Permalänk
Medlem

Nytt mus köp !

Tja var inne o kolla lite på nytt "mus" köp och snubbla över den här när jag skulle köpa en ny death adder ,

någon som har denna mus som kan säga hur den är ?

eller om ni har andra förslag på bra gaming möss

but for the love of god, do not recommend any logitech !

Ty för svar

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk

Steelseries ikari ska ju vara bra. Ser skön ut också..

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Sweclockers gjorde ett test där bland annat CM Storm Sentinel är med tillsammans med fyra andra möss. Hoppas det kan få dig en någorlunda uppfattning annars så är det bästa om du åker och känner på mössen hos någon återförsäljare.

Länk till artikeln:
http://www.sweclockers.com/artikel/6210-fyra_lyxiga_moss_for_...

Permalänk
Avstängd

Razer Lachesis med Razer Destructor

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

ett tips är att känna på dom innan du köper. för ligger den dåligt i handen spelar det ingen roll hur bra den är på pappret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddigum
ett tips är att känna på dom innan du köper. för ligger den dåligt i handen spelar det ingen roll hur bra den är på pappret

+1

håller dock med en tidigare talare om Ikari, den är toppen! Ikari Laser ersatte min Razer Deathadder för någon månad sen, och ångrar det inte en sekund!

Permalänk

Jag har nyss beställt en CM Storm Sentinel, har inte fått musen än.

Om du funderar över ikari så välj Qpad 5K istället för ikari, 5k är mycket skönare än ikari.
Men problemet med såna möss tycker jag är att man får sämre kontroll i spel när inget finger rör vid musmattan, så jag föredrar faktiskt att åtminstone ett finger (lillfingret) rör vid musmattan.

Qpad 5K kändes skönare i handen än Sentinel, men pga. ovan nämnda sak så köpte jag Sentinel istället.

Permalänk
Medlem

Jag försökte byta ut en gammal sliten Logitech MX518 till en Ikari men den kändes inge skön att spela med. Kan ha haft att göra med lillfingret som Blackbird sa ovan.
Sluta iaf med att jag köpte en nyare MX518 den gången

Ps. Jag vet att du inte ville ha tips om Logitech, jag menar på att det är klokt att testa Ikari'n innan du köper den

Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari är i alla fall helt underbar enligt mig, men vet att många av mina polare hatar den pga. formen, men vänjer man sig så är det sjukt svår att låta bli att använda.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har en CM Storm och är skitnöjd

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Har själv en Steelseries Ikari Laser, den är väldigt plastig och går lätt sönder, speciellt den bortre tum-knappen (mouse 5) och även vänster-knappen.

Har haft den ett tag dock, sen i somras, och den började strula nån gång i oktober. Det händer även att man "dubbel-klickar", när man endast trycker en gång men vänster-knappen. Det kan ju bero på att min mus är sliten och så.

Annars har musen en riktigt skön form. Glider riktigt bra, speciellt under en Steelseries QcK som är relativt billig!

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om man ska köpa en tråd mus eller en bluetooth för att slippa sändare/sladdar

Har inbyggd bluetooth i datorn

Dessa har jag kikat på när det gäller blueooth
Logitech V470
Razer Pro|Click

När det gäller sladd
Razer Diamondback
Razer Deathadder
Razer Copperhead
Razer Lachesis

Men vilken ska man välja?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pgojim
Sitter och funderar på om man ska köpa en tråd mus eller en bluetooth för att slippa sändare/sladdar

Har inbyggd bluetooth i datorn

Dessa har jag kikat på när det gäller blueooth
Logitech V470
Razer Pro|Click

När det gäller sladd
Razer Diamondback
Razer Deathadder
Razer Copperhead
Razer Lachesis

Men vilken ska man välja?

Uh du verkar vara ett Razer fan..
Jag skulle välja Coolermaster Storm Sentinel, vilket jag faktiskt har gjort också ^^
Får min Sentintel troligtvis idag.

Jag har känt på de flesta av mössen som du listade, och Sentinel var skönast..

Permalänk
Medlem

Jag har nyss fått en Mionix Naos 5000, en riktigt bra mus måste jag säga. Den är ju inte precis jättebillig, men väldigt bra och väldigt skön...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnuT
Jag försökte byta ut en gammal sliten Logitech MX518 till en Ikari men den kändes inge skön att spela med. Kan ha haft att göra med lillfingret som Blackbird sa ovan.
Sluta iaf med att jag köpte en nyare MX518 den gången

Ps. Jag vet att du inte ville ha tips om Logitech, jag menar på att det är klokt att testa Ikari'n innan du köper den

har också vart nära att köpa en annan mus, men det är faktiskt mx518 som gäller skönaste musen ever

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem

Hur vet man att en mus är bra? Vad skall en bra mus ha?

Passform kanske är ett kriterie men vad innebär det och går det att veta utan att testa själv?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
Jag har en CM Storm och är skitnöjd

Fick min Sentinel idag.
Hur vet man vilken firmware version man har etc? Eller allafall version på programmet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Jag har nyss fått en Mionix Naos 5000, en riktigt bra mus måste jag säga. Den är ju inte precis jättebillig, men väldigt bra och väldigt skön...

Nice, har sett denna samt dess mjukvara på bild och det ser riktigt bra ut.
Formen verkar nära nog identisk med Qpad 5K, eller ?
Finns det några vettiga recensioner av denna mus nånstans ?
Undrar just om den klår Qpad 5K (vilket dock lär vara näst intill omöjligt..) ?

Edit : Verkar som att du är den första i världen att testa denna mus..
Har inte kunnat hitta en enda recension.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Haft en del och tycker då att min nyvarander är extremt skön och funkar galant!

en Razer DeathAdder

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Fick min Sentinel idag.
Hur vet man vilken firmware version man har etc? Eller allafall version på programmet..

Jag vet inte vilken man har på skivan man fick med men jag vet att den senaste som kom på nyårsafton är 1.3.

Själv försöker jag lista ut hur man fixar sin egna logga på displayen

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
Jag vet inte vilken man har på skivan man fick med men jag vet att den senaste som kom på nyårsafton är 1.3.

Själv försöker jag lista ut hur man fixar sin egna logga på displayen

Versionen på skivan är nog 1.0 skulle jag tippa på, på 1.3 ser man vad det är för version.

Hm den här musen är kräsen när det gäller musmattor.
Funkar ganska dåligt på 2 musmattor som jag har, 1 plast musmatta (func 1030 archetype): funkar inte alls på den "blanka" sidan, och en aluminium musmatta (razer exactmat).
När man lyfter musen och sätter ner den igen och när man rör på musen precis efter att musen har "landat" på musmattan så kan det ta en liiten tid innan musen registrerar rörelse, det är väl kanske typ 0,2 sekunder men man märker det i stridens hetta när man spelar nåt FPS spel, ganska irriterande faktiskt.
Men problemet finns inte när jag använder musen på skrivbordsytan... så jag ska köpa en tyg-musmatta, hoppas verkligen att problemet försvinner med tygmattan. Annars kanske jag skickar tillbaks musen..

Har du upplevt några liknande problem?

Permalänk
Medlem

ikari. dom är helt underbara. qpad känns bara som en kopia av den med massa blingbling.

Permalänk

Mionix 5000 är grym! Fick idag och den ligger jävligt gött i handen

Visa signatur
Permalänk

Hm Sverige har en massa företag som tillverkar möss ^^
Qpad, Mionix, Ace.. finns säkert fler..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Nice, har sett denna samt dess mjukvara på bild och det ser riktigt bra ut.
Formen verkar nära nog identisk med Qpad 5K, eller ?
Finns det några vettiga recensioner av denna mus nånstans ?
Undrar just om den klår Qpad 5K (vilket dock lär vara näst intill omöjligt..) ?

Edit : Verkar som att du är den första i världen att testa denna mus..
Har inte kunnat hitta en enda recension.

Jag har just läst recentionen som Sweclockers har skrivit. Jag har själv inte testat Qpad 5K men som du säger så är formen väldigt lik, nästan identisk.
Det som skiljer dem åt är att Mionix Naos 5000 har 3 dpi-steg istället för Qpad 5K:s 2 steg. På Mionixmusen finns det även LED-ljus. Det finns 24 olika färger som man kan ha. Man kan även välja var på musen man vill att det ska lysa, elelr om man vill ha den utan ljus.

Det som jag också gillar med den till skillnad från 5K är att man kan ha olika profiler. Man kan ha 5 stycken profiler. Som default är de två knapparna längst upp på musen för att ändra dpi:n, precis som på 5K. Men jag har ändrat så att jag byter mellan profiler istället. Då kan man inte bara ändra mellan 3 dpi-steg snabbt och enkelt utan man kan även snabbt och enkelt byta mellan sina fem profiler som man har. Då kan man ändra både dpi, färg, macron och allt möjligt man vill ändra.

Sen är macrofunktionen bättre också. Man kan spela in med delays om man vill, man kan, om man vill, ändra hur lång tid det ska ta mellan varje sak macron gör och lite allt möjligt. Man kan också spara sina makron, något som man inte kan på 5K. Men som på 5K så är macrona lite begränsade, man kan inte ha ur långa makron som helst.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Versionen på skivan är nog 1.0 skulle jag tippa på, på 1.3 ser man vad det är för version.

Hm den här musen är kräsen när det gäller musmattor.
Funkar ganska dåligt på 2 musmattor som jag har, 1 plast musmatta (func 1030 archetype): funkar inte alls på den "blanka" sidan, och en aluminium musmatta (razer exactmat).
När man lyfter musen och sätter ner den igen och när man rör på musen precis efter att musen har "landat" på musmattan så kan det ta en liiten tid innan musen registrerar rörelse, det är väl kanske typ 0,2 sekunder men man märker det i stridens hetta när man spelar nåt FPS spel, ganska irriterande faktiskt.
Men problemet finns inte när jag använder musen på skrivbordsytan... så jag ska köpa en tyg-musmatta, hoppas verkligen att problemet försvinner med tygmattan. Annars kanske jag skickar tillbaks musen..

Har du upplevt några liknande problem?

Jag har 99 kr varianten av SteelSeries:

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?template_file=link_produc...

Inga problem, och det är tyg.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
Jag har 99 kr varianten av SteelSeries:

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?template_file=link_produc...

Inga problem, och det är tyg.

Hehe tänkte köpa precis samma musmatta.
Synd bara att typ alla fysiska butiker har den slut i lager.. jag vägrar betala typ 60 kr frakt för en musmatta för 100 spänn ^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=229156 större

Jag vet ^^
Men den är lite för stor tycker jag.
Den som kostar 99 kr är lite större än min nuvarande musmatta, och jag är ganska nöjd med storleken på min nuvarande musmatta så..