Nya Kameraexperten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxwan
Kameraexperten hade i alla fall ett riktigt bra koncept för att blåsa folk. De hade sakta men säkert byggt upp en trovärdig och pålitlig verksamhet, det skiljer sig rejält från denna sidan. Dessutom var kameraexperten ganska unika i sitt sätt att blåsa folk. Men folk borde väl inte kunna gå på detta igen? Speciellt inte i tanke på hur ful och dåligt gjord sidan är. Denna julsidan är bara genomdum!

Hoppas polisen tar dem snart utan att de tjänar ett skit. Alltid ett bra sätt att sabba sin framtid - med ett brott man inte tjänar några pengar på. Oh well, tur att alla brottslingar inte är smarta, då hade man väl inte haft några pengar kvar vid det här laget.

"Oh well, tur att alla brottslingar inte är smarta, då hade man väl inte haft några pengar kvar vid det här laget."

Det är dom smarta(nej jag menar inte att det dom gör är bra)/organiserade brottslingarna som man inte märker via media mm då de inte åker fast pga sina metoder att utföra brotten, hot, att dom själva är med i rättsväsendet eller att dom sitter på en bra krypterad lina bakom en datorskärm i ett annat land där dom skiter i vad personerna gör...

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Mailade till dom och frågade var deras så kallade lagerhus låg och ifall man kan hämta ut där och betala kontant. Får se vad dom svarar och hittar på för nåt. hahah

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
Mailade till dom och frågade var deras så kallade lagerhus låg och ifall man kan hämta ut där och betala kontant. Får se vad dom svarar och hittar på för nåt. hahah

Kan vara värt att åka förbi för att göra ett kap och för att sina deras kassa ^^

tvivlar dock på att priserna är de för lagerköp, dom kommer säkert med någon lam ursäkt till varför priserna är 500-3500 kr dyrare som att "Pga administrativa avgifter då lagershopens system inte är automatiserat bla bla bla"

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
Kan vara värt att åka förbi för att göra ett kap och för att sina deras kassa ^^

tvivlar dock på att priserna är de för lagerköp, dom kommer säkert med någon lam ursäkt till varför priserna är 500-3500 kr dyrare som att "Pga administrativa avgifter då lagershopens system inte är automatiserat bla bla bla"

Misstänker det oxå. Men säger dom att det är dyrare så säger jag ändå att jag köper det för att vara på säkra sidan. Får se vad dom säger då. hahah. Man måste ju se hur långt dom vill ta den saken.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
Misstänker det oxå. Men säger dom att det är dyrare så säger jag ändå att jag köper det för att vara på säkra sidan. Får se vad dom säger då. hahah. Man måste ju se hur långt dom vill ta den saken.

De har inget lager skulle iaf jag gissa

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DilluTioN
http://i47.tinypic.com/2qm3zi8.png

hahaha xD
dom är ju totalt värdelösa

Hahhahaha, vilka jävla tomtar asså. De är sjukt. xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Gör det! ring från en telefonkiosk eller nått om du är orolig

Äh, hemtele fungerar lika bra

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel
Äh, hemtele fungerar lika bra

#31# för att dölje ens nummer ;):up:

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
#31# för att dölje ens nummer ;):up:

Justja, det får man inte glömma.
Tackar

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel
Justja, det får man inte glömma.
Tackar

np m8

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Kommer nog vara många som går på den...

köpte inte DELL AlienWare förut?m isf så borde ju inte dom sälja det då DELL inte såljs i butiker och AlienWare inte i svenska butiker:S??

MVH

Jodå Alienware säljs i Sverige eller det kanske inte va det du menade.

http://www1.euro.dell.com/se/sv/hemanvandare/Station%C3%A4ra-...

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk

Jävla patetiskt med sådana här människor. Hade gärna velat åka till deras s.k "lagerbutik".

Blev själv blåst av en snubbe på blocket för drygt 3 år sen. Jag skulle sälja en hårddisk (en 74GB raptor). Jag ville ha 800 kr för den så vi kom överrens om att han skulle sätta in 400 kr på kontot och sedan skulle jag skicka hårddisken för att få resten av pengarna.
Mycket riktigt kom in de första 400 kr in, så jag skickade hårddisken. Jag menar vem fan skulle blåsa mig på 400 kr tänkte jag.

Dagarna gick och mina 400 kr kom aldrig. Jag började då ringa snubben frekvent, fick dock inget svar. Fick tag på hans syster nummer efter en massa bök. Hon svarade och sa att han hade varit iväg ett tag och skulle ringa upp så fort han kom tillbaka, vilket han aldrig gjorde. Båda stängde sedan ner sina abonnemang.
Ok, nu kan de ju vara så att de blåst många och jag var den "slutgiltiga", men jag menar FYRAHUNDRA KRONOR !? Stänga ner två abonnemang och göra allt de skitet bara för de kaffepengarna ?

Jag polisanmälde de självklart, men de tog dock bara 3 veckor innan polisen hade ätit för mycket vetebullar och druckit kaffe innan de la ner skiten. Kan dock inte klandra dom för mycket.
Störde mig dock så otroligt på att någon orkade göra detta för dessa pengarna.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Förståeligt att ni från Stockholm inte har någon aning om vart Blekholmsterassen 11 ligger, iofs förståeligt att ni som bor i Stockholm inte heller vet det. Det ligger jävligt udda till nära centralstationen.

Ni som kan lite om ert Stockholm inser ganska snabbt att det är fysiskt omöjligt att trycka in ett lagervaruhus på Blekholmsterassen. För att inte tala om alla aspekter angående vart man lämpligast planterar ett sådant spektakel. Finns ganska enkla förklaringar till varför Netonnet och IKEA inte ligger på sergels torg..

..meeen som många redan påpekat, det verkar ju inte ha varit ett jätteprojekt iaf att snickra ihop skiten. Undrar hur de kriminella bakom det här tänkte när dom vägde oddsen på snabba cash gentemot risken att bli upptäckta närmsta dygnet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
http://www.allabolag.se/5562757053

Hotell & restaurangverksamhet. Verkar som om nån i företaget utnyttjar namnet för andra ändamål. Ingen jag hade handlat av iaf.

EDIT:
Bah, too slow

55103 - Hotellverksamhet utan restaurangrörelse

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Blev själv blåst av en snubbe på blocket för drygt 3 år sen. Jag skulle sälja en hårddisk (en 74GB raptor)... Dagarna gick och mina 400 kr kom aldrig.

Jag är inte ironisk eller något; var glad att din lektion blev så billig. Som du säger, kaffepengar, och man kan inte fatta hur folk kan smutsa ner sig för så lite. Samma sak hände mig, och jag drar en riktigt lång story kort; jag skulle köpa en mobil via en anställd på Siba via ett julerbjudande "han själv inte var intresserad av men erbjöd mig". Skulle få kvitto, inget verkade lurt. Han tog pengarna, och jag fick aldrig någon mobil. 2500 kr. Och det var en person jag träffat. Flera omständigheter hade lett honom till att bli så desperat, och jag var 18 år och var riktigt besviken över mina pengar. Men ändå, det är billigt för en livslång erfarenhet.

Tänk om du godtroget köpte saker för 50'000 spänn på Snow House. Eller en bil för hundratusen. Eller den dagen du inser att huset du nyss köpte är mögelskadat och måste rivas eller saneras för 1 miljon, men säljaren har försvunnit. Man måste vara så otroligt skeptisk till allt som rör pengar. Det är riktigt svårt att lita på folk, även folk man känner tyvärr. Jag har ett tiotal kompisar som jag litar blint på, några måste man verkligen lita på för annars fungerar det inte, men i övrigt gäller det att alltid vara på sin vakt.

Man blir så arg, så arg, så arg på dessa folk som stjäl och luras. Och jag förstår att du varit otroligt uppretad över händelsen för jag vet hur jobbigt jag tyckte det var i flera år efter jag blivit blåst. Nu ser jag det som en rätt billig lektion i att man inte kan lita på folk. Hoppas du nu efter tre år också ser det på samma sätt och är lite mer skeptisk när du köper riktigt dyra saker.

Permalänk

Är det inte upphovsrättsbrott när dom "lånat" bild o text från andra butiker?

Permalänk

Ni verkar ju duktiga på att kolla upp saker. Själv funderar jag på att köpa en flashad 360 elite från modzone.se, men jag känner mig lite skeptisk till den sidan. Ägaren är svår att få tag på och man måste boka tid för att möta upp honom i affären (vilket verkar väldigt svårt eftersom han bara svarat en gång, efter ganska många försök). Sen att han var invandrare gjorde mig tyvärr inte mindre skeptisk. Jag kan ju ha helt fel, men det vore ju tråkigt att bli blåst när man känner sig skeptisk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxwan
Man blir så arg, så arg, så arg på dessa folk som stjäl och luras. Och jag förstår att du varit otroligt uppretad över händelsen för jag vet hur jobbigt jag tyckte det var i flera år efter jag blivit blåst. Nu ser jag det som en rätt billig lektion i att man inte kan lita på folk. Hoppas du nu efter tre år också ser det på samma sätt och är lite mer skeptisk när du köper riktigt dyra saker.

Kan bara hålla med, det känns fruktansvärt att bli blåst. Men efter en tid i Asien så tycker jag Sverige är nästan helt befriat från bluffare, vilket naturligtvis inte är sant, men det går inte jämföra med hur folk försöker komma åt din plånbok i Asien. Det var dagligen folk försökte bluffa dig på de mest häpnadsväckande sätt. Jag är en ganska godtrogen person av min natur, men den resan lärde mig ett och annat om människor, så jag är betydligt mer varsam om mina affärer idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenbayd
Sen att han var invandrare gjorde mig tyvärr inte mindre skeptisk.

och varför gör det dig skeptisk att han är invandrare? sluta med sånt skit! Är själv invandrare och det är för f.. inget fel med mina affärer. Allt som oftast möts man dessutom - eftersom jag är från tyskland- aaaah en SÅN invandrare, nej men det är ju nånting heeeeeeeeelt annat. Nej, det är det inte!

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Härligt med denna uppslutning ! Det rings, surfas runt, mailas, kollas & fixas. En liten tomte-swat-team-verkstad mot nätbedragare

* applåd *

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk

rosaluxenburg:

Sa jag att det ÄR fel med dina affärer för att du är invandrare, eller läste du in lite väl mycket i det? Det är underbart när fördomar bryts, men det finns en anledning till att man har dem. Jag känner flera ärliga och mycket goda invandrare, men det betyder ju inte att det inte finns rötägg heller, och tyvärr har merparten av skumma försäljare jag stött på varit invandrare vilket kan befoga viss skepsis. Sen lade jag ju även till "Jag kan ju ha helt fel, men det vore ju tråkigt att bli blåst när man känner sig skeptisk.". Din kritik är alltså helt ointressant.

Permalänk
Medlem

Snow-house logga är ju gjord på några minuter. En vanlig font + lite smudge med vit/grå färg. HELT otroligt...

Ska bli underbart att läsa om hur hårt de åkte dit.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

om ingen märkt det tidigare så har de tagit sortimentet från dustin, kolla bilderna "standardbilden för ingen bild finns". samt sök på diverse saker så ska ni se att de är identiska mot dustins.

även artikelnummret stämmer om man sätter "50" framför

tex 10082589

http://www.snow-house.net/show_product.jsp?artnbr=10082589

5010082589

på dustin http://www.dustin.se/pd_5010082589.aspx

edit: va tydligen inte först

Permalänk
Medlem

Armind, hör av dej när du fått ditt 360, hade varit fint med bild på det samt avier etc

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Frag
Härligt med denna uppslutning ! Det rings, surfas runt, mailas, kollas & fixas. En liten tomte-swat-team-verkstad mot nätbedragare

* applåd *

+1

Skrattade ett tag efter den där! ^^

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem

Ringde upp till dom som äger Snowhouse AB på riktigt och dom var riktigt glada att så otroligt många hade ringt och frågat samt berättat att en bluffare har tagit deras företagsnamn etc och dom har polisanmält det hela.

får hoppas att sidan tas ner ganska omgående så blåögda folk inte blir lurade.
skickade ett tips till aftonbladet också.

" En liten tomte-swat-team-verkstad mot nätbedragare"
+1
Haha klockren

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenbayd
Ni verkar ju duktiga på att kolla upp saker. Själv funderar jag på att köpa en flashad 360 elite från modzone.se, men jag känner mig lite skeptisk till den sidan. Ägaren är svår att få tag på och man måste boka tid för att möta upp honom i affären (vilket verkar väldigt svårt eftersom han bara svarat en gång, efter ganska många försök). Sen att han var invandrare gjorde mig tyvärr inte mindre skeptisk. Jag kan ju ha helt fel, men det vore ju tråkigt att bli blåst när man känner sig skeptisk.

1. du är skeptisk.
2. du får ej tag på ägaren.
3. du är fortfarande skeptisk.

varför fortsätta försöka med butiken?
gå vidare till en annan.
Säger magkänslan nej så är det nej.

Inte undra på att folk blir blåsta, "jag är skeptisk, snälla ta min pengar ändå! Jag får inte tag i ägaren, måste försöka jaga reda på nissen så han kan blåsa mig"

om du redan sagt att du är skeptisk 2 ggr under ett inlägg så borde ju alla paddla åt samma håll i kanoten?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Haha ganska kul faktiskt Nätbedragare får passa sig för sweclockers folket helt enkelt!

" En liten tomte-swat-team-verkstad mot nätbedragare"
+1

hehe

Permalänk
Avstängd

Swec police is on the case

Visa signatur

lolclockers