Permalänk
Medlem

G500, Ny gaming mus?

Logitech har lancerat en uppföljare till G5:an. Simpelt nog är den döpt G500 och liknar en uppgraderad G5 V1.

http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/...

Specifikationer:

200 - 5700 DPI
Upp till 27 gram i inställningsbar vikt.
Upp till 10 programmerbara knappar.
Scrollhjul med 2 lägen, med eller utan "steg".
Inbyggt minne för spelprofiler.

Reviews:

http://reviews.cnet.com/mice/logitech-gaming-mouse-g500/4505-...

Musen levereras med 3 års garanti och kostar 750kr på Logitechs hemsida.

Vad tror ni om den?

Edit: Har nu provat musen i en affär och måste säga att formen är mycket skönare än föregångaren. Tum utrymmet har inte en lika skarp kant och är mycket mjukare. Detta leder till mycket bättre komfort. Dock kan jag tyvärr konstatera att sidknapparna är fruktansvärda! Kan också tillägga att musen inte alls är brun som på bilden utan mer svart/grå.

Permalänk
Avstängd

ser go ut

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Ser ut som G5 V1 med obekvämare sidknappar om jag ska vara ärlig....

Permalänk

Funderar på att ersätta min G5 V1 med den där G500, pga 2 saker: klick-fria scrollhjulet och även en "framåt" knapp istället för bara en "bakåt" knapp i G5 V1.

Permalänk
Medlem

mm, klickfria scrollen är en riktigt bra egenskap för mig som är aktiv Bunnyhoppare

Synd att den är så... otilltalande bara!

Permalänk
Medlem

Sitter själv med G5 v2 och är mycket nöjd.

Dock fick jag testa denna G500 när jobbet hade möte med Logitech samt en del andra möss och produkter.

Kan bara säga att med dess 5700 ÄKTA dpi och "Darkglade" så är det en ruggigt bra mus..

Darkglade = 50 laserstrålar istället för 3 som strålar som G5 och andra möss använder, så med darkglade kan du köra på vilket material som helst ruggigt nice till bärbara datorer faktiskt

Funkade tom på knottrig vägg och fönster ( rent glas )

Kanske blir till att uppgradera

Edit: såg att de döpt det till darkfield sen jag fick testa

Visa signatur

Core I5 2500K@ 5000MHz 1,455//Corsair 8GB Vengeance //Asus MAXIMUS IV EXTREME REV B3/Asus GTX 580 DIRECTCUII//Sandisk Extreme SSD 120GB//Intel X25-M G2 80GB /WD Black Edition 750GB/Samsung Spinpoint F3 1TBJ/WD Green Edition 1TBx2//Obsidian 800D//Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk

Alldeles för många knappar enligt mitt tycke. Man behöver i FPS-spel inte mer än två programmerbara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macc_tall
Alldeles för många knappar enligt mitt tycke. Man behöver i FPS-spel inte mer än två programmerbara.

I spel behöver man i princip bara scrollhjulet...
Men man kan göra annat än bara spela med möss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
I spel behöver man i princip bara scrollhjulet...
Men man kan göra annat än bara spela med möss.

Det beror helt på vad det är för spel. I typ CS och Half-Life är det till fördel med flera knappar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Ser inte så dum ut, min G5 v1 börjar bli rejält sliten, scroll hjulet har nästan sagt upp sig, så kanske kan vara nått istället, fast sidoknapparna ser faktiskt obekväma ut, men kanske är jättebra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hoppas på en G700

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Varför gör dom inte bara ytan slät! F*rbannade idioter! Slängde min g5 v2 åt helvetet då det enda den gjorde var att bidra med svett och irritation för handflatan.

Älskade min första g5 jag nötte sönder den. Beställde mig en mx518 istället då den var billig och slät

Har en deathadder, inte helt fel helt ok men den känns helt enkelt fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Varför gör dom inte bara ytan slät! F*rbannade idioter! Slängde min g5 v2 åt helvetet då det enda den gjorde var att bidra med svett och irritation för handflatan.

Älskade min första g5 jag nötte sönder den. Beställde mig en mx518 istället då den var billig och slät

Har en deathadder, inte helt fel helt ok men den känns helt enkelt fel.

Haha, ursäkta men du fick mig att skratta lite där.

Men har inte G5 V1 och V2 precis samma ytmaterial?
Alltså inga problem med svett och sånt..

Förresten, när jag uppgraderade från MX518 till G5 V1 så blev min första reaktion att G5 V1 lyckas trolla bort allt handsvett på nåt sätt, det blir aldrig nåt handsvett alls.
Medan MX518 blev kletig ganska snabbt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_

Men har inte G5 V1 och V2 precis samma ytmaterial?
Alltså inga problem med svett och sånt..

Nej. Vid tum utrymmet ja, men inte där handflatan vilar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Nej.

Nähe, hmm på bilder ser ytmaterialerna exakt identiska ut.
Sen förstår jag inte varför de skulle ändra ytmaterialet, det vore ekonomiskt ett dåligt drag av dem. Billigare att använda samma material som man redan har liksom.

Men om det är som du säger.. lustigt.. Logitechs "V2" versioner verkar vara sämre än "V1" versionerna, det är samma sak med G15 tangentbordet: V2 har färre makroknappar, är fulare, har lite mindre display, har ful röd bakgrundsbelysning, samt klarar inte lika många knapptryckningar samtidigt som V1 gör.

Permalänk
Medlem

Min bror köpe ensådan igår, kändes plastig/billig annars en helt ok mus, slår dock inte min Mionix saiph 3200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xXxlGurrAlxXx
Min bror köpe ensådan igår, kändes plastig/billig annars en helt ok mus, slår dock inte min Mionix saiph 3200

En logitech top of the line mus som känns plastig/billig..?
Naaaaee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Nähe, hmm på bilder ser ytmaterialerna exakt identiska ut.
Sen förstår jag inte varför de skulle ändra ytmaterialet, det vore ekonomiskt ett dåligt drag av dem. Billigare att använda samma material som man redan har liksom.

Men om det är som du säger.. lustigt.. Logitechs "V2" versioner verkar vara sämre än "V1" versionerna, det är samma sak med G15 tangentbordet: V2 har färre makroknappar, är fulare, har lite mindre display, har ful röd bakgrundsbelysning, samt klarar inte lika många knapptryckningar samtidigt som V1 gör.

Hoppas du skämtar... På V1 ser det ut ungefär som G500, dock på V2 är det blå/svarta "sprickor".

Personligen tycker jag V2 är bekvämare

Edit:
V1:http://www.sigmapconline.co.nz/images/50086.jpg
V2:http://www.medwaycomputers.com/images/atrex/im45.jpg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Hoppas du skämtar... På V1 ser det ut ungefär som G500, dock på V2 är det blå/svarta "sprickor".

Personligen tycker jag V2 är bekvämare

Jag vet att själva mönstret ser annorlunda ut, alltså bara en kosmetisk sak.
Men jag snackar om ytmaterialet

Robbaz snackade nåt om att G5 V1 var suverän men att med G5 V2 fick han handsvett och tjafs pga. det annorlunda ytmaterialet i V2 vs V1.

Permalänk
Medlem

Det är annat material också, sprickorna är inte bara dit lackade, det är "riktiga" sprickor

Edit: Alltså, materialet vid tummen är samma på båda mössen, dock är materialet vid handflatan olika.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Det är annat material också, sprickorna är inte bara dit lackade, det är "riktiga" sprickor

Jaha okej, då förstår jag.

Permalänk
Medlem

När man har lackat skalet har man använt s.k "krackeleringsfärg". Man målar en basfärg, som är den som man vill ska synas i sprickorna, sen målar med en annan färg ovanpå. Denna färgen drar ihop sig när den torkar och bildar det fina sprickmönstret. Kan ju vara denna färg som ger en annan struktur?
fFärgen finns att köpa i en del målarbutiker.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tror inte det har med själva färgen att göra, tror helt enkelt den är juten (stavning?) så för att ge bättre grepp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
En logitech top of the line mus som känns plastig/billig..?
Naaaaee

Måste säga att Logitech's möss ofta faktiskt känns plastigare än många andra.

Permalänk
Hedersmedlem

Pensionerade min G5 och har bytt upp mig till Steelseries XAI den mycket trevligare än någon logitech mus jag testat. Att sedan slippa logitechs urusla support vad gäller drivers etc är ett rätt stort + det med

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Pensionerade min G5 och har bytt upp mig till Steelseries XAI den mycket trevligare än någon logitech mus jag testat. Att sedan slippa logitechs urusla support vad gäller drivers etc är ett rätt stort + det med

Tycker du ska göra en review på det, hittar bannemed inte en enda review på Google!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xXxlGurrAlxXx
Min bror köpe ensådan igår, kändes plastig/billig annars en helt ok mus, slår dock inte min Mionix saiph 3200

En polare har samma mus som dej och jag kan höra mus knapparna vart jag än är i lägenheten. ( STOR 2;a ) Dom rasslar och gnisslar.

Han har hunnit med TRE möss på 4 månader genom att lira CSS.

Vi lirar lika mycke och min Steelseries IKARI LASER är fortfarande som ny.

Steelseries = kvallitet i MINA ögon.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
En polare har samma mus som dej och jag kan höra mus knapparna vart jag än är i lägenheten. ( STOR 2;a ) Dom rasslar och gnisslar.

Han har hunnit med TRE möss på 4 månader genom att lira CSS.

Vi lirar lika mycke och min Steelseries IKARI LASER är fortfarande som ny.

Steelseries = kvallitet i MINA ögon.

3 möss på 4 månader? det är fan inte klokt vad pysslar han med när han spelar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
3 möss på 4 månader? det är fan inte klokt vad pysslar han med när han spelar?

Siktar med musen och klickar på knapparna???

De som händer är att han sliter ut den vänstra mus knappen så den börjar gnissla och gå trögt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

G9 käkar upp denna musen