Permalänk
Medlem

Allrounddator 17k. Åsikter?

Tjenare. Nu när årsbonusen har trillat in på kontot känns det som om det är dags för en ny burk.

Då jag inte har speciellt bra koll på grejerna tänkte jag fråga om råd här. Jag är ute efter en dator som passar mitt allroundanvändande. Jag ägnar mig åt spel, film och en del andra program (främst Visual Studio), men framför allt så gillar jag att ha igång allt detta samtidigt.

Jag har tittat runt lite och satt ihop ett preliminärt paket, men jag har som sagt dålig koll så tips och åsikter är väldigt välkomna. Budgeten är inte helt satt i sten, så om det är något som verkligen skulle vara en stor boost kan jag tänka mig att gå upp i pris något.

Tack på förhand.

Permalänk
Inaktiv

Tycker det ser rätt bra ut, men släng med en LED-belyst skärm, om nu inte den ovan är det.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser rätt så bra ut
Det enda jag tycker du bör överväga är att byta ut ditt nätagg mot ett modulärt

Jag snålade ett par kronor då jag köpte mitt nätagg och har ångrat mig varenda gång jag öppnat datorn.

Jag tycker du bör ta ett Corsair HX 650W 80+ istället.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

Jag själv hade nog velat ha ett bra ljudkort i en dator för 17k. Men det är ju jag det
Typ ASUS Xonar