Permalänk
Medlem

Laptop för 11k

Tänkte bara höra lite snabbt vad ni tror om den här laptopen. Är den värd 11k?
http://sweclockers.com/annons/?id=44840

Permalänk
Medlem

den ser ju väldigt nice ut för bara 11k, vill man ha ett GF 9800m GTS så får man oftast gå över 15k

Permalänk
Inaktiv

Personligen så hade jag inte gett 11k för en begagnad dator oavsett hur lite den är använd...

Permalänk

Det där är inte en laptop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
Det där är inte en laptop.

om det inte ar en "laptop" vad ar det da?
tank pa att "laptop" inte ar i lika med barbar (har jag markte)...

lesen for att prikarna faler bort, anvander for til falet ett amrikanskt tanget bord...

Permalänk

ett bra samlings namn är "desktop replacment" då det är väl var det är kan man säga..

Permalänk
Medlem

Nej, den är inte värd 11 000kr.

Dels därför att den helt ny för närvarande kostar ungefär 10 000 kronor och dels därför att den är begagnad.

Och dels därför att du måste ta hänsyn till problemet att hantera eventuella garantier och reparationer. Hur har du exempelvis tänkt att göra om du från första dagen får oväntade problem med fläkten, missljud eller konstanta blådumpar?

Rent generellt vid köp av begagnade datorer som importerats bör man fundera på om en säljare som exempelvis importerat en "monstermaskin" och lika plötsligt som oförklarligt tröttnat efter att spelat på den 2 gånger kanske "glömmer" att informera om eventuella bristser och defekter.

Den här "grisen" är enligt mig värd max 7 000kr i sin "säck".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robman
.. helt ny för närvarande kostar ungefär 10 000 kronor ..

Oj, vardå? Var snäll och länka till en pålitlig sida där motsvarande laptop med moms, frakt och garanti kostar 10 000 kr. Då köper jag den direkt.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |