Spräckt högtalare på plasma. vad göra?

Permalänk
Medlem

Spräckt högtalare på plasma. vad göra?

hej

morsan har spräckt en högtalare på en LG 50" plasma. går det att byta, isf var och vad kan något sådant kosta?

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem

"morsan" ^^

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
"morsan" ^^

haha. tänkte inte ens på de men nu e det iaf så. jag har ingen plasma

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem

Köp ett kit med externa högtalare, blir säkert mycket bättre och billigare.
Förutsätter att garantitiden gått ut.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Går säkert lämna in till en reparatör, kostar väl en slant dock. Jag skulle dock köpt ett enkelt hemmabiosystem (måste ju inte ens ha 5.1, 2.1 duger ju) för dessa pengar. Beggat tom.
Menar vadsomhelst är mycket bättre än det som sitter inbyggt i TVn. Speciellt då med en subwoofer, natt och dag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FatherOfThree
Köp ett kit med externa högtalare, blir säkert mycket bättre och billigare.
Förutsätter att garantitiden gått ut.

Fo3

de har ju en stärkare med 5.1 ljud som de skulle kunna dra ner ljudet från TV till. men det blir en dosa till att hålla reda på vilket gamlingen inte e helt hemma på

jag är ganska säker på att den är äldre än 1 år, men yngre än 3 iaf. kan vara yngre än 2. så butiksgarantin är ju slut iaf. frågan är om det räknas som produktionsfel för då ska det vara 3 år har jag för mig?

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem

Alternativt borde det gå att ta ljudet från utgång på TV:n så att det fungerar "automatiskt".

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Testpilot

Du har tre års reklamationsrätt så det är bara att lämna in på service så ordnar det sig. Dom lagar LG på mitt jobb, två års garanti är inga problem och det tredje året får du med om du har kvitto.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Du har tre års reklamationsrätt så det är bara att lämna in på service så ordnar det sig. Dom lagar LG på mitt jobb, två års garanti är inga problem och det tredje året får du med om du har kvitto.

ska be henne läsa på på konsumentverket o kolla me kommunen innan hon ringer/besöker onoff. man har ju hört både de ena o de andra om onoff o liknande

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem

helt klart värt med ett 2.1 kit till TV & Film om du inte har ett hemmabio redan som du kan köra via

Jag har Z2300 och har testat det till TVn underbart men har det i mitt datarum nu

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

har du ingen "drulle" försäkring i din hemförsäkring ??

Jag hade det när jag badade med min Iphone mm mm mm....

1500:- i självrisk och så fick jag en ny..

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GuDis
har du ingen "drulle" försäkring i din hemförsäkring ??

Jag hade det när jag badade med min Iphone mm mm mm....

1500:- i självrisk och så fick jag en ny..

de har hon säkert. men att få en ny på garantin e bättre än 1500 i självrisk

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem

visst är garanti bättre än att betala något..

OM det nu finns någon garanti kvar...

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Testpilot

Som sagt lagar dom LG på mitt jobb och det är inga problem att få tre års garanti bara du kan bifoga en kopia på kvittot, vad affären säger har inget med saken att göra.

Jag lagar själv Philips och även där är det tre års garanti.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Spräckt högtalare låter väldigt mycket självförvållat så det blir nog svårt att få garantiservice.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Testpilot

Jag lagar spräckta högtalare dagligen och jag vet att LG-killarna på jobbet gör det med, på garanti alltså.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vad ni har för uttag på baksidan, men på min plasma så kan man koppla in två passiva (alltså vanliga) högtalare utan extra förstärkare.
Då får man också himmelskt bättre ljud.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Spräckt högtalare låter väldigt mycket självförvållat så det blir nog svårt att få garantiservice.

de var hemma hos morsan igår och öppnade upp tvn. det låg en skruv på högtalaren som orsakade det vibrerande ljudet. de bytte ut den på plats och nu fungerar allt som det ska. så den var inte spräckt. men även om den varit spräckt vid normal användning måste det ju gå som garanti. tydligen stod inte ett ord i manualen om att man ska undvika hög ljudvolym så då tycker iaf jag den ska klara av den volym den går att ställa in på. men det är lite av en gråzon.

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4