Permalänk
Medlem

Datorn blir svart vid uppstart

Hej

Vi har en Fujitsu-siemens Scaleo X ca 3år gammal som skärmen bara blev svart på när den var igång. Vi prövade starta om den men när den ska komma till inlogningsskärmen så blir den svart igen. Har prövat felsäkert läge och då tar man sig in i windows men jag såg inga fel och har inte installerat nå nya program senaste tiden men jag prövade en systemåterställning men det funkade inte. Skärmen slocknar heller inte om jag under uppstart trycker F8 och istället för att välja felsäkert läge väljer jag att starta i VGA mode . Jag tar mig in på datorn med skärmen men upplösningen är endast 640x480 och 8 färger. Försöker jag ändra det på nåt sätt slocknar skärmen. Jag har uppdaterat drivrutinerna till skärmen men det hjälpte inte...

Några fler ideer?

Permalänk

Om du inte har några filer du gärna vill ha kvar skulle jag föreslå att installera om operativsystemet. Brukar lösa diverse problem.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Jo de är ju de hade vilja slippa en ominstallation av windows. Har försökt söka om detta och oftast låter det som det är hårdvarufel. Datorn är "original" förutom ett nätverkskort som byttes i sommras. Kan de vara de som spökar? Jag får nog pröva ta bort det och se om de hjälper.

Men åskan slog ner i Routern i sommras kan det vara så att den tog datorn också men det är nu först som de slutar fungera?

Jag glömde skriva att när jag försöker komma i i RAID funkar inte det heller... Kommer upp: "No device detected, Utility disabled"