Windows 7 gratis till studerande 6 Agusti

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Göteborgs Universitet (Handels) är anslutet till MSDNAA? Eller finns det några konkreta uppgifter huruvida vi svenska studenter kommer kunna få köpa Win 7 med superrabatt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asura Enligt MSDN AA så måste man fråga PA för en ny licens och det är inte något som PA på LTH inte hade tid eller resurser för, tydligen. [/B]

Nån har tidigare skrivit i denna tråd att de gjort en andra aktivering med sin Win7 nyckel från MSDNAA utan problem, du kan ju alltid testa göra en andra aktivering, mest troligt fungerar det

Permalänk

Någon som vet om Sölvesborg fått tillgång ännu?
Och är de helt på svenska?

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem

Nån här som går KI?

Om jag kollar sidan där man kan söka skolor så kommer KI upp, har mailat it-supporten men dom vet inte ens vad jag menar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Har mailat BTH om jag kan få tillgång (går samhällsvetenskap, curse you MaC) men ingen svar än...

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
Har mailat BTH om jag kan få tillgång (går samhällsvetenskap, curse you MaC) men ingen svar än...

säg gärna till om du får svar, går på BTH i Karlshamn så det kanske inte gäller mig men hoppas kan man alltid

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Windows 7 32-bit och 64-bit finns nu uppe i svenska versioner för alla som läser på LTH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xophile
Uppdatering:

Windows 7 32-bit och 64-bit finns nu uppe i svenska versioner för alla som läser på LTH

Går det att använda en licensnyckel från en annan språkversion (kinesiska) på den svenska Windows 7 professional versionen?

Jag var nämligen så dum att jag tog hem kinesiska versionen förut (förutom engelska) från MSDN-AA för att testa om det gick att installera svenskt språkpaket (det gick...). Och nu när svenska versionen av win 7 har dykt på på MSDN-AA, så säger den att jag inte får ta hem den pga att jag redan har tagit hem den kinesiska. Jag kan få tag på skivan från en annan student, men behöver ju en giltig nyckel också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Någon som vet om Göteborgs Universitet (Handels) är anslutet till MSDNAA? Eller finns det några konkreta uppgifter huruvida vi svenska studenter kommer kunna få köpa Win 7 med superrabatt?

Lyfter samma fråga...

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem

Sitter o tankar Windows 7 Professional x64 från MSDNAA. Körde på erbjudandet från Pellesoft (50kr för 3 månader). Verkar ju funka nu med Mecenatlicenser o allt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dählie
Går det att använda en licensnyckel från en annan språkversion (kinesiska) på den svenska Windows 7 professional versionen?

Jag undrar samma sak, och även om man kan använda flera av keysen parallellt utan att åka på problem?
Det känns ju rätt sjukt att man får en ny key per version/språk... Nu när swe+kinesisk+engelsk finns samt x32/64 i varje så kan man ju totalt checka ut 6 versioner = 6 st keys

Permalänk
Medlem

Konstigt jag uppgraderade min dator till i5 och nu när jag formaterat vägrar min cd key som jag fått av MSDNAA fungera?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Konstigt jag uppgraderade min dator till i5 och nu när jag formaterat vägrar min cd key som jag fått av MSDNAA fungera?

du menar att aktiveringen inte går? har du testat att ringa och aktivera istället?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
du menar att aktiveringen inte går? har du testat att ringa och aktivera istället?

Har inte testat att ringa, får göra det nu.
Märkligt kanske är det oem version ändå.

Via tele gick det bra. Märkligt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Har inte testat att ringa, får göra det nu.
Märkligt kanske är det oem version ändå.

msdnaa versionerna är inte oem versioner

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

vad är skillnaden på denna version som studerande får och den man kan köpa i butik?

/F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DomkallarmigFred
vad är skillnaden på denna version som studerande får och den man kan köpa i butik?

/F

ingen skillnad

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Kan intyga att det funkar perfa med csn kort och att man går gymnasiet. Via pellesoft.se

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem

Till er som går på BTH!

Har nu fått mail tillbaka från support (gick på en dag!) och här är hur ni ska göra!

Hej!

Lösning
Ber om ursäkt att du inte fått svar tidigare (Helén Ottosson skriver här)! Jag håller på att utreda hur vi enklare ska kunna erbjuda dig som student på BTH en bättre hantering för detta, tyvärr har jag varit dålig på att berätta det för er som mailat och undrat och ber om ursäkt för detta!

Tills vidare ska du göra så här. Be en lärare skriva ett brev med ditt namn, din epost, den kurs/program du går samt hur länge du kommer att gå på kursen/programmet. Brevet ska sedan skickas till anders.olofsson@bth.se som kommer att aktivera ditt konto och skicka dig information.

Vänliga hälsningar

Helén
IT Helpdesk
Blekinge Tekniska Högskola

Kommer få det snart då hoppas jag, ska bara maila först^^

Visa signatur

Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

massa text

hmm får man tillgång till det bara en viss tidsperiod? eftersom man ska skriva hurlänge man ska gå?

återkom gärna när du fått svar igen ifrån den där snubben

tack för infon annars!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, jag hoppas dock att det gäller för evigt annars kanske jag köper det. Får de vad han säger. En kurs är ju bara en månad oftast och då verkar det ju värdelöst...

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
hmm får man tillgång till det bara en viss tidsperiod? eftersom man ska skriva hurlänge man ska gå?

Det vanliga är väl att msdnaa-konton gäller en termin i taget (de licenser man får är dock ej begränsade).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det vanliga är väl att msdnaa-konton gäller en termin i taget (de licenser man får är dock ej begränsade).

Så om jag får en licens/nyckel för ett program gäller den för evigt då? Man behöver egentligen bara kontot en gång coh det är ju när man ska ladda ned programmvaran.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Licenserna gäller för evigt ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vet inte, jag hoppas dock att det gäller för evigt annars kanske jag köper det. Får de vad han säger. En kurs är ju bara en månad oftast och då verkar det ju värdelöst...

men man behöver inget mecenat kort eller något som man brukar ha för alla microsoft grejjer, utan det räcker med att maila sin lärare och så ska ha nskicka mail till den snubben? låter för bra för att vara sant

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
men man behöver inget mecenat kort eller något som man brukar ha för alla microsoft grejjer, utan det räcker med att maila sin lärare och så ska ha nskicka mail till den snubben? låter för bra för att vara sant

Men läraren vet ju om du går på BTH eller inte och kåravgift (studentkort) måste man ju betala om man är student. Men ska testa att maila imorgon. Är ju skitnajs om licencerna håller för evigt.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot

jag har då aldrig fått tillgången till mitt msdnaa konto avbrutet och inte behöver jag förnya det heller. Det räcker att jag är studerande så går det automagiskt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
jag har då aldrig fått tillgången till mitt msdnaa konto avbrutet och inte behöver jag förnya det heller. Det räcker att jag är studerande så går det automagiskt.

Kanske är de kinkigare på LiTH? Man brukade få påminna om att man fortfarande var intresserad och fick då sitt konto upplåst igen.

Permalänk

Windows 7 släpps den 22 okt men är den versionen som finns på msdnaa den som kommer skeppas altså den "riktiga" versionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattenfall
Windows 7 släpps den 22 okt men är den versionen som finns på msdnaa den som kommer skeppas altså den "riktiga" versionen?

ja

Visa signatur

| Errare humanum est |