Permalänk
Avstängd

Svininfluensan ett hot??

Jag tror själv att Svininfluensan är en influensa som är något aggresivare än de vanliga influensor som drabbar sverige årligen.

Att media försöker skrämma slag på befolkningen är någonting ja tycker vi borde lärt oss att se igenom, det har försökts förr med galna kosjukan och fågelinfluensan.

Svininfluensan är farlig, folk har dött av den, men vad som ingen talar om är att folk varige år dör av diverse influensor som ingen kan namnet på.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/vanliga-fragor/influensa/...

citat från fråga 8
"
Influensa är en av våra vanligaste dödsorsaker, fast de flesta inte riktigt förstår det. När folk dör i samband med en influensa inser man ofta inte att de haft influensa.
"

Det farliga med svininfluensan sades i början vara att den dödade utanför riskgrupperna, någonting som sedan dementerades.

Vissa påstår att det bara är inavlade bönder som kritiserar massvacsinering, någonting som inte stämmer

http://www.svininfluensan.com/content/svininfluensa-vaccin-on...

Jag har inte hittat några källor till följande påstående.
Svenska staten uppband sig tidigt att köpa stora mängder vacin, innan man visste att influensan inte var så farlig som man först trott.

Jag överhörde detta av en ren händelse på SVT:s program Debatt, där det inte förnekades. Man tog också upp att detta inte väckt någon uppmärksamhet i media.
Jag vet inte vilket del det var i serien, och tyvär plockar svt play bort sina videos efter ett tag. Kan någon få tag i programmet skulle jag vara tacksam.

Jag hävdar att sverige i panik köpt upp vacin, att de nu vet att detta var ett misstag men nu inte har någonstans att göra av vaccinet. Ett vaccin som dessutom kan vara farligt att ta.
Dödsrisken kan till och med vara större än av självaste svininfluensan

http://www.newsmill.se/artikel/2009/12/06/vaccinet-dodar-4ggr...

Vill avsluta med att personligen vet jag en person som tog vaccsinet, vilket gjorde att han fick diabetes.

Permalänk

Re: Svininfluensan ett hot??

Det finns en väldigt stor tråd om ämnet:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Där saker tas upp som kostnaden för influensasjuka personer på arbetsmarknaden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Vill avsluta med att personligen vet jag en person som tog vaccsinet, vilket gjorde att han fick diabetes.

Har läkare kommit fram till att han fick diabetes av vaccinet? Eller mådde han lite dåligt efter vaccineringen och gjorde bl.a. en diabeteskontroll, där de kom fram till att han hade detta?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag tänker då inte ta sprutan

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blazter
Jag tänker då inte ta sprutan

Men du tänker ta vaccinet?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Re: Svininfluensan ett hot??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Jag hävdar att sverige i panik köpt upp vacin, att de nu vet att detta var ett misstag men nu inte har någonstans att göra av vaccinet.

Så de skadar medvetet sin befolkning för att bli av med det? (I eran låtsasvärld där ni slåss mot dunkla makter med foruminlägg, naturligtvis är det inte så på riktigt.)
Det finns saker som heter soptunnor. Att hyra in personal som får sputa in det i befolkningens blod är inte ett speciellt kostnadseffektivt sätt att bli av med något.

Du behöver inte dölja det, vi vet om att du tror att staten är ute efter dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Vill avsluta med att personligen vet jag en person som tog vaccsinet, vilket gjorde att han fick diabetes.

Nej.

Permalänk
Avstängd

Re: Svininfluensan ett hot??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Vill avsluta med att personligen vet jag en person som tog vaccsinet, vilket gjorde att han fick diabetes.

Post hoc ergo propter hoc, nej jag menar LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!

För att visa hur extra LOL denna tråd är, låt mig citera sykes90 från den begåvade forumdelen för nyhetskommentarer:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
SSD är coolt

_______

efter att ha sett MBY:s signatur startade jag en tråd om svininfluensan

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=982...

"Jag pallar inte ännu en SSD-diskussion eftersom jag får så mycket smisk, så jag hoppas att MBY inte har någon koll på typ vetenskap och sånt i stället"

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd

Re: Svininfluensan ett hot??

...och nu till debunk...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Jag tror själv att Svininfluensan är en influensa som är något aggresivare än de vanliga influensor som drabbar sverige årligen.

Att media försöker skrämma slag på befolkningen är någonting ja tycker vi borde lärt oss att se igenom, det har försökts förr med galna kosjukan och fågelinfluensan.

Svininfluensan är farlig, folk har dött av den, men vad som ingen talar om är att folk varige år dör av diverse influensor som ingen kan namnet på.

Tu quoque samt sammanblandning av media och forskningsläge. Det är inte media som beslutat om vaccinering.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Vissa påstår att det bara är inavlade bönder som kritiserar massvacsinering, någonting som inte stämmer

LOL!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Jag har inte hittat några källor till följande påstående.
Svenska staten uppband sig tidigt att köpa stora mängder vacin, innan man visste att influensan inte var så farlig som man först trott.

Det beror på att det inte är sant. Staten har förutsättningslöst i förväg betalat för att få vaccin i händelse av pandemi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Jag överhörde detta av en ren händelse på SVT:s program Debatt, där det inte förnekades. Man tog också upp att detta inte väckt någon uppmärksamhet i media.
Jag vet inte vilket del det var i serien, och tyvär plockar svt play bort sina videos efter ett tag. Kan någon få tag i programmet skulle jag vara tacksam.

LOL!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Jag hävdar att sverige i panik köpt upp vacin, att de nu vet att detta var ett misstag men nu inte har någonstans att göra av vaccinet. Ett vaccin som dessutom kan vara farligt att ta.

LOL!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Dödsrisken kan till och med vara större än av självaste svininfluensan

LOL!

Citat:

LOL!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Vill avsluta med att personligen vet jag en person som tog vaccsinet, vilket gjorde att han fick diabetes.

LOL!

Min kraftfullaste debunking hittills? ( ) Kraftiga argument kräver kraftiga motargument!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur du orkar MBY
Fast okej, denna gången så trappade du ner lite.

Appropå ingenting.. Ska man inte ta andra dosen vaccin snart? Jag tog första men jag har inte sett något om andra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har för mig jag hört att det räcker med en dos, men jag är inte säker. Förresten, när har influensan "blåst över"? Borde vi inte vara där snart, har inte märkt mycket av den för att vara ärlig. Kanske beror på att många vaccinerat sig?

Visa signatur

moops

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Så de skadar medvetet sin befolkning för att bli av med det? (I eran låtsasvärld där ni slåss mot dunkla makter med foruminlägg, naturligtvis är det inte så på riktigt.)
Det finns saker som heter soptunnor. Att hyra in personal som får sputa in det i befolkningens blod är inte ett speciellt kostnadseffektivt sätt att bli av med något.

Du behöver inte dölja det, vi vet om att du tror att staten är ute efter dig.

tror inte att staten är ute efter mig, men tror inte heller att min välmående är deras första prioritering. Att kasta vaccinet skulle ju vara att erkänna att man gjort ett misstag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy

Har läkare kommit fram till att han fick diabetes av vaccinet? Eller mådde han lite dåligt efter vaccineringen och gjorde bl.a. en diabeteskontroll, där de kom fram till att han hade detta?

dom har kommit fram till att vaccinet var den utlösande faktorn. Han skulle ju troligen ha fått diabetes innom en kort framtid även utan vaccinet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
tror inte att staten är ute efter mig, men tror inte heller att min välmående är deras första prioritering. Att kasta vaccinet skulle ju vara att erkänna att man gjort ett misstag.

Varför skulle man kasta vaccinet? Även om du hade rätt (vilket du inte har) så skulle vi utan vaccin ha den situation vi har/hade i Nya Zeeland eller Ukraina. Sverige blev ett av de landen som fick allra mest smittspridning, delvis beroende på kallt klimat men delvis på andra orsaker som vi kanske till fullo inte känner till än. Vaccinet är köpt på förhand förutsättningslöst. Man köper rätten till vaccin innan pandemi i händelse av pandemi, oavsett vilken typ av pandemi det rör sig om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
dom har kommit fram till att vaccinet var den utlösande faktorn. Han skulle ju troligen ha fått diabetes innom en kort framtid även utan vaccinet.

Återigen, LOL. Förvisso tror jag att du faktiskt rakt uppochner ljuger, men även om så inte vore fallet så är det inte mindre ett "post hoc ergo propter hoc"-felslut alldeles oavsett om det är läkare eller inte som hittar denna "utlösande faktor". Och vidare, om det nu är som du säger att patienten skulle fått diabetes i vilket fall, ja då sysslar du med lögnaktig propaganda för att misstänkliggöra.

Komiskt nog kan man vaccinera mot diabetes!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Post hoc ergo propter hoc, nej jag menar LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!

För att visa hur extra LOL denna tråd är, låt mig citera sykes90 från den begåvade forumdelen för nyhetskommentarer:

"Jag pallar inte ännu en SSD-diskussion eftersom jag får så mycket smisk, så jag hoppas att MBY inte har någon koll på typ vetenskap och sånt i stället"

Jag är inte ute efter någon "duell" med dig. Skriv gärna vad det är som får dig att vara så säker på att Svininfluensan inte är överdriven. Vad jag skrev i en annan tråd för att få hit folk spelar ingen roll.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
...och nu till debunk...

Tu quoque samt sammanblandning av media och forskningsläge. Det är inte media som beslutat om vaccinering.

Det är inte heller forskare som beslutar om vad som ska och inte ska köpas in.
Hysteri från media har fått regeringar att fatta idiotbeslut förr. Tex så avlivade ju den spanska regeringen massvis med svin för att skydda sig från svininfluensan, trots att massvis med forskare sade att det var helt meningslöst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Det beror på att det inte är sant. Staten har förutsättningslöst i förväg betalat för att få vaccin i händelse av pandemi.

Det var ju presis det jag menade. Man uppband sig att köpa stora mängder vaccin. Dom kommer inte att erkänna att det var ett misstag även om dem skulle tycka det. E det bara jag inte tror att officiella uttalanden är hela sanningen??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

LOL! LOL! LOL! LOL! LOL! LOL!

E det allt??
lol på att vanlig influensa också dödar massvis med människor utan ett knyst från media men när en ny influensa kommer ska varige dödsfall smetas över alla blaskor??
lol på att folk har fått kroniska skador av vaccinet??
lol på att vaccinet är mindre testat än andra vacciner??

Jag förstår inte hur du kan vara så säker på att din tro är rätt??

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Återigen, LOL. Förvisso tror jag att du faktiskt rakt uppochner ljuger, men även om så inte vore fallet så är det inte mindre ett "post hoc ergo propter hoc"-felslut alldeles oavsett om det är läkare eller inte som hittar denna "utlösande faktor". Och vidare, om det nu är som du säger att patienten skulle fått diabetes i vilket fall, ja då sysslar du med lögnaktig propaganda för att misstänkliggöra.

Komiskt nog kan man vaccinera mot diabetes!

Ja vet att du tror det, men kan du inte istället ta något av alla fall där folk fått men av vaccinet.

Han visste att han hade chans att få diabetes, men vaccinet var ändå den utlösande faktorn. Namnkallning ignorerar jag gladeligen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Varför skulle man kasta vaccinet? Även om du hade rätt (vilket du inte har) så skulle vi utan vaccin ha den situation vi har/hade i Nya Zeeland eller Ukraina. Sverige blev ett av de landen som fick allra mest smittspridning, delvis beroende på kallt klimat men delvis på andra orsaker som vi kanske till fullo inte känner till än. Vaccinet är köpt på förhand förutsättningslöst. Man köper rätten till vaccin innan pandemi i händelse av pandemi, oavsett vilken typ av pandemi det rör sig om.

varför inte sälja vaccinet som inte ens du kan förneka att man har i överflöd??
kan det vara för att det inte längre finns några köpare eftersom influensan var överskattad??

Permalänk
Medlem

Har du ens läst den stora tråden om svininfluensa? Gör det, så kan du läsa om MBY's flera andras resonemang krin svininfluensan, vaccinet, faror med mera. Hade du ens ansträngt dig att för att faktiskt sätta dig in i diskussionen hade du antagligen sluppit göra bort dig helt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
E det allt??
lol på att vanlig influensa också dödar massvis med människor utan ett knyst från media men när en ny influensa kommer ska varige dödsfall smetas över alla blaskor??
lol på att folk har fått kroniska skador av vaccinet??
lol på att vaccinet är mindre testat än andra vacciner??

Jag förstår inte hur du kan vara så säker på att din tro är rätt??

Alla MBY's "lol" är väl genomgågna i ovan nämnda tråd, dessutom med källor för vidare egenstudier, så jag föreslår att du tar dig tid att läsa den och funderar på vilka av dina påståenden som är tagna ur luften (alla).

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Re: Svininfluensan ett hot??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Jag tror själv att Svininfluensan är en influensa som är något aggresivare än de vanliga influensor som drabbar sverige årligen.

Att media försöker skrämma slag på befolkningen är någonting ja tycker vi borde lärt oss att se igenom, det har försökts förr med galna kosjukan och fågelinfluensan.

Svininfluensan är farlig, folk har dött av den, men vad som ingen talar om är att folk varige år dör av diverse influensor som ingen kan namnet på.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/vanliga-fragor/influensa/...

citat från fråga 8
"
Influensa är en av våra vanligaste dödsorsaker, fast de flesta inte riktigt förstår det. När folk dör i samband med en influensa inser man ofta inte att de haft influensa.
"

Det farliga med svininfluensan sades i början vara att den dödade utanför riskgrupperna, någonting som sedan dementerades.

Vissa påstår att det bara är inavlade bönder som kritiserar massvacsinering, någonting som inte stämmer

http://www.svininfluensan.com/content/svininfluensa-vaccin-on...

Jag har inte hittat några källor till följande påstående.
Svenska staten uppband sig tidigt att köpa stora mängder vacin, innan man visste att influensan inte var så farlig som man först trott.

Jag överhörde detta av en ren händelse på SVT:s program Debatt, där det inte förnekades. Man tog också upp att detta inte väckt någon uppmärksamhet i media.
Jag vet inte vilket del det var i serien, och tyvär plockar svt play bort sina videos efter ett tag. Kan någon få tag i programmet skulle jag vara tacksam.

Jag hävdar att sverige i panik köpt upp vacin, att de nu vet att detta var ett misstag men nu inte har någonstans att göra av vaccinet. Ett vaccin som dessutom kan vara farligt att ta.
Dödsrisken kan till och med vara större än av självaste svininfluensan

http://www.newsmill.se/artikel/2009/12/06/vaccinet-dodar-4ggr...

Vill avsluta med att personligen vet jag en person som tog vaccsinet, vilket gjorde att han fick diabetes.

I denna utmärkta tråd (startad av undertecknad) står allt du någonsin behöver veta: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Det är inte heller forskare som beslutar om vad som ska och inte ska köpas in.
Hysteri från media har fått regeringar att fatta idiotbeslut förr. Tex så avlivade ju den spanska regeringen massvis med svin för att skydda sig från svininfluensan, trots att massvis med forskare sade att det var helt meningslöst.

Och? Avliva svin = dumt, vaccin = inte dumt. På vilket sätt tror du att något annat lands korkade beslut är argument för din sak? Är du föresten säker på att det var Spanien?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Det var ju presis det jag menade. Man uppband sig att köpa stora mängder vaccin. Dom kommer inte att erkänna att det var ett misstag även om dem skulle tycka det. E det bara jag inte tror att officiella uttalanden är hela sanningen??

Du fattar ju inte. Man har inte bundit sig att köpa vaccin, man har sett till att man får förtur i händelse av pandemi. Det är bara att skita i det om man inte tycker att just denna pandemi är allvarlig nog. Återigen, för att det du säger ska vara riktigt ska du belägga att vaccinet är dåligt och att vi hade haft lika lite problem utan vaccin. Kan du det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
E det allt??
lol på att vanlig influensa också dödar massvis med människor utan ett knyst från media men när en ny influensa kommer ska varige dödsfall smetas över alla blaskor??
lol på att folk har fått kroniska skador av vaccinet??
lol på att vaccinet är mindre testat än andra vacciner??

Argumentationsfel. Fail. Visa för mig hur "inte vaccinera mot H1N1" logiskt följer av att hundra jättedödliga jätteinfluensor dödar jättemånga utan att vi har vaccinerat mot det.

"LOL" därför att du saknar kunskaper i ämnet. Folk har inte fått kroniska skador av vaccinet i större utsträckning än de skulle fått kroniska skador av influensan, utan många tiopotenser mindre. Vaccinet är en välmotiverad risk med flera tiopotensers marginal jämte sjukan.
"LOL" därför att vi har betydligt mer data över H1N1-vaccinen (de finns flera) än över vanliga säsongsinfluensevaccin. "LOL" därför att detta vaccin testades på precis samma sätt som andra jämförbara vacciner och "LOL" därför att vaccin är en erkänd princip som tillämpats i hundratals år och räddat miljarder människor.
Och "LOL" därför att du argumenterar ohederligt. Du använder lögnaktigt ett specialfall som enligt egen utsaga skulle inträffat ändå (diabetes), utan belägg också, och du implicerar att jag LOLar vaccinationsskador, vilket jag inte gör, jag LOLar din patetiska argumentation och din hysteriska okunskap.

Ett extra "LOL" för att du missat jättetråden som redan finns om ämnet där dina påståenden redan är debunkade och omintetgjorda sedan månader tillbaka. Kom in i matchen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Jag förstår inte hur du kan vara så säker på att din tro är rätt??

Jag förstår inte hur du kan vara så säker på att din tro är rätt? För till skillnad från mig är det bara tro. Du har inga belägg, ingen peer-review, ingen forskning, inga argument. Du bara tror. Jag tyr mig till evidensbaserad medicin och vetenskaplig metod. Det är raka motsatsen till att tro. Det är prövning. Ständig prövning och ständigt ifrågasättande av vad vi vet.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Ja vet att du tror det, men kan du inte istället ta något av alla fall där folk fått men av vaccinet.

Han visste att han hade chans att få diabetes, men vaccinet var ändå den utlösande faktorn. Namnkallning ignorerar jag gladeligen.

Du har en rätt tung bevisbörda. Klarar du det?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
varför inte sälja vaccinet som inte ens du kan förneka att man har i överflöd??
kan det vara för att det inte längre finns några köpare eftersom influensan var överskattad??

Varför sälja vaccinet om det är så skadligt? Snälla, du lider av kognitiv dissonans! Jag skulle kunna föreslå något sådant, sälj eller skänk överflödigt vaccin till bättre behövande. Faktum är att jag redan så gjort, fler än en gång. Senast här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=981...

Du är inte i position att föreslå att man säljer vaccinet och få det till att jag "förnekar" något. I samma sekund som du misstänkliggjorde vaccinet diskvalificerade du dig från alla filantropiska idéer kring överblivet vaccin. Du borde skämmas som du ljuger!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Varför sälja vaccinet om det är så skadligt? Snälla, du lider av kognitiv dissonans! Jag skulle kunna föreslå något sådant, sälj eller skänk överflödigt vaccin till bättre behövande. Faktum är att jag redan så gjort, fler än en gång. Senast här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=981...

Du är inte i position att föreslå att man säljer vaccinet och få det till att jag "förnekar" något. I samma sekund som du misstänkliggjorde vaccinet diskvalificerade du dig från alla filantropiska idéer kring överblivet vaccin. Du borde skämmas som du ljuger!

du vrider och vänder som en riktig politiker. Jag skrev att du inte kan förneka att sverige sitter på överskott av vaccin och försök inte vrida det till något annat.
Så varför säljer man inte detta vaccin tror du då??
Kom med en enda teori förutom att man inte kan då ingen vill ha det, för ja kommer då inte på någon.

Så sverige skulle inte kunna sälja ett vaccin för att det är skadligt. Du må va allmänbildad, men du verkar vara ganska naiv i din tro att regeringen inte kan skada folk för pengar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Och? Avliva svin = dumt, vaccin = inte dumt. På vilket sätt tror du att något annat lands korkade beslut är argument för din sak? Är du föresten säker på att det var Spanien?

Jag får bittra minnen av att käfta med dig. Kan du inte snälla sluta vrida och vända på saker och ting. Dety var ett exempel på medias makt genom panik, något som du vet mycket väl.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Du fattar ju inte. Man har inte bundit sig att köpa vaccin, man har sett till att man får förtur i händelse av pandemi. Det är bara att skita i det om man inte tycker att just denna pandemi är allvarlig nog. Återigen, för att det du säger ska vara riktigt ska du belägga att vaccinet är dåligt och att vi hade haft lika lite problem utan vaccin. Kan du det?

FEL, vi kan INTE backa ur köpet.
var har du läst det??
kan ja backa upp att svininfluensan är överskattad tillräckligt nog för att övertyga dig?? inte en chans. Kan jag göra det tillräckligt för att man borde ifrågasättat den Ja.

http://www.youtube.com/watch?v=B4SmFxyust0&feature=PlayList&p...

http://www.youtube.com/watch?v=1R__mAIBkr0

http://www.youtube.com/watch?v=E1z7KSEnyxw&feature=PlayList&p...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Argumentationsfel. Fail. Visa för mig hur "inte vaccinera mot H1N1" logiskt följer av att hundra jättedödliga jätteinfluensor dödar jättemånga utan att vi har vaccinerat mot det.

va?? du frågar alltså varför vi inte borde köpt vaccin för en miljard mot en influensa som inte är farligare än de vanliga influensor ingen är rädd för och som drabbasr sverige årligen.

men, du har säkert rätt, varför inte köpa vaccin till varige influensa från och med nu. Herregud

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

"LOL" därför att du saknar kunskaper i ämnet. Folk har inte fått kroniska skador av vaccinet i större utsträckning än de skulle fått kroniska skador av influensan, utan många tiopotenser mindre. Vaccinet är en välmotiverad risk med flera tiopotensers marginal jämte sjukan.

Du har dina källor, jag har mina.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

"LOL" därför att vi har betydligt mer data över H1N1-vaccinen (de finns flera) än över vanliga säsongsinfluensevaccin.

nej, det finns det ingen som har påstått. Detta viccinet har testats mindre än vad vaccin bör testas. Detta är det ingen utom du som förnekar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

därför att vaccin är en erkänd princip som tillämpats i hundratals år och räddat miljarder människor.

aha, så du försöker få det att verka som att jag är emot all vaccination.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Och "LOL" därför att du argumenterar ohederligt. Du använder lögnaktigt ett specialfall som enligt egen utsaga skulle inträffat ändå (diabetes), utan belägg också, och du implicerar att jag LOLar vaccinationsskador, vilket jag inte gör, jag LOLar din patetiska argumentation och din hysteriska okunskap.

Ser du inte vad du själv skriver?? Antinge är man på din sida eller så är man en inavlad imbecill som borde avlivas. Du har skaffat dig en tro och kommer att hålla fast vid den till döden, någonting som är mycket farligt att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Ett extra "LOL" för att du missat jättetråden som redan finns om ämnet där dina påståenden redan är debunkade och omintetgjorda sedan månader tillbaka. Kom in i matchen!

kan inte förneka att jag missat den tråden. Kan du inte peka vad det är du(och jag vet att du syfter pådig själv) har debunkrat. JAg har sett dig utnämna digsjälv till segrare i debbater förr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Jag förstår inte hur du kan vara så säker på att din tro är rätt? För till skillnad från mig är det bara tro. Du har inga belägg, ingen peer-review, ingen forskning, inga argument. Du bara tror. Jag tyr mig till evidensbaserad medicin och vetenskaplig metod. Det är raka motsatsen till att tro. Det är prövning. Ständig prövning och ständigt ifrågasättande av vad vi vet.

Men nu gör du det igen. Du är så inställd på att du har rätt att du helt blundar för alla källor som visar någonting annat. Vadå, en doktor sa att det va farligt, han fuskade sig säkert igenom sin utbildning. En annan säger att han inte ska ta vaccinet, vilken idiot, hans licins är säkert förfalskad. En tredje säger att vaccinet är säkert och har räddat massvis med liv. Vilken välutbildad och skarp människa

Att du skriver om ifrågasättning i samma inlägg är skrämmande.
Det är tydligt att du går igång på allt jag skriver, detta är personligt för dig och du kommer att lägga ner så mycket tid det krävs för att du ska kunna förklara dig själv som segrare ur tvekampen du utkämpar i dina fantasier.

Permalänk
Medlem

Jag vaccinerade mig (som skrivits i stora tråden) för några månader sedan, av en tillfällighet. Gick förbi lokalen och det var folktomt, fick då vaccin trots att det endast var för högriskgrupper. Fick senare reda på att jag själv tillhör högriskgrupp, blev uppklassad till det p.g.a kronisk tarmsjukdom.

Såhär i efterhand ångrar jag att jag tog vaccin. Svininfluensan är visserligen farlig och kan vara fatal MEN den så kallade pandemin har lyst med sin frånvaro. Det verkar vara otroligt upphausat av media, nyhetsflödet var enormt ett tag och påverkade medborgarna extremt mycket, precis likadant som fågelinfluensan.

Jag har hört mig för en hel del i omgivningen och inte ett enda fall har uppkommit här, inte ens någon som känner någon som (ja ni fattar) har hört någon blivit sjuk. Detta trots att jag jobbar på en relativt stor arbetsplats med folk från hela regionen. Noll svininfluensa.

Vaccinets effekter i omgivningen då? Jag kände mig konstig i ca 1 vecka, fumlade, ramlade flera gånger, allmän sjukdomskänsla. En jobbarkompis son som tog vaccinet svimmade, ringde rådgivningen och fick frågan om han tagit vaccin. Det var en normal (?) bieffekt och fick bara stanna hemma.
En annan medarbetare tvingades sjukskriva sig 2 dagar p.g.a vaccinet.

Hotet mot medborgarna sträcker sig inte längre än vad de stora svenska tidningarna anser vara på löpet för tillfället. Just då var det svininfluensa, nu vinterkräksjuka.

Vaccinera er INTE!. Ni kommer inte dö av svininfluensa med stor säkerhet. Däremot kommer ni känna av vaccinets biverkningar, i små eller stora mängder.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Svininfluensan är visserligen farlig och kan vara fatal MEN den så kallade pandemin har lyst med sin frånvaro.

Skulle inte det kunna vara ett ganska bra bevis på att vaccinationen har fungerat som den ska då?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Jag får bittra minnen av att käfta med dig. Kan du inte snälla sluta vrida och vända på saker och ting. Dety var ett exempel på medias makt genom panik, något som du vet mycket väl.

Det kan ju bero på att du aldrig vet vad du talar om och kommer med lösa tyckanden, baserat på hörsägen och mer tyckande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
FEL, vi kan INTE backa ur köpet.
var har du läst det??
kan ja backa upp att svininfluensan är överskattad tillräckligt nog för att övertyga dig?? inte en chans. Kan jag göra det tillräckligt för att man borde ifrågasättat den Ja.

http://www.youtube.com/watch?v=B4SmFxyust0&feature=PlayList&p...

http://www.youtube.com/watch?v=1R__mAIBkr0

http://www.youtube.com/watch?v=E1z7KSEnyxw&feature=PlayList&p...

...eller så svarar vi på mitt påstående i stället för att hitta på vad jag har sagt. Jag påstår exakt det jag påstår, inget annat. Vi har inte förbundit oss att köpa detta vaccin, men har vi en gång valt att sätta dealen i verk, ja då saken i nytt läge. Då kan vi kanske inte neka till fler inköp. En helt annan sak som du lögnaktigt försöker få till att vi avkrävs köpa vaccin för just denna influensa samtidigt som politiker tydligen vill köpa. Vilket inte går ihop. Kognitiv dissonans.

Du kan inte backa upp ett enda av dina påståenden. Argumentum ad youtube är bara pinsamt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
va?? du frågar alltså varför vi inte borde köpt vaccin för en miljard mot en influensa som inte är farligare än de vanliga influensor ingen är rädd för och som drabbasr sverige årligen.

Sopprot! Jag har inte påstått något, jag kapitaliserar på din kompletta frånvaro av stringens och logik. Jag smulade sönder din logik och du påstår sedan att jag kommer med påståenden! Du ljuger igen, sluta med det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
men, du har säkert rätt, varför inte köpa vaccin till varige influensa från och med nu. Herregud

Åhh, ja vet! Vi gör det! Du kan knalla in på valfri mottagning och vaccinera dig för säsongsinfluensan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Du har dina källor, jag har mina.

Du har inga källor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
nej, det finns det ingen som har påstått. Detta viccinet har testats mindre än vad vaccin bör testas. Detta är det ingen utom du som förnekar.

Detta är för dumt för att ens vara ett ad populum. Det är inte sant att vaccinet är mindre testat än som sig bör, och det är inte sant att jag "förnekar" något. Du förnekar vad andra vet.

Se "myth 3": http://www.phac-aspc.gc.ca/alert-alerte/h1n1/vacc/myth-mythe-...
och http://www.newscientist.com/article/dn18014-swine-flu-myth-th...
Rentav en liten test i lilla Sverige: http://www.sr.se/Sormland/nyheter/artikel.asp?artikel=3095914

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
aha, så du försöker få det att verka som att jag är emot all vaccination.

Det är vad jag misstänkte. Det data (stavfel, dumheter, töntlänkar, värdeord, etc) som fanns tillgängliga stödde den hypotesen. Den var kanske fel. Förlåt i sådant fall. Men 1) vilka vaccin är du inte mot? och 2) vad har du för belägg att detta vaccin skiljer sig i kvalité och princip från andra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Ser du inte vad du själv skriver?? Antinge är man på din sida eller så är man en inavlad imbecill som borde avlivas. Du har skaffat dig en tro och kommer att hålla fast vid den till döden, någonting som är mycket farligt att göra.

Mer ad hominem. Du accepterar inte fakta och kunskaper, det gör jag. Den falska dikotomi du ställer upp är ett ad hominem, ett rätt otrevligt sådant. Lögn, naturligtvis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
kan inte förneka att jag missat den tråden. Kan du inte peka vad det är du(och jag vet att du syfter pådig själv) har debunkrat. JAg har sett dig utnämna digsjälv till segrare i debbater förr.

Jag tänker för i helvete inte söka genom denna jättetråd bara för att. Vidare är vi många fler än jag som hjälpt till att debunka det trams du kommer med. Läs i tråden. De viktiga delarna är väl ungefär från hälften fram till strax innan tråden slutar (just nu). Ögna igenom vad jag, CSM101, Zartax, Haricots, Derox, m.fl, skriver så märker du att dina påståenden redan är besvarade och att det inte finns något i vad du säger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Men nu gör du det igen. Du är så inställd på att du har rätt att du helt blundar för alla källor som visar någonting annat. Vadå, en doktor sa att det va farligt, han fuskade sig säkert igenom sin utbildning. En annan säger att han inte ska ta vaccinet, vilken idiot, hans licins är säkert förfalskad. En tredje säger att vaccinet är säkert och har räddat massvis med liv. Vilken välutbildad och skarp människa

Visa mig dina källor då? Jag kräver peer-review, inte enskilda expertutlåtanden. Det är nämligen så att du har bevisbördan och du måste ha en högre kvalité och kvantitet än jag på dina källor. Nu har du lägre. Om jag påstår att jag har en get i min trädgård och du vill ha bevis, räcker det då med att jag visar dig ett fotografi på min trädgård med en get? Troligtvis. Om jag säger att jag har en enhörning i min trädgård, räcker då ett foto? Troligen inte. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis (exemplet är från James Randi).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Att du skriver om ifrågasättning i samma inlägg är skrämmande.
Det är tydligt att du går igång på allt jag skriver, detta är personligt för dig och du kommer att lägga ner så mycket tid det krävs för att du ska kunna förklara dig själv som segrare ur tvekampen du utkämpar i dina fantasier.

Kan du försöka bemöta mig sakligt i stället? Det där blir ju bara löjligt.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
tror inte att staten är ute efter mig, men tror inte heller att min välmående är deras första prioritering.

Så konspirationsteorier om vaccin är de enda du tror på?
Jag är tveksam till detta, tror man på en konspirationsteori så brukar man tro på många andra.
Du är säkert någon som sitter uppe på nätterna och funderar över ondingarna i Bilderberggruppen. No?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
Att kasta vaccinet skulle ju vara att erkänna att man gjort ett misstag.

Jo precis, för Smittskyddsinstitutet ska ju upp till folkomröstning nu snart...

Så du tror alltså på fullt allvar att de sitter där och internt och diskuterar fram planer som skadar befolkningen?
Att du inte har träffat dessa människorna innebär inte att de inte är människor. Det du anklagar dem för är helt absurt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Såhär i efterhand ångrar jag att jag tog vaccin. Svininfluensan är visserligen farlig och kan vara fatal MEN den så kallade pandemin har lyst med sin frånvaro. Det verkar vara otroligt upphausat av media, nyhetsflödet var enormt ett tag och påverkade medborgarna extremt mycket, precis likadant som fågelinfluensan.

Precis raka motsatsen till vad som är sant. Svininfluesan är inte farlig för de allra flesta i betydelsen fatal, men däremot är det visst, enligt konstens alla regler, en pandemi. "Pandemi" betyder bara smittspridning över flera kontinenter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Jag har hört mig för en hel del i omgivningen och inte ett enda fall har uppkommit här, inte ens någon som känner någon som (ja ni fattar) har hört någon blivit sjuk. Detta trots att jag jobbar på en relativt stor arbetsplats med folk från hela regionen. Noll svininfluensa.

1) Anekdotisk bevisföring -> värdelös
2) Vaccinationsprogrammet ger effekt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Vaccinets effekter i omgivningen då? Jag kände mig konstig i ca 1 vecka, fumlade, ramlade flera gånger, allmän sjukdomskänsla. En jobbarkompis son som tog vaccinet svimmade, ringde rådgivningen och fick frågan om han tagit vaccin. Det var en normal (?) bieffekt och fick bara stanna hemma.
En annan medarbetare tvingades sjukskriva sig 2 dagar p.g.a vaccinet.

Ju större bieffekt du får, desto större sannolik skada av själva sjukdomen skulle du få. Hur man än vrider och vänder på det så kvarstår anledningen till varför man vaccinerar. Möjligtvis är det många som helt enkelt inte begriper varför man vaccinerar. Sjukdomskänsla är inte "argumentet" mot vaccinering. De allra flesta får mycket mindre biverkningar än så och de allra flesta skulle bli lite sjukare än att man känner sig konstig i en vecka om de blev sjuka. Vaccin är evidensbaserat, dvs det finns fog för det.

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av August
[B]Hotet mot medborgarna sträcker sig inte längre än vad de stora svenska tidningarna anser vara på löpet för tillfället. Just då var det svininfluensa, nu vinterkräksjuka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Vaccinera er INTE!. Ni kommer inte dö av svininfluensa med stor säkerhet. Däremot kommer ni känna av vaccinets biverkningar, i små eller stora mängder.

Oansvarigt "tips", red herring. Argumentet är också fatalt felaktigt och lögnaktigt. Du har inte förstått varför man vaccinerar. Det har mycket litet att göra med att en viss pyttepromille avlider i svininfluensan. Om du tar risken att bli sjuk och multiplicerar det med hur sjuk du blir, är vaccinet lindrigare, vilket är hela poängen. Vaccinet är tusentals gånger bättre, men det räcker faktiskt att vaccinet är pyttelite bättre för att kalkylen ska vara riktig.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Det verkar, efter att ha pratat med folk och läst på forumet, vara väldigt många som av någon anledning Vill vara emot vaccinet, utan att ha några egentliga vettiga anledningar. Antar att det är inne att säga att man inte vill vaccinera sig pga att man tror att vaccinet är farligare än själva sjukdomen, eftersom det inte finns några som helst _vetenskapliga_ bevis för detta.

Redan innan folk började vaccinera sig var det väldigt många som sa sig vägra att göra det pga oro för biverkningarna osv. Personer som har ytterst begränsade kunskaper inom medicin. Verkar finnas en allmän önskan om att svininfluensa-vaccinet ska vara farligt, ungefär som folks benägenhet att tro på andra konspirationsteorier. Trevliga att fundera på, visst, men man måste vara rejält pantad om man går ut och argumenterar för det och försöker övertyga andra människor.

Jag vaccinerade mig, mest pga att min omgivning ville det. Hade rejält ont i armen i 2-3 dagar och blev så pass dålig att jag var tvungen att gå hem från jobbet dagen efter. Men hur farligt är det, är bara kärringar som gnäller om biverkningarna.

Visa signatur

Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because OCT 31 == DEC 25 !

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Det kan ju bero på att du aldrig vet vad du talar om och kommer med lösa tyckanden, baserat på hörsägen och mer tyckande.

...eller så svarar vi på mitt påstående i stället för att hitta på vad jag har sagt. Jag påstår exakt det jag påstår, inget annat. Vi har inte förbundit oss att köpa detta vaccin, men har vi en gång valt att sätta dealen i verk, ja då saken i nytt läge. Då kan vi kanske inte neka till fler inköp. En helt annan sak som du lögnaktigt försöker få till att vi avkrävs köpa vaccin för just denna influensa samtidigt som politiker tydligen vill köpa. Vilket inte går ihop. Kognitiv dissonans.

nu backar du igen. Så vi har en gång uppbundit oss och kunde inte dra oss ur sedan. Presis som ja skrefv bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Du kan inte backa upp ett enda av dina påståenden. Argumentum ad youtube är bara pinsamt.

så allt på youtube är skräp, bra då vet vi.

www.google.se
på denna länk finns mycket skräp, alltså är allt som hittas med den värdelöst.
du tycker inte att du ska kolla på videona och kolla vad dem kommer ifrån?? nehe.

Sopprot! Jag har inte påstått något, jag kapitaliserar på din kompletta frånvaro av stringens och logik. Jag smulade sönder din logik och du påstår sedan att jag kommer med påståenden! Du ljuger igen, sluta med det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Åhh, ja vet! Vi gör det! Du kan knalla in på valfri mottagning och vaccinera dig för säsongsinfluensan!

så vi har tillräckligt med vaccin för en massvacination.
så vi uppmanas att vaccinera oss varige år för olika influensor. Bra då vet vi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Du har inga källor.

suck, detta är den store argumentmästaren MBY i ett nötskal

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Detta är för dumt för att ens vara ett ad populum. Det är inte sant att vaccinet är mindre testat än som sig bör, och det är inte sant att jag "förnekar" något. Du förnekar vad andra vet.

Se "myth 3": http://www.phac-aspc.gc.ca/alert-alerte/h1n1/vacc/myth-mythe-...
och http://www.newscientist.com/article/dn18014-swine-flu-myth-th...

vill bara passa på att påpeka att dina källor från random sidor är helt giltliga medans mina är gjorda av okunniga fjöntar

DU påstår alltså att vaccinet är bra testat. Alla som inte bott under en sten den senaste halvåret vet att detta inte stämmer. Det har ochså fått väldigt lite motstånd av forskare, som säger att det är så pass likt andra influensavacciner att man kan vara säker på att är ofarligt.

men du i din briljans går en annan väg än dessa okuninga doktorer och drar fram en sida från cannada där saningen står.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Det är vad jag misstänkte. Det data (stavfel, dumheter, töntlänkar, värdeord, etc) som fanns tillgängliga stödde den hypotesen. Den var kanske fel. Förlåt i sådant fall. Men 1) vilka vaccin är du inte mot? och 2) vad har du för belägg att detta vaccin skiljer sig i kvalité och princip från andra?

1) kanske de vaccinet som tråden handlar om?? hm

2) du har fått länkar och det finns ett ändligt antal på fjöntlänken google.se
Ingen vet med säkerhet om vaccinet är säkert eller inte. Men motståndet från min sida är stort från kunniga doktorer, likaså är det stort från din sida av kunniga doktorer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Mer ad hominem. Du accepterar inte fakta och kunskaper, det gör jag. Den falska dikotomi du ställer upp är ett ad hominem, ett rätt otrevligt sådant. Lögn, naturligtvis.

nästa gång jag är osäker på om en källa är pålitlig eller inte skickar jag den till dig, för ditt ord på den verkar ju avgöra saken.

Jag tänker för i helvete inte söka genom denna jättetråd bara för att. Vidare är vi många fler än jag som hjälpt till att debunka det trams du kommer med. Läs i tråden. De viktiga delarna är väl ungefär från hälften fram till strax innan tråden slutar (just nu). Ögna igenom vad jag, CSM101, Zartax, Haricots, Derox, m.fl, skriver så märker du att dina påståenden redan är besvarade och att det inte finns något i vad du säger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Visa mig dina källor då? Jag kräver peer-review, inte enskilda expertutlåtanden. Det är nämligen så att du har bevisbördan och du måste ha en högre kvalité och kvantitet än jag på dina källor. Nu har du lägre. Om jag påstår att jag har en get i min trädgård och du vill ha bevis, räcker det då med att jag visar dig ett fotografi på min trädgård med en get? Troligtvis. Om jag säger att jag har en enhörning i min trädgård, räcker då ett foto? Troligen inte. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis (exemplet är från James Randi).

Mina påståenden är långt ofrån extraordinära. Och att din kanadalänk skulle vara mer trovärdig än fox news och svt blir inte sant hur många gånger du än säger det.
Att du bara litar på de källor som bekräftar din förbestämda tro och ifrågasätter de källor som utmanar den in i absurdum.

Men den bästa källan du kan önska dig finns i tråden. Personlig erfarenhet av vaccinet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av August

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Haricots
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

Jo precis, för Smittskyddsinstitutet ska ju upp till folkomröstning nu snart...

så det finns ingen risk att en sittande regering får en smäll ett av deras institut gör ett misstag?? bra då vet vi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

Så du tror alltså på fullt allvar att de sitter där och internt och diskuterar fram planer som skadar befolkningen?
Att du inte har träffat dessa människorna innebär inte att de inte är människor. Det du anklagar dem för är helt absurt.

nej, men jag tror att om de skulle vetat vad de nu vet skulle de inte köpt i närheten av de mängder vaccin som de köpte.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
så det finns ingen risk att en sittande regering får en smäll ett av deras institut gör ett misstag?? bra då vet vi.

Ingen position på smittskyddsinstitutet sätts när en ny regering får makten.
De är helt partipolitiskt obundet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
nej, men jag tror att om de skulle vetat vad de nu vet skulle de inte köpt i närheten av de mängder vaccin som de köpte.

Det är möjligt, men det var inte vad du skrev. Erkänner du nu att det du skrev var fel och riktigt jävla knepigt?

Att du inte besvarade det där om dina andra konspiratoriska vanföreställningar får mig att tro att jag var rätt ute.