En tidig julklapp till er alla!

Permalänk
Inaktiv

En tidig julklapp till er alla!

*bort*

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja ha lite mer info och så. t.ex. var dessa personer kommer ifrån då valve lätt kan banna keys som är ifrån vissa regioner

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Och nu så måste jag visa er ännu en sida där priserna är otroligt lågt så att ni bara måste köpa. Men jag måste be er vara försiktiga eftersom det finns bedragare, vilket det finns över allt nu för tiden.

Det är sådana som david som startar gnälltrådar om att de blivit lurade sen.

Permalänk
Medlem

Har reggat mig och skickat iväl lite PM till de som fått högst 'betyg', billig som fan är det iaf!

3st L4D2 + MW2 för 65$, ska bli intressant och se om det fungerar, köper nog ett exemplar av L4D2 till att börja med för att se om det fungerar

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

känns det inte ganska självklart att detta är några killar, ungefär som dom bakom kameraexperten, som säljer piratkopior?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
jag skulle vilja ha lite mer info och så. t.ex. var dessa personer kommer ifrån då valve lätt kan banna keys som är ifrån vissa regioner

Valve bannar inga keys överhuvudtaget. Du kan köpa ett spel i USA och komma hit till EU och lägga till spelet till din steamlista utan problem. Likaså i Kina.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Dock verkar det ju lurigt att gå in på ett forum, registrera sig och betala till nån användare, bättre med hotcdkey eller liknande där man betalar till riktigt folk och även finns support via telefon och instant-chat.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Inaktiv

Jo visst verkar det misstänksamt ut, men jag tvekade inte eftersom de har omdömen, och varför ska dessa keys bli bannade när ingen har blivit bannad från g2play ännu? Jag testade först med att beställa l4d2, sedan när allt verkade ok så beställde jag mw2. Visst finns det nackdelar så som att man kan bli lurad osv, men det gäller att göra rätt, dvs läsa omdömen osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Valve bannar inga keys överhuvudtaget. Du kan köpa ett spel i USA och komma hit till EU och lägga till spelet till din steamlista utan problem. Likaså i Kina.

http://forums.steampowered.com/forums/showpost.php?p=12092791...

http://ve3d.ign.com/articles/news/51583/Valve-Banning-Grey-Im...

Permalänk
Inaktiv

Spelar ingen roll. Jag tror inte Valve vågar ta den risken att banna alla som köpt sin key via ett annat land. Jag köpte 3st spel via g2play och ännu har inget hänt och förmodligen lär inget hända, men jo visst ni som vill betala 400kr/spel får gärna göra det

Tycker verkligen att priserna är helt otroliga, inte ens g2play slår detta. otroligt att modernwarfare eller L4D2 kostar 140kr/st.

Permalänk
Avstängd

Läs din första länk själv?

If you purchased just a cd key for the game then you purchased from an illegitimate seller and the game has been revoked.

Köp spelet från en bra 'store' som hotcdkey eller liknande så får man inte sådana problem..
Att köpa cdnyckel på en MMO-konto-byte-sida är ju verkligen stabilt och bra.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som har försökt chansa än? Om så, vad köpte ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Läs din första länk själv?

If you purchased just a cd key for the game then you purchased from an illegitimate seller and the game has been revoked.

Köp spelet från en bra 'store' som hotcdkey eller liknande så får man inte sådana problem..
Att köpa cdnyckel på en MMO-konto-byte-sida är ju verkligen stabilt och bra.

Frågan är ju då vad som anses vara en "illegitimate seller" enligt Valve.
Man bör ju fråga sig hur dessa sidor kan sälja spel så mycket billigare än vanliga affärer och steam.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazen
Frågan är ju då vad som anses vara en "illegitimate seller" enligt Valve.
Man bör ju fråga sig hur dessa sidor kan sälja spel så mycket billigare än vanliga affärer och steam.

Frågan är ju, hur vet Valve att man köpt sin Key via nätet eller i en affär?
Många köper ju t.ex L4D2 i affär och reggar nyckeln och laddar ned direkt via steam ist för att använda skivan.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Citat:

Frågan är ju, hur vet Valve att man köpt sin Key via nätet eller i en affär?
Många köper ju t.ex L4D2 i affär och reggar nyckeln och laddar ned direkt via steam ist för att använda skivan.

Köper man en nyckel som tillhör exempelvis Kina och reggar den i Sverige så är det väl ganska uppenbart hur man fått tag på den.

Speciellt när tusentals personer från hela världen reggar en nyckel från samma lilla region.

Personligen så skulle jag aldrig chansa med en sådan nyckel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Köper man en nyckel som tillhör exempelvis Kina och reggar den i Sverige så är det väl ganska uppenbart hur man fått tag på den.

Speciellt när tusentals personer från hela världen reggar en nyckel från samma lilla region.

Personligen så skulle jag aldrig chansa med en sådan nyckel.

280kr är dock ingenting jämfört med 1000 kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan säga så här, Nycklar som MW2 som blivit bannade har varit från ASIEN, däremot nyckar från Ryssland har klarat sig bra.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Re: En tidig julklapp till er alla!

Citat:

Som ni säkert vet så var jag den första som rekommenderade g2play för er.

Ödmjukt!

Permalänk
Inaktiv

Men gör det någon skillnad om man får sina spel genom gift (vilket jag fick) eller om man själv skriver in keyn vid aktivering? Det borde väl vara säkrare att få spelen som gift eftersom det då tyder på att säljaren har betalat för spelet och sedan skickat iväg den till dig? (eller ?)

Edit : Är det någon som har försökt än?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Men gör det någon skillnad om man får sina spel genom gift (vilket jag fick) eller om man själv skriver in keyn vid aktivering? Det borde väl vara säkrare att få spelen som gift eftersom det då tyder på att säljaren har betalat för spelet och sedan skickat iväg den till dig? (eller ?)

Edit : Är det någon som har försökt än?

Säljaren kan fortfarande kontakta steam och dra en fuling dvs 'I want a Refund for x game and here is my Receipt'

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Säljaren kan fortfarande kontakta steam och dra en fuling dvs 'I want a Refund for x game and here is my Receipt'

Jo jo vad som helst kan hända. Men jag tycker att det är värt att ta chansen. 280 kr jämfört med 1,000kr för 2 nya spel. Hur många var det som inte var tveksamma över g2play, och ännu så är det ingens key som har blivit bannad därifrån än. Jag har inte läst att någon på forumet (sidan jag länkade till) blivit bannad där också, så jag tycker att risken är lite jämfört med vad man får ut av det hela

Permalänk
Geeks
SweClockers

Marknadsföring och försäljning

Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015