Permalänk

Snart jul ( Morsan är tidig )

Tja SC! : D

Snart är det jul. Men tidigt för klapparna kanske. Men morsan har ju tänkt köpa tidigare och hon vill nu veta vad jag vill ha. Hade ju tänkt lite nya delar till datorn. Nu vill jag att nån ska kunna hjälpa mig med att hitta bättre delar utan att det ska kosta över 4 - 5 k.
Tänkte en ny CPU,RAM och GPU.

CPU: AMD athlon X2 5000+

RAM: Vet ju it vad dom heter direkt. Men jaja.
2gig är dom iallafal.

GPU: EVGA e-GeForce 9600 GT

Vill kunna lira dom nya spelen på ganska hög grafik. Inte typ ultra high kanske men high och very high kanske.

Gratis felstavningar och dylikt!

Permalänk
Medlem

det jag kan komma på är 4kärning cpu och 4gig ram

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk

Skulle underlätta om vi visste vad du har för mobo

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk

Fredde.

Tänkte faktiskt skaffa ett nytt det med!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MofalofaN
Fredde.

Tänkte faktiskt skaffa ett nytt det med!

kommer med edit snart:)

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk

Fredde du är ju för grym! ;D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk

2 9600 i Sli är inte värt >.<

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk

EDIT: http://i50.tinypic.com/mhkjo.jpg

Och frakt fritt på det hoppas du blir nöjd men jag vill gärna ha någon sorts respons på att det kommer funka av någon som kan AMD sidan

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreddexXXx
EDIT: http://i50.tinypic.com/mhkjo.jpg

Och frakt fritt på det hoppas du blir nöjd men jag vill gärna ha någon sorts respons på att det kommer funka av någon som kan AMD sidan

I det paketet är det nog lika bra att köra på en phenom II processor direkt. Speciellt om han vill spela

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
I det paketet är det nog lika bra att köra på en phenom II processor direkt. Speciellt om han vill spela

Jao är mer inne på Intel området

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk

"utan att det ska kosta över 4 - 5 k." Är vad han ber om?
Och ni ger honom paket för 4k..

Nytt grafikkort och sedan kanske 2gb ram till är väll de mest prisvärda..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Permalänk

Aj då kom på nästa problem.
Har ju mitt 32 bits windows xp. Men jag tror det är en OEM licens. Vilket jag har för mig kommer bara funka på en "dator" om man säger så.
Vill inte ha nått "köpt" operativsystem heller. Hade sånt förut och då barkade hela datorn då jag råkade uppdatera en gång.
Vill inte att nått sånt händer igen.
Vad är lösningen?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MofalofaN
Aj då kom på nästa problem.
Har ju mitt 32 bits windows xp. Men jag tror det är en OEM licens. Vilket jag har för mig kommer bara funka på en "dator" om man säger så.
Vill inte ha nått "köpt" operativsystem heller. Hade sånt förut och då barkade hela datorn då jag råkade uppdatera en gång.
Vill inte att nått sånt händer igen.
Vad är lösningen?

Att du stannar på XP 32-bit och sparar till Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Har du csn-kort? Här finns en guide för hur du får ett lagligt windows för 50/100:-
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8... (installationshänvisningar på sidan 3)
Annars finns det inget annat val än att köpa ett nytt.

Permalänk

Sprendpanda

Men det är ju en OEM licens. Kommer det att funka med dom nya sakerna då eller vad är det som händer? Vill ju inte beställa och inte kunna använda mina saker heller.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MofalofaN
Sprendpanda

Men det är ju en OEM licens. Kommer det att funka med dom nya sakerna då eller vad är det som händer? Vill ju inte beställa och inte kunna använda mina saker heller.

Du sa att du trodde det var det, ta reda ifall det är det eller inte först.

Annars kan du testa CSN alternativet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MofalofaN
Sprendpanda

Men det är ju en OEM licens. Kommer det att funka med dom nya sakerna då eller vad är det som händer? Vill ju inte beställa och inte kunna använda mina saker heller.

Är det en oem licens så är den låst till det moderkort den installeras med första gången. Skulle moderkortet pajja så tillåter microsoft att du byter till ett likvärdigt och ber dem aktivera om licensen via ett telefonsamtal.

Men det finns ett tredje alternativ och det är att ladda ner en testversion(prova på) av windows 7 som du kan använda i typ 90-120 dagar för att sedan behöva installera om med en köpt licens.

Permalänk

Jag kommer att köra med http://i50.tinypic.com/mhkjo.jpg

Då misstänker jag att mitt nätagg på 480w inte kommer räcka. Hur mycket kommer jag behöva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MofalofaN
Jag kommer att köra med http://i50.tinypic.com/mhkjo.jpg

Då misstänker jag att mitt nätagg på 480w inte kommer räcka. Hur mycket kommer jag behöva?

480w kommer funka fint.