Permalänk

Kvitto på kåravgift?

Hej! Nu när det är tentatider så läser jag på kurshemsidan att man ska "Tag med giltig legitimation och kvitto på erlagd kåravgift!" på tentan.

Legitimationen är inget problem (körkort borde duga) men hur är det med kvittot på kåravgiften? Räcker Mecenat-kortet med chalmers-loggan som kvitto eller måste man ha ett riktigt kvitto?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Utan att veta tror jag att kortet ska räcka. Jag brukade ha med Mecenatkortet på mina tentor.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
Utan att veta tror jag att kortet ska räcka. Jag brukade ha med Mecenatkortet på mina tentor.

Tack för snabbt svar! Jag misstänkte det men det känns mycket bättre om någon annan bekräftar att det stämmer så man slipper vara nervös över att det inte skulle räcka. Man har ju andra saker att vara nervös över.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Du behöver inte ha med dig kvitto. Kortet och leg räcker!

Permalänk
Entusiast

Re: Kvitto på kåravgift?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Hej! Nu när det är tentatider så läser jag på kurshemsidan att man ska "Tag med giltig legitimation och kvitto på erlagd kåravgift!" på tentan.

Legitimationen är inget problem (körkort borde duga) men hur är det med kvittot på kåravgiften? Räcker Mecenat-kortet med chalmers-loggan som kvitto eller måste man ha ett riktigt kvitto?

Körkort och kårlegg (det blå mercenatkortet med chalmerslogga) har fungerat fint för mig i 4 år på Chalmers.
Glöm inte att kolla upp din tentamenskod på kurshemsidan så slipper du krångla med tentavakten för att få den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

I Växjö godkänner vi inte ens kvitto på kåravgiften utan det är kårkortet i hårdplast som gäller. Nu får man visserligen skriva tenta utan att ha kårkortet med sig men då får man inte hämta ut sin tenta förrän man kan visa upp giltig kårlegitimation.

Permalänk
Medlem

Problemet skall väl vara löst snart då kårobligatoriet avskaffats i alla fall.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Tack för alla svar!

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Hedersmedlem

Studentkortet/Mecenatkortet är ju ditt kvitto på betalt kåravgift.

Sist jag tenta på Chalmers fick man tillomed tenta, trots att man inte hade några bevis på sig. Dom tog ett foto och sen fick man komma tillbaks och visa upp beviset, om det var samma dag eller samma vecka.

Permalänk

På vissa ställen (THS, jag tittar på dig. Tre månader är INTE acceptabelt!) så tar det mycket lång tid att få ut korten, så därför kan du visa upp kvittot att du har betalt det eftersom du kanske inte har hunnit få kortet ännu.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!