Permalänk

Problem med grafikkortet

Tjena har problem med mitt Asus EAH 4870 DK 1GB GDDR5 , jag köpte ny dator och satt ihop allt o det var inga problem sen när jag kom in på datorn installerade jag alla drivrutiner , till allting så ska jag testa o spela cs = Counter-strike så går jag in på AWP-ROOFTOPS så gick jag på lj road o droppa till 80 fps o fattar fan inte vrf för det ska inte detta grafikkortet göra , min kompis går där med 100 fps med ett NVidia geforce 7600 så man blir lite sur , jag tror det är nån drivrutin jag har glömt det är precis som att det blir för mkt färger för grafikkortet så att det inte klarar det . Mina andra delar idatorn , Moderkort : M4A79T-Deluxe DDR3 , Minnen : Kingston 4GB = 2st 2GB 1066 MHz DDR3 , Grafikkort : Asus EAH4870 DK 1GB GDDR5 , Processor : Amd Phenom 2 705 X3 2.5 GHz 7.5 MB cache minne .

Tack för hjälp i förhand .

Permalänk
Medlem

Prova instalera om driv rutiner och kasta amd processorer at helvete.
alla som har amd verkar ha problem

Permalänk

Jag har testat installera om drivrutinerna ..

Permalänk

Re: Problem med grafikkortet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
Tjena har problem med mitt Asus EAH 4870 DK 1GB GDDR5 , jag köpte ny dator och satt ihop allt o det var inga problem sen när jag kom in på datorn installerade jag alla drivrutiner , till allting så ska jag testa o spela cs = Counter-strike så går jag in på AWP-ROOFTOPS så gick jag på lj road o droppa till 80 fps o fattar fan inte vrf för det ska inte detta grafikkortet göra , min kompis går där med 100 fps med ett NVidia geforce 7600 så man blir lite sur , jag tror det är nån drivrutin jag har glömt det är precis som att det blir för mkt färger för grafikkortet så att det inte klarar det . Mina andra delar idatorn , Moderkort : M4A79T-Deluxe DDR3 , Minnen : Kingston 4GB = 2st 2GB 1066 MHz DDR3 , Grafikkort : Asus EAH4870 DK 1GB GDDR5 , Processor : Amd Phenom 2 705 X3 2.5 GHz 7.5 MB cache minne .

Tack för hjälp i förhand .

har du skrivit fps_max 100 i konsolen ? om du har gjort det och fortfarande har bara 80 fps så ska du stänga av v-sync på datorn. Hade samma problem med counter strike 1.6 och source men jag stängde av v-sync i nvidia panel "har ett nvidia grafikkort" så fick jag 100 fps i 1.6 och typ en j**la massa i source.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedarre
Prova instalera om driv rutiner och kasta amd processorer at helvete.
alla som har amd verkar ha problem

amd har aldrig problem med sina processorer, inte intel heller. om det är nått som strular så är det ofta moderkortet eller minnerna som iofs också ofta brukar bero på att det är typ problem med moderkortet.

ont, installera om drivrutinerna till dom senaste så ska det nog funka bra:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedarre
Prova instalera om driv rutiner och kasta amd processorer at helvete.
alla som har amd verkar ha problem

jag har aldrig haft problem med min amd phenom II 940, det ända problemet jag har är att mina minnen är 2.2 volt och moderkortet tar bara 1.8 volt så ibland vill den inte boota med det fixar jag sen byter bara minnen

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

DU wingman det finns inget i CCC som heter v-sync jag fattar inte vad som är v-sync på AIT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
DU wingman det finns inget i CCC som heter v-sync jag fattar inte vad som är v-sync på AIT

inte jag häller sa bara det att du kan stänga av v-sync på datorn så ska du få mera fps kan bara på nvidia tyvär.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

finns visst vsync in ccc, heter säkert lock fps to screen refresh rate el liknande.

Permalänk
Hjälpsam

CCC->Grafikinställningar->3D->Alla inställningar->Vänta på vertikal uppdatering; Alltid av.
Finns egentligen ingen anledning att slå av den om man inte kör just Counter-strike.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |