoddes av föräldrarna, vin, glögg, sprit, whisky, likör. Allt blandades i samma flaska och smakade rent utsagt skit, men fulla blev vi.

Tiden gick och snart blev det 18års-åldern med allt vad krogbesök heter, varje helg eller ledighet fylla. Jag ringde och sjukanmälde mig med 10-15 personer i lägenheten för att fortsätta festa.

Nu, snart 20år senare är mönstret nästan detsamma, men skillnaden är att kompisarna är sedan länge borta. Det är alltid jag som blivit snorfull, gjort bort mig och varit odrägligast, man tror man är snyggast i världen när egentligen det nog är en sorglig syn för alla andra. Nu när jag druckit har det varit ensam framför datorn, med poker som sällskap. Sen när jag blivit tillräckligt full eller ölen slut, krogen med resultat kanon igen och absolut ingen aning som vad som hänt dagen innan.
Det har hänt många gånger jag ringt en bekant för att lugna mig och höra för vad som hände.

Jag kan väl i all bedrövelse beskriva lite om vad jag gjort:
- Vaknat upp dagen efter med ett par trosor i skjortfickan. Vems det är, har ingen aning.
- Fyllekört en gång för 20år sedan. Kompisarna som var hemma hos mig drog iväg, jag fattade inte varför och tog bilen för att prata med dem.
- Hamnat i fyllecell 2 gånger för 6-7år sedan. Efter det tog jag inte en öl på ett halvår, men sen kom sommaren..
- För många år sedan på en nyårsfest, började smöra och kladda på värdinnan. Det slutade i ett sovrum och vi i princip skulle börja ha sex när hennes sambo kom in. Blev utkastade och gick därifrån, utan ytterkläder. Minnet kom igång när jag var 2-3km därifrån och hade absolut ingen aning om var jag var (vi var bortresta). 20c kallt och höll på att förfrysa mig, fick hjälp av ett par i en villa som skjutsade mig tillbaka.
- Bråkat och varit odräglig på midsommarfirande för några år sedan så det gänget vill inte ha med mig att göra överhuvudtaget sedan dess. Umgicks mycket med dem innan.

Kort sagt kan man säga att i princip varje gång jag druckit händer det någonting konstigt eller olyckligt.

Nu har jag börjat slira på jobbet, ett flertal sjukanmälningar och cheferna begriper nog mer än vad jag hittills själv kunnat erkänna. Senast förra veckan sjukskriven, mådde så fruktansvärt dåligt med ångest och depression.
Nu äter jag antideprissiva för att kunna sova...

Idag har jag efter mycket, extremt mycket tankar tagit beslut att såhär kan jag omöjligt hålla på. En kompis sedan ungdomen har varit nykter ett antal år, jag sökte upp hans nummer och pratade med han om hur jag beter mig.
Han har gjort precis samma sak, ljugit för sig självt, stängt in sig, mått psykiskt dåligt, slirat från jobbet etc.

I morgonkväll ska vi tillsammans gå till AA, han kommer vara min stödperson och han blev mycket glad att jag ringde och börjat inse fakta. Tänk att det ska ta så extremt länge innan man börjar inse hur man håller på, jag har i princip de senaste 20 åren levt ett liv i lögn.
Jag alkis? Inte en chans, det är dom där loseerna som sitter på parkbänkar som har problem, inte jag! När det i själva verket är 2-4 promille som sitter på parkbänkarna av alla som dricker för mycket, de flesta sitter hemma.

Det kommer bli mycket skönt att äntligen börja ett nytt liv utan ångest och sjukdomar. Ser fram emot att träffa vänner igen, kunna leva ett normalt liv och återskapa kontakter med alla dem som jag skrämt bort av mitt beteende.

Jag önskar dig all lycka!

Jag har själv nära familjemedlemmar och vänner med grava alkoholproblem och jag vet vilket helvete det ställer till med. Men det du först och främst måste göra, vilket det verkar som du gjort är ju att inse att du har ett problem.

Själv levde jag rövare under 3-4 år av mitt liv, det var
Fylleceller
Slagsmål
Krossade hjärtan
Otrohet
och allt som hör till, men för att bli gammal och vis skall man även va ung och dum!

Lycka till!

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Hemma nu ett par dagar, har varit ute med båten hela sommaren så det är nog dags att uppdatera.
Allt går förvånansvärt bra, det starkaste jag druckit i sommar är kaffe och te. Midsommar blev väl inte riktigt som jag tänkt, visserligen kom jag ner till mitt favoritställe i skärgården fast jag låg mest ensam. Frivilligt dock, jag hade absolut ingen lust att sitta och förklara mig varför jag inte snapsade eller drack öl. För mig passade det bäst att söka egen vik för natten.

Vidare har jag fått en hel del märkliga frågor samt folk som "glor" när jag beställt enbart kaffe eller cappuccino på krogen. Vissa betedde sig allmänt störigt och jag valde då att gå vidare till nåt annat hak.
Jag har t.o.m blivit ifrågasatt en gång ute i skärgården vad fan det är jag dricker (ört-te), han sa något i stil med "Du ska inte tro att jag går på att det enbart är te du dricker!"

Tråkigt är det att en del inte kan respektera andras levnadssätt och det anses mer eller mindre onaturligt om man inte dricker några kalla på kvällen. Men som tur är så är det en minoritet.

8 månader nästa Fredag, tiden går snabbt och som det känns nu skulle jag aldrig aldrig ens ta en klunk starkt.

Falcon/ Jag håller helt med dig faktiskt. Bara för att alkohol är statligt accepterad som rusmedel så ska det supas friskt, något annat anses konstigt.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August

Jag har t.o.m blivit ifrågasatt en gång ute i skärgården vad fan det är jag dricker (ört-te), han sa något i stil med "Du ska inte tro att jag går på att det enbart är te du dricker!"

Säker på att det inte var skämtsamt menat?

Nåja, kul att ditt liv verkar så mycket bättre nu.

Permalänk
Medlem

Hur går det? Sjukt att det är 8 månader sedan du skapade denna tråd. Känns som det var en vecka sen!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fy fan grattis August! Jävla kul att du lyckas ta dig ur ett beroende såpass bra! Men för att skapa lite diskussion; måste det vara av eller på? Jag har inte så stor insyn i beroenden (är dock beroende av snus) men om du skulle ta två öl en fredag till fotbollen, skulle du fortsätta tills du däckar då?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Fy fan grattis August! Jävla kul att du lyckas ta dig ur ett beroende såpass bra! Men för att skapa lite diskussion; måste det vara av eller på? Jag har inte så stor insyn i beroenden (är dock beroende av snus) men om du skulle ta två öl en fredag till fotbollen, skulle du fortsätta tills du däckar då?

Tror det är ungefär så, inget eller allt typ.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

MyRus/ Jodå det rullar på så fint. Visst är det helt galet att tiden går så fort, snart så är det 1 år (Fre 18/12).

Printscreen/ Tack så mycket för stödet! Angående att ta en öl eller två. Nja, somliga tycker att det funkar bra och jag hade själv såna tankar innan sommaren, men om man ser fördelar gentemot nackdelar så finns det absolut ingen anledning att chansa.
Risken finns att de där 2 ölen kan bli 4 nästa vecka, och fortsätta accelerera. Efter ett tag sitter man och tänker hur det blivit såhär nu igen. Faktum är att jag mår så bra just nu så jag vill inte ens dricka en klunk lättöl eller cider.

Ibland ser jag hur folk mår som jag vet har mer eller mindre problem. En som var AA-medlem men som valde gå ur ca 1 mån efter mig mötte jag förra Söndagen på krogen. Hon ansåg sig då inte haft ett roligt liv som nykter och skulle må så mycket bättre ifall hon gick tillbaka till sitt tidigare liv men med kontroll. Men det är på väg helt åt skogen nu, det syntes att hon mådde skitdåligt, pengabekymmer, soc-koll etc. 1år 4mån nykterhet...

Nolltolerans är den enda vägen som fungerar i längden, något annat vore att lura sig självt. Om jag skulle få andra tankar hjälper faktiskt detta mig, att skriva av mig eller bara läsa tråden om hur det var tidigare.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

Kul att det går bra för dig, jag har själv haft en del funderingar över hur jag själv lever en hel del gånger.
Nu är jag inte fullt lika gammal som dig men likväl så har snart de 10 senaste åren varit en kavalkad av fyllor.
Det senaste halvåret har dock varit ganska så bra, det gjorde nog mig gott att vara bankrutt i ett par månader och endast ha pengar till diverse räkningar och mat. Framförallt förra året var en katastrof.
Det söps minst 5 dagar i veckan och då söps det hårt. Då var det inte en fråga om några bärs efter jobbet utan då klämdes det en flaska starksprit, sedan så bar det av till krogen. Jag tjänade ju hyffsat bra med pengar då så jag hade ju råd med att gå ut så ofta och göra av med skrämmande summor varje gång.
Men det kostade mig även mitt jobb. Jag antar väl att de tröttnade på att jag kom in rödögd och förvirrade var och varannan dag, droppen som fick bägaren att rinna över var väl när jag lyckades med konststycket att komma 3-4 timmar försent en lördag när jag skulle vara ensam i köket under för / tidiga eftermiddagen. Vet fortfarande inte riktigt vad som hände den där natten, hoppas jag hade kul iaf :rolleyes:.
Men i det stora hela så var det nog bra för mig att det gick så långt, hade det inte gjort det så hade jag nog haft ännu värre problem i dag.
Visst händer det att jag drar till med en pangfylla lite då och då nu med, men det är väldigt sällan, i lördags så drack jag 2 öl på hela kvällen och det var en av de roligaste krogkvällarna jag har haft.
Av någon outgrundlig anledning så pratade ovanligt många tjejer med en frivilligt, undrar varför

Men men, jag önskar dig lycka till i fortsättningen med August!

Permalänk
Medlem

Apspektaken/ Ödets ironi. P.g.a alkholen förlorade du jobbet, utan jobb inga pengar och då tvingades du skärpa till dig. Ibland behövs något rejält för att man ska ta sig i kragen och tänka på vad fan man håller på med.

Du är definitivt inte ensam om att supa bort jobbet. Vet en person som ringde och sjukanmälde sig (för femtielfte ggn) två gånger på en förmiddag på fyllan, glömde bort första gången.
Det var droppen för arbetsgivaren och personen lever idag arbetslös, med väldigt dålig ekonomi, och håller sig inte nykter när det väl blir lite pengar i plånboken.

Lyckligtvis har jag kvar mitt jobb, förstående chefer, hjälp om jag vill från sjukavdelningen, och tror jag snart har vunnit tillbaka tappade respekten från medarbetare.
Men ifall jag inte tagit tag i saken i vintras och fortsatt i samma bana hade jag förmodligen inte haft anställningen kvar idag, p.g.a lågkonjunkturen söker arbetsledningen orsaker till att få ner antalet anställda. Hög frånvaro utan giltigt förfall leder till sparken till slut.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

Jo nog tusan är det ironiskt.
Däremot så skulle jag inte gå så långt som att säga att jag var beroende av alkoholen, men nog tusan missbrukades det ganska så hårt.
Jag hade inga direkta problem med att skära ner på intaget, det var mest tråkigt att inte ha råd att hänga med ut med polarna.