Permalänk

Koppla TV till dator

Nu har det alltså äntligen blivit dags för att använda denna goa TV-apparatur som bildskärm. Det är en någorlunda gammal TV så det är SCART som gäller. Jag har två S-Video uttag på datorn, så efter att ha inhandlat en kabel som passar och kopplat ihopa grejorna så vänter jag med spänning på vad datorn ska säga om detta.

Problemet är, att datorn inte säger någonting. Den verkar inte reagera överhuvudtaget på TVn som jag kopplat in. Jag har letat i bildskärms-inställningarna och i enhetshanteraren och TV är inte med någonstans.

Några tips på vad som kan göras för att datorn ska reagera?

Permalänk
Medlem

Sök efter datorn på tv:n, så du kan hitta bild.. Alltså sök efter "kanalen" som datornbilden ligger på.

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dattuz
Sök efter datorn på tv:n, så du kan hitta bild.. Alltså sök efter "kanalen" som datornbilden ligger på.

Jag antar att det ska ligga på AV-kanalen då det är kopplat med SCART. Nu har jag även hittat TVen i Catalyst Control Center, dock så är den inaktiverad, och det går heller inte aktivera den av någon anledning(man ska ''aktivera'' bildskärmen genom att högerklicka på dess ikon, men inget händer).

Är det så att Radeon X600 endast stödjer två skärmar som jag har inkopplade nu och inte tre?

EDIT: Nu tror jag att jag upptäckt problemet, mitt grafik kort stödjer helt enkelt in 3 skärmar. Då jag inaktiverar den skärm som för tillfället är min sekundära skärm så kan jag sedan aktivera TVen. När den väl är aktiverad får jag dock ingen bild, varken på AV-kanalen eller någon annan kanal:(