Program för informationsskärm?

Permalänk
Hedersmedlem

Program för informationsskärm?

Tjo!

Jag hittade en plattskärm på skroten häromdan, en liten men relativt fräsh 15-tummare. Planen för denna är att jag ska ha den i hallen som en generell informationsskärm med lite alla möjliga data på, som tid (helst analog klocka), datum, vilka som har namnsdag, externa IP:t och väder.

Problemet är att jag inte hittar något enkelt program med plugins som verkar göra detta. Har redan testat Samurize men det verkar vara extrema problem med att kombinera olika addons och hittat ingen funktion för att köra det i fullskärm. Det jag tänker mig är en blå bakgrund (som i MediaPortal tex) med informationen snyggt uppradat.

Finns det något program som kan göra detta, eller som man kan konfa för att göra hälften? Alla tips är välkomna!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Raibnlender är smidigt, men är inte för fullscreen. Kanske finns det någon linuxdist eller så om du kör det på en dedikerad burk.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Hedersmedlem

Rainlendar var trevligt, men det var inte riktigt vad jag sökte. Har sökt runt lite och det verkar vara svårt att hitta. Jag tänker delvis på informationsskärmar på exempelvis vissa matvarubutiker och så - vilka program använder de?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+