Permalänk

Köpa: Alienware AuroraALX?

Hallå!

Funderar på att köpa en Alienware AuroraALX Cosmic Black Chassis, med följande specs:

Processor : Intel Core i7 Processor 920(2.66GHz,8MB
cache,4.8GT/sec)
1 S
Ship Accessory : Swedish Docs with European Power Cord 1 S
Resource DVD : Alienware Aurora 1 S
Memory : 3GB 1333MHz (3x1GB) Tri Channel Memory 1 S
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1 S
Optical Drive : 16X DVD+/-RW Drive 1 S
Display : Not Included 1 S
Graphics : 1GB ATI Radeon HD 5870 graphics card 1 S
Mouse Not Included 1 S
Keyboard : Alienware Multimedia Keyboard - Swedish/Finnish
(QWERTY)
1 S
Operating System : Swedish Genuine Windows Vista SP1 Home
Premium (64Bit) including Media
1 S
Avatar : Alienware 3D 1 S
AutoMatic Updates : AutoMatic updates - On 1

För den vill Dell/Alienware ha 15.625,00 ink Moms...

Är det ett bra köp?

+

Varför köpa en Alienware?!

Tack på förhand.

/K

Permalänk
Avstängd

Bygg med samma grejer själv??

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Verkligen inte prisvärt imo!
Bygg ihop ett paket på Inet så får du se.

GL med datorbyggandet:)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Re: Köpa: Alienware AuroraALX?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasper777
Är det ett bra köp?

Enligt mig, nej. Jag tycker helt enkelt det är dyrt dessutom gillar jag att veta vilka komponenter mitt system består av.

Citat:

Varför köpa en Alienware?!

Ser endast 1 anledning och det är om man verkligen gillar designen på låda/kringutrustning och vill ha ett sådant system. Vad jag vet kan man inte köpa det separat.

Permalänk

Men är det inte så att Alienware är "lättare" att uppgradera etc?

Permalänk

Självklart är en dator man bygger själv lättare att uppdatera, då har man ju mer koll!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kasper777
Men är det inte så att Alienware är "lättare" att uppgradera etc?

Tvärt om. Du vet inte riktigt va de stoppar i din dator, de kanske tillochmed blockerar att det inte funkar att uppdatera med ett extra kort, etc.

Vanligt vis brukar det mest vara problem med nätaggregatet som är precis så starkt så att de räcker med datorn men går inte att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Jag testade att bygga ihop ett likadant paket på inet och utan chassi och tangentbord så gick det på 11,5kkr. Så om du tycker chassit och tangentbordet är värt 4000 så kan du väl köpa en Alienware men jag tror knappast du skulle bli nöjd.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

Ok...

Hur skulle ett sådant paket se ut?

/K

Permalänk
Medlem

Detta är ungefär det som du får om du köper ALXen men som sagt inget chassi och inget tangentbord

Detta är det jag skulle rekomendera till samma pris men bra mycket bättre prestanda. Enda problemet är att grafikkortet och SSD'n är bristvaror med obestämd leveranstid på nu.
Med 750W kommer du även kunna lägga till ett HD5870 i framtiden mär de blivit billigare eller om du tycker datorn börjar bli slö (inte i första taget skulle jag tro ). Om du av nån anledning vet att du aldrig kommer köpa ett till 5870 så kan du ta ett svagare nätagg.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311