nvidia driver prob/7950gt AKUT!

Permalänk
Medlem

nvidia driver prob/7950gt AKUT!

Hallå ja vet inte vad som är felet, ja har gjort tråd ang. detta tidigare men fick typ inga svar?

Jag har nu uppdaterat till W7 från XP och skärmen dör då och då. jag vill inte säga att den dör, men de blir sträck och annat skit, blåa sträck och det hände i XP också, fast BARA när ja var inne i CS ?

nu i W7 händer det samma sak FAST i windows också, bilden kommer tillbaks ifall jag tar ut skärmsladden från grafikkortet och in igen då får ja bild.

Skapar ja en ny flik i IEXPLORER och stänger den med CTRL+W så händer det ibland?

startar jag cs så blir de så, fast inte i SOFTWARE mode?

Jag vet inte vad ja ska göra för ja hittar inte andra drivrutiner än senaste från nvidia? grafikkortet är det knappast för de funkar ju med äldre drivisar i XP, fast de är så gamla innan ens windows 7 fanns i beta

vad ska man göra? enda utvägen är att ta bort kabeln och in igen, få bild ett tag sedan samma sak igen

är inte grafikkortet kompatibelt me Windows 7 X64 (ultimate)? eller något, skulle en BIOS-Update göra något tror ni?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

haft samma problem fast på XP , löste problemet med att ladda ner äldre drivrutiner.

Permalänk
Medlem

ja exakt men förjävligt svårt på w7 när drivisen är så gammal när w7 inte ens fanns

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Tror inte det har med Win 7 att göra alls, förut hände det i spel antagligen i 3D läge, och Vista och Win 7 använder ungefär samma på skrivbordet, du kan ju slå av aero och se om det blir bättre.

Tror att kortet lider av överhettning, och att först rensa ur damm i fläkten kan nog vara en bra ide, alternativt byta hela kylningen om fläkten har gjort sitt.
Kan också vara minnet på grafikkortet som är defekt och då hjälper nog bara att byta till en nytt grafikort.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

jao minne saken är nog de enda som stämmer

har 256mb

damm å sånt är INTE problemet för problemet fanns endast i nyare drivrutiner.... böt jag tillbaks till äldre drivrutin då fungerade de fint

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Okej de är Drivrutinerna som gör de

ja har ett mycket sämre pci-e kort i just nu ATi X850 funkar fin fint

undra va fan de e

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7