Permalänk

Crossfire hjälp snabbt!

Tjena jag har fått in ett till Asus Eah4870 DK TOP 1GB o har tänkt köra crossfire som sagt så kräver dem 2 st pci-e 6pins kablar , jag tänkte behöver jag koppla 2 st till varje graffekort ? Och klarar mitt nätagg detta som är 550W 80Plus ? Snabba svar tack !

Btw ska jag ha 1 brygga eller 2 bryggor?

Permalänk
Medlem

Re: Crossfire hjälp snabbt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
Tjena jag har fått in ett till Asus Eah4870 DK TOP 1GB o har tänkt köra crossfire som sagt så kräver dem 2 st pci-e 6pins kablar , jag tänkte behöver jag koppla 2 st till varje graffekort ? Och klarar mitt nätagg detta som är 550W 80Plus ? Snabba svar tack !

Btw ska jag ha 1 brygga eller 2 bryggor?

Du behöver koppla in all nödvändig el till båda korten, alltså båda 6-pinskablarna. Jag skulle köra på med minst ett 650W istället, ett 550 tror jag kan få problem med dubbla HD4870s.

Ang. bryggan så vet jag inte, men jag kör på med dubbla på mina HD4850. Vågar inte prova 1

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk

haha okej

Permalänk
Medlem

Jag kör två 4870 och singel brygga på ett corsair 550W, inga problem, adaptrar var ett krav dock då agget inte hade tillräckligt med pcie kontakter

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

köpte ett 4670 och la in det med mitt gamla 38xx. sa bara smack i datorn för att starta om och seddan skulle jag start mitt gamla bf2 smack igen då ville han gå upp på högsta grafik inställningarna. kanon blev det i alla fall.

Visa signatur

Vista 32, Crossair 650 w, Asus M4A77, Radeon 5770. Cpu AMD Phenom ll x4 955, 3 mb ram.
Tack för du försöker hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

1 brygga ska man ha då två bryggor är till för när man har mer än två kort.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
1 brygga ska man ha då två bryggor är till för när man har mer än två kort.

Vad händer då om man ändå har två bryggor? Väljer korten då per någon automatik vilken brygga de ska använda eller använder de båda?

Permalänk
Medlem

Du kan använda en lr 2 bryggor spelar ingen roll funkar båda.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix