Permalänk
Medlem

Saker faller sönder runt om en?

Hej, känner att jag måste skriva av mig lite. Senaste veckorna har inte varit mina...

Allt börjar med att jag köper en förstärkare. Dagen efter drar jag ut med kompisarna och på vägen hem får jag punka på cykeln. En glasbit hade skurit upp däcket en aning och även slangen. Så det gick inte att använda.
Bad farsan köpa nytt åt mig, skyldig han 400:- för det.

Dagen efter så lägger förstärkaren av. Dagen efter det så lägger grafikkortet av. Känner på mig att jag kommer behöva pengar och gräsmattan har inte blivit klippt på ett tag. Går och klipper gräsmattan och efter någon minut så kör jag på något som ligger gömt i gräset. Axeln från motorn till bladen böjdes.
I lördags var jag på vigselmiddag, vid en golfbana. Hade klubborna ståendes där i vagnsboden så jag gick och hämtade dom och drog på rangen och slog lite. Efter några slag så flyger klubbhuvudet och träffar nästan 70-skylten.
Och allt detta inom ca 1½ vecka.

Har ni någon gång råkat ut för något liknande, eller är jag ensam om detta? Känner att jag inte vågar göra något längre. Sen i lördags har jag varit extremt försiktig och tagit god tid på mig och tänkt igenom allt jag gör. Inget mer har gått sönder än, antagligen för att jag inte har gjort något.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jobbigt. Släkt med mr Bean?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabayt
Jobbigt. Släkt med mr Bean?

Haha, nej.

Men liksom, sakerna som har gått sönder nu. Tror aldrig jag har varit med om något liknande någonsin, inte ens hört talats om det!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Mina ägodelar är intakta men det känns som att mitt liv håller på att rämna... De senaste 7 dagarna har varit ovanligt värdelösa.

Men va fan, det fanns lite läsk i kylen i alla fall.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Mina ägodelar är intakta men det känns som att mitt liv håller på att rämna... De senaste 7 dagarna har varit ovanligt värdelösa.

Men va fan, det fanns lite läsk i kylen i alla fall.

Vad har hänt då?

Jag har ingen läsk i kylen atm. Och var utan godis i helgen. Allt jag fick var ett gele-hjärta

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Ta ett piller, funkar alltid

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Re: Saker faller sönder runt om en?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Text.

Först hur jävla dyra däck o slang har du på cykeln? Senast jag bytte var det 39kr (slang) 150kr (däck) Förra sommarn. Har du special grejor eller

Och du får la ny förstärkare och grafik på garantin? eller var det begangnat?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Bli arg, ta sönder lite fler saker så ska du se att det löser sig

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Det är sånt som händer. Om blott en kort tid kommer inget av det där besvära dig nämnvärt.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

körde sönder en gräsklippare för ett tag sen, samma sätt med stubbe i marken=sned axel=Ny gräsklippare@4000kr

Permalänk
Medlem

Bättre saker än kropp och knopp. Var glad så länge du kan, snart är du äldre och skruttigare, hjärtekrossad och bortglömd och saknar en lever.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Har inte lyckats stressa min förstärkare ännu dock har den gått in i safemod ett par gånger

Har dock haft sönder ett par basar på totalt värde av runt 1800kr
en hårddisk fast ingen förlust iofs
spräck framrutan på bilen
kylaren på bilen
fick en läckande vattenkran på bilen
Motorn började ticka i samma veva.
Fått bilen sönderrepad av en person jag polisanmälde (har inte hänt ett skit med anmälan på över ETT (1) år)
Haft sönder en mobil
Haft sönder två kameror (ena är stendöd andra förvränger bilden kraftigt)

Så nej jag tycker inte det. beror helt och hållet på hur man sköter grejor och om man sköter det ordentligt och vilket skick man köper grejor i.

De 'tre' saker jag behöver byta på bilen för att få den laglig har inte kostat mig mer än knappt 3000kr.

En bekant köpte sig en bil med lite krut i.
Han fick köpa nykyl, ny turbo, plana om toppen två gånger,
byta värmekranen
ny stötdämpare fram
byta bakaxlen
sen att han är dum nog och kör in i övergångskylter får han skylla sig själv för så han fick laga upp bilen

vill inte ens spekulera i vad folk har sönder och lägger pengar på men som sagt mycket handlar om vad man köper och hur man behandlar det. sen kan man alltid ha otur

på jobbet har nog åskan tagit utrusning för runt 3miljoner redan i år och då åter står den värsta månaden

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Re: Saker faller sönder runt om en?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Hej, känner att jag måste skriva av mig lite. Senaste veckorna har inte varit mina...

Allt börjar med att jag köper en förstärkare. Dagen efter drar jag ut med kompisarna och på vägen hem får jag punka på cykeln. En glasbit hade skurit upp däcket en aning och även slangen. Så det gick inte att använda.
Bad farsan köpa nytt åt mig, skyldig han 400:- för det.

Dagen efter så lägger förstärkaren av. Dagen efter det så lägger grafikkortet av. Känner på mig att jag kommer behöva pengar och gräsmattan har inte blivit klippt på ett tag. Går och klipper gräsmattan och efter någon minut så kör jag på något som ligger gömt i gräset. Axeln från motorn till bladen böjdes.
I lördags var jag på vigselmiddag, vid en golfbana. Hade klubborna ståendes där i vagnsboden så jag gick och hämtade dom och drog på rangen och slog lite. Efter några slag så flyger klubbhuvudet och träffar nästan 70-skylten.
Och allt detta inom ca 1½ vecka.

Har ni någon gång råkat ut för något liknande, eller är jag ensam om detta? Känner att jag inte vågar göra något längre. Sen i lördags har jag varit extremt försiktig och tagit god tid på mig och tänkt igenom allt jag gör. Inget mer har gått sönder än, antagligen för att jag inte har gjort något.

Det är lite komiskt det du skriver, men problem kommer sällan själva. Det är troligtvis inte att du har extrem otur med allt!. Men eftersom de hänt inom en så kort tid känns det som allt skiter sig samtidigt.

Vissa dagar slår man ju i huvet 2-3 gånger av någon anledning, samma dag karnske man slår i stortån. Då tänker man ju "vilket jävla oflyt jag har idag" jag skulle tippa på att du är i en liten svacka :), det är man iblandt och då blir man inte lika uppmärksam om saker och ting.

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Saker faller sönder runt om en?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tater
Då tänker man ju "vilket jävla oflyt jag har idag" jag skulle tippa på att du är i en liten svacka :), det är man iblandt och då blir man inte lika uppmärksam om saker och ting.

Det var det första jag tänkte på oxå.

Ala_95, du kanske är lite deppig över det där med dina polare, som vi snackade om i en annan tråd?
Så du aa, är lite nere, så är du inte lika uppmärksam och tjoff! så händer det en massa saker på en gång.

Permalänk

Har aldrig hänt vad jag kommer ihåg faktiskt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

känner igen det där :S
riktigt irriterande när man får såna "perioder".

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
känner igen det där :S
riktigt irriterande när man får såna "perioder".

Mycket...

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
känner igen det där :S
riktigt irriterande när man får såna "perioder".

Precis så som ¤Reason¤ säger att det kan bli perioder för en del, bara att stå ut tyvärr :/.

Det kommer ju alltid en vändning, förutom för Mr.Bean och sådana då.
Bit ihop, snart vänder det, och som Ilja sa så kommer inget av det där besvära dig mer.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Först hur jävla dyra däck o slang har du på cykeln? Senast jag bytte var det 39kr (slang) 150kr (däck) Förra sommarn. Har du special grejor eller

Och du får la ny förstärkare och grafik på garantin? eller var det begangnat?

Köpte mig en sån här slang, vad heter dom nu igen. Aja, företaget gör bildäck osv.
Och däcket var ett Timo Pritzel Table Top.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Det var det första jag tänkte på oxå.

Ala_95, du kanske är lite deppig över det där med dina polare, som vi snackade om i en annan tråd?
Så du aa, är lite nere, så är du inte lika uppmärksam och tjoff! så händer det en massa saker på en gång.

Nej, det där med kompisarna har varit i 1½ halvt år nu.

Och nej, grafikkortet går inte på garantin. 3:e ägaren (visste inte det då jag köpte) och förstärkaren går inte heller på någon garanti då den gått ut och jag köpt den begagnad.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Köpte mig en sån här slang, vad heter dom nu igen. Aja, företaget gör bildäck osv.
Och däcket var ett Timo Pritzel Table Top.

Nej, det där med kompisarna har varit i 1½ halvt år nu.

Och nej, grafikkortet går inte på garantin. 3:e ägaren (visste inte det då jag köpte) och förstärkaren går inte heller på någon garanti då den gått ut och jag köpt den begagnad.

Then, let's not forget!

Det kunde varit jävligt mycket värre

eller hur ?

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fan vad förbannad man blir när allt ska jävlas med en.. Ska man skratta eller gråta ? ..

Som Tater skrev, kunde ju varit värre:p, tror jag iaf.

Har hänt mig själv, kanske inte i lika stor utsträckning men irriterande är det!.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Har ni någon gång råkat ut för något liknande, eller är jag ensam om detta? Känner att jag inte vågar göra något längre. Sen i lördags har jag varit extremt försiktig och tagit god tid på mig och tänkt igenom allt jag gör. Inget mer har gått sönder än, antagligen för att jag inte har gjort något.

Lider med dig broder... Du är absolut inte ensam, jag delar liknande missöden som dig... Men du skall veta att det till slut vänder och det blir bättre!

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Gremlins, någon?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Gremlins, någon?

?

Tänk om det kunde vara tvärtom, att saker inte går sönder utan det .... ja vad?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Gremlins, någon?

Stänk inte vatten på dem bara

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth