Hehe Sprucetwig fortsätter sitt korståg med att försvara Apple Anledningen är att Apple använder en annan typ av teknik. Själv föredrar jag den som SE använder då jag vill använda den medföljanden pennan.
Hade glömt av den här tråden lite. Men jag är nöjd med telefonen än så länge. Den ersatte en W960i och på många vis tycker jag att den faktiskt är bättre. Det är inte så mycket i funktionerna utan för att den har ett Jogwheel på kanten istället för låset.
Men om man ser till funktionerna på Sation:
Kameran: 9/10
Tar en hel del bilder nu, mest för att det är skoj, och bilderna blir riktigt bra. Speciellt utomhus. Inomhus är det lite svårt att få till ljuset, blir antingen lätt överexponerat eller för mörkt. Men kameran är snabb! Kul att för en gångs skull ha en användbar kamera. Först nu känns det som att man kan lämna digitalkameran hemma på ex fester,
Mediaspelaren: 7/10
Lyssnar som vanligt mycket på musik via mobilen. Det saknas ett jogwheel på kanten. Normalt så har jag alla låtar i alfabetisk ordning. Skulle jag stå på exempelvis M och vill hoppa till B så är det ett jädra bök rent ut sagt. Sedan är jag van från operativsystem på datorer att om jag är på M i katalog/spårfältet och går ur för att sedan backa tillbaka till samma ställe så börjar den där jag var och inte från början. Kvalitetsmässigt vet jag inte, använder ett blåtandsheadset så ljudet är detsamma. Dock är ljudvolymen mycket högre nu och det är något jag stört mig på med tidigare modeller i Walkmanserien. Batteritid vet jag inte, använder den inte i den utsträckningen, men räkna med ett antal timmars aktivt lyssnande i alla fall.
Interface: 7/10
Snyggt, absolut. Ser ut som Nokia 5800 och det är väl inget dåligt betyg. Har dock Sonyericssonifierats och skärmen är markant större. Dock är det inte konsistent i sitt uppförande, med både dubbel och enkelklick lite här och var. Förhoppningsvis kommer en mjukvaruuppdatering lösa sådana saker.
Så sammanfattningsvis, överlag en mycket bra telefon. Den har sina små brister men det mesta borde gå att komma runt med antingen en mjukvaruuppdatering eller installation av en uppdaterad/annan mediaspelare. TYdligen fungerar de flesta program som finns till Nokia 5800 också