Permalänk
Medlem

Problem: Installation av windows

Tjenare grappar!

Var precis och hämtade ut min dator på posten. Det var förinstallerat Ubuntu 9.10 på den. Brukar bygga datorer själv men detta var billigt och fint så köpte en komplett.

Men i alla fall. Jag försöker installera Windows xp pro sp3. Bootar från cd:n och allt funkar perfekt tills det kommer upp "Filen 3132R5C3.sys är skadad. Tryck valfri tangent för att fortsätta". Detta är innan jag kommit in till installationsprogrammet, när den läser in alla filer.

Kompisen har använt skivan för någon vecka sedan och då funka den perfekt. Den har heller inte några repor och är helt blank på baksidan!

Jag har prövat med en annan dvd-läsare också, hände samma sak!

Någon som vet vad det kan vara?!

Mvh

Permalänk

Har du provat en annan skiva ?:)

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen annan skiva! Antar att det är lösningen. Fan också!

Funkar torrent-program i linux?

Permalänk
Medlem

om du har en annan skiva kan du testa att byta. jag installerade win 2000 med 4 trasiga skivor. när en fil saknades bytte jag skiva. borde funka i xp också.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

testa om du kan göra en iso på den, kan inte din läsare göra detta är det nog fel på den